handdator

Visa fullständig version : Jordbävningen på Haiti



pewa
2010-01-15, 16:47
Svårt att greppa storleken på förödelsen, massa hemska bilder på aftonbladet idag.
Det må vara en droppe i havet, men t.ex. Läkare utan gränser tar gärna emot ett litet bidrag.

http://www.lakareutangranser.se/Global/InnerBanners/Ge%20en%20g%c3%a5va/C3_230x140_akut_haiti.jpg

Sms:a LIV till 72 990 (50 krAsterisk som markerar förklaring)
PG 900603-2 eller BG 900-60 32. Märk talongen "Akutinsatser".


* Av 50 kronor går ca 44 kronor till Läkare Utan Gränser.

DearHunter
2010-01-15, 23:58
Bra initiativ Pewa....

Träff och skänkt! Hoppas pengarna räddar liv och ger hopp och tröst!
Konstigt att det här inträffar vid ungefär samma tidpunkt som Tsunamin....:(

Mats Liifv
2010-01-16, 00:06
Jag har skickat iväg ett SMS. Hoppas att flera av oss gör detsamma!

Nina
2010-01-16, 07:13
Bra initiativ Pewa....

Träff och skänkt! Hoppas pengarna räddar liv och ger hopp och tröst!
Konstigt att det här inträffar vid ungefär samma tidpunkt som Tsunamin....:(
OT: Ungefär som att sommartid i Kalifornien är det fler och hårdare jordbävningar än under vintern.
---
Jag brukar skänka till Läkare utan gränser, sist vid tsunamin skänkte många till Röda korset som smart nog senare meddelade i pressen att nu har ju folk skänkt så himla mycket pengar via andra organisationer att de skickar inga pengar till Thailand. Ja gissa, då tycker troligen de flesta att Röda Korset har ju så himla mycket pengar sen förra gången så dem skickar man inte till nu. ;)

Gör som jag och skänk en peng du med, Läkare utan gränser är bra tycker jag.

Ove
2010-01-21, 19:10
:confused: Funderat lite! Är det så att vi blivit katastroftrötta. Folk har det verkligen svårt på Haiti man reaktionerna här hemma är som jag upplever ganska lama.
Resultat i insamligar visar på vikande siffror redan före Haiti och eftersom det tydligen inte var så många svenskar som råkade ut så kanske inte folk är så intresserade. Men Haitierna är faktiskt också människor och har lika ont oavsett att inte så många av oss träffat dom.

Inte så förvånande men kvällspressen har mer eller mindre släppt ämnet och återgått till vilken "kändis" (som man knappt hört talas om ) som gökar med vem.

GeCe
2010-01-21, 19:38
Inbetalt till Läkare utan gränser. En fruktansvärd katastrof som nog är bland det hemskaste som någonsin inträffat och som inte det är nog, alla dessa kriminella idioter som plågar omgivningen i ett land där redan politiskt kaos rått sedan långa tider. Annars i räknat omkommnna är ju jordbävningen i Kina 1976 värre ur den synpunkten.
Gillar Läkare utan gränser och deras ordförande eller VD viket det nu är som tar ut en "normal" lön för jobbet där Röda korsets dito tar c:a 850 000/år, c:a tre ggr mer.

Ove
2010-01-21, 19:46
Inbetalt till Läkare utan gränser. En fruktansvärd katastrof som nog är bland det hemskaste som någonsin inträffat och som inte det är nog, alla dessa kriminella idioter som plågar omgivningen.
Gillar Läkare utan gränser och deras ordförande eller VD viket det nu är som tar ut en "normal" lön för jobbet där Röda korsets dito tar c:a 850 000/år, c:a tre ggr mer.

Läkare utan gränser får en regelbunden peng från vår hushållskassa också. Dom är bra!