handdator

Visa fullständig version : Väntans tider / abstinensbesvär



Gunnar
2010-01-23, 21:28
Idag har jag "rotat" i garaget. Passade även på att starta upp mina 3 mopeder från 1960-talet samt min Vespa.

Tog mig en liten tur på var och en för att varmköra dem - inte så långt men kanske några km på var och en - så nu "suger det rejält" efter vårvärmen.

Boven
2010-01-23, 22:13
Startade Suckan förra helgen utan tur, och vist suger de, sista turen den 13/12, så nu har den sått mer än en månad!!!!!

Boven
2010-01-23, 22:26
men i morren får man kanske ta en tur på moppen.

Molgan
2010-01-24, 01:37
Startade hojen idag med, men det suger mer efter soliga vinterdagar ute på isen då dubbarna åkte på. =)

erkagn
2010-01-24, 09:03
Jag brukar ta första korta lilla turen vid valborgs-helgen, men de brukar va kallt även då. Så först i mitten av maj kan man väl säga att säsongen börjar på allvar.

Nina
2010-01-24, 09:09
Jag brukar ta första korta lilla turen vid valborgs-helgen, men de brukar va kallt även då. Så först i mitten av maj kan man väl säga att säsongen börjar på allvar.
Där uppe i Sverige måste det vara väldigt korta säsonger, hinner ni köra hoj nåt där?

veteranmc
2010-01-24, 09:39
jo nog hinner vi köra en del här uppe i kalix. jag har ju bara gamla mindre veteranmotorcyklar. så än har jag inte provat att vara ute på motorcykelsemester. men jag letar efter nån större motorcykel typ monark albin bsa triumph, ska man på en långtur behöver man nån större att köra med. jag brukar köra ca 300 mil på en sommar, det skulle bli mycket mer men har inga kompisar som har veteranmotorcyklar så man får vara ute å köra själv å det är inte lika kul.

Ove
2010-01-24, 11:04
jo nog hinner vi köra en del här uppe i kalix. jag har ju bara gamla mindre veteranmotorcyklar. så än har jag inte provat att vara ute på motorcykelsemester. men jag letar efter nån större motorcykel typ monark albin bsa triumph, ska man på en långtur behöver man nån större att köra med. jag brukar köra ca 300 mil på en sommar, det skulle bli mycket mer men har inga kompisar som har veteranmotorcyklar så man får vara ute å köra själv å det är inte lika kul.

:) Finns ju en del veteraner som sitter på hojarna. Går inte det lika bra? :rolleyes:

räven
2010-01-24, 16:00
Eller veteraner som sitter på unga hojar.?

Jan-Olov
2010-01-24, 16:56
Eller veteraner som sitter på unga hojar.?
Eller gubbar på nyare hojar som inte är veteraner.:D

Ove
2010-02-10, 23:27
Eller gubbar på nyare hojar som inte är veteraner.:D

:( Här är det en som börjar bli veteran på abstinens. Har inte suttit på en hoj med motor igång på fyra månader! Har väl funnits lite anledningar till att det blev så men resultatet är att det kommer att kännas ovant att dra igång. Kommer att få börja avrostningen direkt när det går att komma till farbar väg för att vara igång någorlunda när det drar ihop sig till att köra 20 -30 milaturer när svanarna kallar i mitten av Mars.

De stora vägarna i mitt område har idag varit isfria och torra men allt annat täckt med packas snö eller modd så fortsätter vädret att hålla sig ett par veckor går det att köra, även utan dubb. :cool:

Linnex
2010-03-03, 09:50
Nu börjar jag få abstinens. Var och klappade på motorcyklarna under helgen... de vill absolut komma ut på vårbete....

BanditJanne
2010-03-04, 12:05
Sol och torra vägar lockade igår. Tänkte ta en sväng men cykeln går inte ut ut garaget för all snö som jag inte brytt mig om att skotta undan, och nu har den blivit stenhård, bara å vänta några veckor till..

Ove
2010-03-04, 13:32
Sol och torra vägar lockade igår. Tänkte ta en sväng men cykeln går inte ut ut garaget för all snö som jag inte brytt mig om att skotta undan, och nu har den blivit stenhård, bara å vänta några veckor till..

:D Skönt att det är fler som har infrusna hojar! :o :D

GeCe
2010-03-04, 19:26
Enligt den gamla bondepraktikan ska dagens väder råda i 12 veckor. Solen har här lyst hela dagen från en molnfri himmel och står det sig kanske inte våren blir så sen ändå. Om det nu blir så men man kan ju alltid hoppas. ;)

Ove
2010-03-04, 19:47
Enligt den gamla bondepraktikan ska dagens väder råda i 12 veckor. Solen har här lyst hela dagen från en molnfri himmel och står det sig kanske inte våren blir så sen ändå. Om det nu blir så men man kan ju alltid hoppas. ;)

Amen! :rolleyes:

veteranmc
2010-03-04, 21:51
att hålla garagedörren fri från snön är ju det viktigaste. man vet ju aldrig när man tycker det är dax att fara ut å åka