handdator

Visa fullständig version : Kom tomten med nåt hojgodis i år?



Molgan
2009-12-25, 11:46
Jag sitter just nu och klappar det här (väldigt försiktigt så jag inte gör illa mig):

http://img695.imageshack.us/img695/9839/d739snow.jpg

Skärgården har frusit och snart är alla isvägarna plogade, det kommer att bli en härlig vinter! =)

Nina
2009-12-25, 11:50
Oh titta vad skoj Molgan ska ha det i vinter!
Har du kört hoj på vintern förut, Molgan? =)

Molgan
2009-12-25, 11:53
Oh titta vad skoj Molgan ska ha det i vinter!
Har du kört hoj på vintern förut, Molgan? =)
Nej inte på dubb, ska bli vrålkul. :D

Mats Liifv
2009-12-25, 13:01
Dom där ska du klappa försiktigt. Hade sådana däck när jag körde enduro. Väldigt lätt att göra sig illa om du ska lägga på dom själv. Lätt hänt att man ser ut som man slagits med en katt... Man måste vara som igelkottarna när dom förökar sig. Försiktig, djäkligt försiktig...!

Svårt att hitta något vettigt ställe att köra på med hojen vintertid, här i Stockholm. Just nu är det tre plusgrader så snön är väl snart borta och vi har en vinter som de brukar vara i vår del av landet.

Ska förhoppningsvis få köra lite skoter uppe i "Kungliga Ockelbo" på nyåret. Alltid något för en som gillar hojåkande i alla dess former...;)

erkagn
2009-12-25, 16:23
Jag fick ingen klapp till hojen, men väl en bagagerumsmatta till min Volvo Cross Country. En sån dära skålad en av plast. Vi provade starta upp min 950 men batteriet var för dåligt, så jag och brorsan satt den på på laddning. Hojen står ju i brorsans varmgarage.

Mats Liifv
2009-12-25, 17:41
Min hojklapp till mig själv får bli att jag skickar in mina gamla skinnkläder till JOFAMA för lite ändringar. Ska ta in mina skinnbrallor lite grand i midjan plus att jag ska byta foder i min jacka, som vid det här laget gjort tjänst i mer än tio år. Totalt pris för båda jobben blir kring tvåtusen kronor. Känns helt överkomligt för min del jämfört med att köpa nytt.

erkagn
2009-12-25, 18:04
Min hojklapp till mig själv får bli att jag skickar in mina gamla skinnkläder till JOFAMA för lite ändringar. Ska ta in mina skinnbrallor lite grand i midjan plus att jag ska byta foder i min jacka, som vid det här laget gjort tjänst i mer än tio år. Totalt pris för båda jobben blir kring tvåtusen kronor. Känns helt överkomligt för min del jämfört med att köpa nytt.

Men bra du kan göra det. Skinn blir väl bara härligare med åren. Bra gjort att kunna behålla storlek och till och med minska lite under så lång tid. Min skräck varje år är att ha blivit för fet för mc-utrustningen :eek:

Nina
2009-12-25, 18:47
Jag fick de därna crosstövlarna som julklapp av min man. :)
(och ett par jättetjusiga örhängen som jag misstänker kostade en slant.)

Mats Liifv
2009-12-25, 19:27
Men bra du kan göra det. Skinn blir väl bara härligare med åren. Bra gjort att kunna behålla storlek och till och med minska lite under så lång tid. Min skräck varje år är att ha blivit för fet för mc-utrustningen :eek:

Visst är det så att skinnkläderna blir skönare med åren. Bra att det finns dom som kan fixa till kläderna om det skulle varit så att dom "krympt över vintern".

Lite möda kostar det att hålla sig i såpass form att man inte råkar ut för krympningssyndromet. Tränar löpning och trappmaskin under vintern. Allt beroende på vädret. Skönast är naturligtvis om man kan vara ute.
Mår helt enkelt inte bra om jag inte får röra på mig några gånger per vecka. Har, peppar, peppar, hållit mig frisk under en lång period och kunnat träna i den utsträckning jag önskat. Har helt sluppit förkylningar och annat otyg som sätter ner kondisen. Är så himla jobbigt att komma igen efter ett par veckors uppehåll.

Om man inte kan hitta någon annan motivation till att röra lite på sig kan det kanske hjälpa att regelbundet testa att hojkläderna passar under vintersäsongen...;)

DearHunter
2009-12-25, 23:21
Jajjemän. Parkeringsböter kl 08.21 idag 25/12.... Skitkul :D

Jag vet inte om det finns ett mer förnedrande jobb för en själv än att vara lapplisa eller
p-nisse. Ok, om man ställer sig så att man hindrar trafiken men om man ställer sig på en i det närmaste tom parkering en julhelg eller en nyårsnatt... fyfan vad patetiskt...:rolleyes:

MEHall
2009-12-26, 14:15
Nä till mig har ingen Hoj Tomte kommit alls.:-\
Det enda jag riktigt önskar som julklapp är barmark och över 10 grader varmt. ;)


:cool:

Olle Å
2009-12-26, 20:07
Nä någon hojtomte såg jag inte, så jag köpte elvärmda sockor och handskar själv,så nu önskar jag att vintern fortsätter.

Nina
2009-12-27, 08:04
Nä någon hojtomte såg jag inte, så jag köpte elvärmda sockor och handskar själv,så nu önskar jag att vintern fortsätter.
http://www.hojen.nu/forum/images/icons/icon14.gif

PatrikAdolfsson
2009-12-27, 14:09
Laddare och lyft kom han med till mig.
Köpte bakskärn till mig själv också.

Daniel Larsson
2009-12-27, 17:41
Ingen tomte här heller, så jag fick handla själv. Har precis beställt nytt avgas till min Versys, blev ett Hurric! Beställde också en ny skylthållare!.. Själv är ju bäste dräng, brukar man ju säga!

Mats Liifv
2009-12-27, 18:11
http://www.touring.se/user/prodimages/400/13-0336.jpg

Fick bli ett par sådana här stövlar. Går ju inte att köra customhoj i sportstövlar...;)

Tänkte att dom skulle kunna göra tjänst även i "civilt" bruk nu under vintern, försedda med GoreTex som dom är.