handdator

Visa fullständig version : Triumphkväll i Länna



Mats Liifv
2010-01-14, 22:27
Jonas och jag fick en trevlig kväll i Länna när Triumph presenterade sin nya Rocket Roadster. Det bjöds förutom en massa trevliga hojar att titta på, även god mat. Riktigt goda mackor kunde sköljas ner med olika sorters öl, Cola eller vin alltefter vad man gillar och beroende på om man skulle köra bil därifrån. Man hade hittat ett nytt användningsområde för topboxen, ölkylare. Funkade förträffligt! Kul att som alltid på liknande evenemang träffa kompisar från när och fjärran. Tror att Jonas var mest sugen på en Thunderbird, medan min lust mer stod till den nya Rocket Roadster. Den gillade jag högt och rent. En riktigt grov hoj för den som kört en del, inget för den räddhågsne.

1) Jonas känner på Rocket Roadster. Lite väl stor i hans smak.
2) Fundersam över vilken av alla hojar han ska välja.
3) Goda mackor, öl och vin stod på menyn. Ny användning av en topbox.
4) Malin och Urban, som driver firman, har kunder "på kroken".

Jonas
2010-01-14, 23:39
Fyller på med några bilder!

1. Mats vill garanterat ha en Rocket
2. Mats vill verkligen ha en Rocket
3. En snygg America i tvåtonslack

1620 1621 1622

Jonas
2010-01-14, 23:53
Tror att en Thunderbird skulle klä mig!

1623

Mats Liifv
2010-01-15, 00:04
Tror att en Thunderbird skulle klä mig!


Ha, ha inte bara klär dig, den sitter som skräddarsydd! ;D

Kimmo
2010-01-15, 12:41
Såg trevligt ut synd bara att man bor ute i skogen långt från alla handlare.
Gillar Rocket hojen den skulle inte sitta fel.

Mats Liifv
2010-01-15, 13:04
Såg trevligt ut synd bara att man bor ute i skogen långt från alla handlare.
Gillar Rocket hojen den skulle inte sitta fel.

För egen del blev jag väldigt sugen på en Rocket. Den är riktigt grov på alla ledder och utstrålar massor av pondus och kraft. Det är troligen den häftigaste serieproducerade hojen på den här sidan Boss Hoss.

Verkligen inte "var mans hoj". Triumph räknar med att sälja runt femton stycken i hela Skandinavien, så det är ingen hoj du ser vid varje hojfik du besöker. Om dom kommer att ha en för provkörning ska jag absolut testa den, mot bättre vetande. Risken känns ganska överhängande att jag inte vill något annat sedan... ;)

PatrikAdolfsson
2010-01-15, 13:28
Jag testade en Rocket III hos Sulas i höstas. Det var alldeles för mycket hoj för mig :D Rörde knappt gasen och var uppe i 180...

Drar ifrån det mesta vid rödljusen...

Förvånadsvärt lättkörd trots storlek och tyngd. Bra balans.

Mats Liifv
2010-01-15, 13:36
Jag testade en Rocket hos Sulas i höstas. Det var alldeles för mycket hoj för mig :D Rörde knappt gasen och var uppe i 180...

Drar ifrån det mesta vid rödljusen...

Förvånadsvärt lättkörd trots storlek och tyngd. Bra balans.

Den nya har ännu mera vrid och kraft! Är såå djäkla sugen på att få testa, kräver troligen gott omdöme och lite erfarenhet för att komma till sin rätt. Kan nog lätt gå åt skogen för någon ung, gasglad individ. Mycket kraft och tyngd som ska behärskas...och behandlas med respekt!

PatrikAdolfsson
2010-01-15, 13:46
Japp. Mina 2 år på hoj kändes alldeles för lite.

Mats Liifv
2010-01-15, 16:47
http://www.johansmc.se/res/Triumphcruiser/riiiroadster_2010_3x400.jpg

Provkörning av Dunderklumpen! (http://www.fastbikes.se/index.php/reportage/provkort/1930-triumph-rocket-iii-roadster-2010-provkoerd)

Chappy
2010-01-15, 19:28
Håller nog med Robert Browning som redan 1855 myntade "Less is more"

leffa
2010-01-15, 19:42
verkligen snygga hojar ,tror nog att det blir byte efter sommarn för nån eller några här på forumet:)

klaus
2010-01-15, 20:57
Den nya har ännu mera vrid och kraft! Är såå djäkla sugen på att få testa, kräver troligen gott omdöme och lite erfarenhet för att komma till sin rätt. Kan nog lätt gå åt skogen för någon ung, gasglad individ. Mycket kraft och tyngd som ska behärskas...och behandlas med respekt!

gör som jag,inga fördomar,det är bara att börja med en i lagom storlek :)

Gibson
2010-01-15, 21:01
gör som jag,inga fördomar,det är bara att börja med en i lagom storlek :)

Det är rätta takter, så ska det låta.:D;):):D;):):cool:

Chappy
2010-01-15, 22:56
Är Gunbus 410 den största serietillverkade mc,n med sin V Twin på 6,7 liter o 650kg eller??
En sa va förveten osv...

Mats Liifv
2010-01-15, 23:36
Är Gunbus 410 den största serietillverkade mc,n med sin V Twin på 6,7 liter o 650kg eller??
En sa va förveten osv...

Tror att Klaus har pratat om en Boss Hoss på 10 liter, om jag inte missminner mig.

För mig skulle det räcka gott med 2,3 liters motor. Det är så sällan jag drar hästsläp eller större husvagn bakom hojen att det nog inte ska vara något större problem...;)

DearHunter
2010-01-15, 23:51
hmmm vad vi grabbar har det bra...prylar som fängslar.... :)

Vi kan gå där och dräggla lite över den där hojjen. Sedan träffar man polarna på krogen och snackar om prylar. Hojjar, datorer, kameror, drillingar, knivmakeri, flugspön, ryggsäckar, platt-tv, oljor, resmål och vilken single malt är bäst.

Så en dag står man där med pengarna i handen och en flickvän/hustru som visar full förståelse och gett klartecken att köpa just det där man har drömt om med gott samvete...

Visst kan livet vara underbart, grabbar! :D

Mats Liifv
2010-01-16, 00:03
Visst sjutton är livet rätt kul att leva, för det mesta.

Är absolut ingen prylbög på något sätt. För min del är det hojarna och allt trevligt som dom för med sig, i form av resor runt i världen och möten med andra människor och kulturer som ger kicken, inte att ha flest prylar på kyrkogården. Har nog rätt lite prylar, förutom hojarna, som gärna kunde vara ett par till i antal. Det roliga med de olika hojarna jag har är att jag lär känna människor ur alla läger och åker på alla olika slags underlag. Sen jag skaffade fler än en hoj har intresset ökat rejält. Det är inte alla som förstår vitsen med flera hojar. En bekant som verkligen inte förstått tyckte "Du kan ju bara köra på en i taget?" Själva har hon och hennes man tre båtar....;)

klaus
2010-01-16, 07:02
hmm,har fyra kajaker,ca 20 tramphojar men bara en mc än så länge :)

den största Bossen som jag vet är 620ci = 10.500cc, har ingen viktuppgift på den men min lilla väger över 600kg

Gunnar
2010-01-16, 21:30
Trevliga bilder från Trimph-kvällen i Länna. Var själv där 14 aug. 2009 för att hämta min Thunderbird 1600 som jag beställde i febr 2009.

Fick inbjudan men det är lite långt mellan Karlstad och Länna (bara för en kväll)

/ Gunnar

Jonas
2010-01-16, 21:46
Trevliga bilder från Trimph-kvällen i Länna. Var själv där 14 aug. 2009 för att hämta min Thunderbird 1600 som jag beställde i febr 2009.

Fick inbjudan men det är lite långt mellan Karlstad och Länna (bara för en kväll)

/ Gunnar

Gunnar; om du har Facebook, så har Triumph Center en grupp. Jag och Mats har lagt upp lite fler bilder där.

http://www.facebook.com/OfficialTriumphSweden?ref=nf

Gunnar
2010-01-16, 23:20
Tack Jonas för tipset - är nu med även på "Facebook-sidorna

Mats Liifv
2010-01-17, 00:11
Bara att önska Gunnar välkommen både hit och till Facebookgruppen!

För min del gjorde jag en omvänd resa och köpte min Triumph America av en privatperson i Karlstad!

Nicke
2010-01-17, 15:57
verkligen snygga hojar ,tror nog att det blir byte efter sommarn för nån eller några här på forumet:)

Och du är en av dom?=)

Nicke
2010-01-17, 15:58
gör som jag,inga fördomar,det är bara att börja med en i lagom storlek :)

:D:D:D:D:D

leffa
2010-01-17, 17:48
Och du är en av dom?=)

man vet aldrig vad framtiden bär med sig:)

Gibson
2010-01-17, 18:15
man vet aldrig vad framtiden bär med sig:)

STOPP STOPP STOPP.:eek::eek::eek::eek:

Kimmo
2010-01-17, 20:53
För egen del blev jag väldigt sugen på en Rocket. Den är riktigt grov på alla ledder och utstrålar massor av pondus och kraft. Det är troligen den häftigaste serieproducerade hojen på den här sidan Boss Hoss.

Verkligen inte "var mans hoj". Triumph räknar med att sälja runt femton stycken i hela Skandinavien, så det är ingen hoj du ser vid varje hojfik du besöker. Om dom kommer att ha en för provkörning ska jag absolut testa den, mot bättre vetande. Risken känns ganska överhängande att jag inte vill något annat sedan... ;)

Risken är att om man provkör så är man "fast" det där ha begäret kan göra väldigt mycket med en sunda förnuft :D

Gunnar
2010-01-23, 21:13
Nu blir det inte Triumphkväll utan Triumph-helg- för nu öppnas nytt Triumphcenter - invigning sker nästa helg här i Karlstad. Så istället för 12 mil till närmaste Triumphhandlare (Laxå) - så blir det 5 km för min del.

Nina
2010-01-23, 22:39
Nu blir det inte Triumphkväll utan Triumph-helg- för nu öppnas nytt Triumphcenter - invigning sker nästa helg här i Karlstad. Så istället för 12 mil till närmaste Triumphhandlare (Laxå) - så blir det 5 km för min del.

Grattis, passa på att provköra deras hojar. :-)