handdator

Visa fullständig version : Funderingar.



Gibson
2009-12-30, 12:01
Är sjukskriven för jag går här med feber och hosta och känner mig helt matt, orkar nästan ingenting. Frugan är också dålig hon känner likadant. Vi var uppe hos svärmor över julen och det kanske var där vi blev smittade för hon var så dålig så jag fick köra upp henne till sjukhuset på juldan, hon var jättedålig hostade och hade svårt att andas. Hon fick åka hem igår så hon är ju bättre men inte bra.

Det är kallt här hemma idag, vi har –15 grader nu och solen skiner, jag vet inte om jag vågar gå ut idag men jag har god lust att göra det för det är ju så vackert ute nu, jag får nog bara titta ut genom fönstret och njuta på det viset.

Sitter och planerar hur jag ska göra med min mean streak, jag ska bygga om bakdelen på den, ta bort plastläppen till bak skärm tycker inte att det är snyggt och eventuellt byta till miniblinkers, eller rättare sagt jag ska dit med miniblinkers. Jag har sett att det finns ett ombyggnads kit att skicka efter men har inte bestämt mig om jag ska ha nummerplåten på sidan eller om jag ska sätta den under skärmen, vi får se hur det blir. Det är rätt så njutbara problem det där och det kan jag gärna ha många, vi ska fixa ett annat avgassystem till frugans hoj också, har ett par olika som vi funderar över så vi får se vilket det blir, kommer i alla fall att låta gott. Vi sitter och drömmer om nästa säsong och har många turer som vi ska göra, långa som korta.

Det kommer att blir så jäkla roligt nu när frugan ska ta sitt kort och åka på sin egen hoj, det blir en helt annan sak än det har varit hittills, det har varit roligt att han henne bakpå men det här blir någonting helt annat.

Jag måste skruva ur batteriet på sporthojen och sätta det på laddning och starta den någon dag, den har inte varit igång på ett par månader så det är höt tid att starta den men det får vänta tills jag har frisknat till.

Brukar vara ute på nätet och kolla olika reseskildringar så man får lite tips och idéer på turer som man kan ta, problemet är att vi har massa djur som man inte bara kan lämna vind för våg så det får bli lite dagsturer men fan det är ju härligt det med men nog fan skulle man vilja göra som på 80-talet, packa tankväskan, sätta på sig hjälmen och bara dra ut i Europa och åka men det är svårt att få tag i någon som skulle kunna se efter alla djur en längre tid, men drömma kan man ju alltid och det kommer att bli verklighet, jag känner ju mig själv och jag kommer att genomföra det en vacker dag.

Nej nu blir det honungsvatten och lite blåbärssoppa så jag får i mig lite vitaminer. :D