handdator

Visa fullständig version : Bilångest.



Gibson
2007-06-30, 12:45
Sitter och kan inte riktigt bestämma mig hur jag ska göra med bilen, jag har ju en likadan som står med relativt ny diselpump i och jag har fått för mig att den motorn är i bättre skick, fråga mig inte varför men jag tror det. Jag funderar på om jag helt enkelt ska byta motor och spara dom 4000 kr som dom ska ha för att byta pump. Jag har lite beslutsångest, hjälp mig. Jag menar kan jag spara dom pengarna så är det ju bra eller hur men sen så är det ju massa skruvande som i och för sig kan vara roligt men jag har ju massor med andra saker som jag har planerat in. Det är saker som jag kan skjuta på.

Snälla hjälp mig att fatta ett beslut.

MVH/En knutte med beslutsångest.

Gert
2007-06-30, 13:39
Kör med den istället för att byta motorn/pump ::)

pewa
2007-07-01, 18:39
Pengar eller tid, en svår fråga 8)

Hade jag pengar till en ny pump hade jag nog satsat på en sån. Byta motor sparar pengar men kommer sno en del av semestern.. och hojåkandet. Är dieselpumpen helt död, annars kanske du kan köra såhär tills vintern kommer och få dig ett vinterprojekt?

Nina
2007-07-01, 19:17
…jag har ju en likadan som står med relativt ny diselpump i och jag har fått för mig att den motorn är i bättre skick…

Om den andra bilen bara står, varför inte flytta över pumpen…? :D

Gibson
2007-07-01, 21:18
Det är inte så enkelt att göra själv, man behöver specialverktyg.

Fredd
2007-07-01, 23:50
Låna specialverktyg på en bilfirma, eller som ber du någon kompis göra jobbet för ett flak starköl :)