handdator

Visa fullständig version : Kanske.



Nina
2009-12-18, 14:55
Nu har jag kommit så långt att jag skottat av snö från pooltältet, risken fanns att det kunde gå sönder pga mängden snö ovanpå. När jag nu höll på där och skottade av snön så fick jag för mig att skotta en gång fram till garagedörren. Den blev jättefin, min skottade gång och rätt som det var så stod jag i garaget och grävde fram vinterhjulen och skidorna till Husqvarnan så nu står de redo att byta plats och skidorna komma på moppen.

Jag hoppas få köra lite i helgen, abstinensen är på toppnivå just nu. Känner mig också smått grinig för att jag inte hunnit köra nåt än men stillades när jag fått gräva fram hjulen och ställa skidorna bredvid.

Tänka sig, jag har saknat en sprillans ny rosa termos och då den inte kommit fram antog jag den vara försvunnen helt och hållet. När jag stod vid Husqvarnan kikade jag på sidoväskan, den hängde löst och hade hängt ner mot kedjan. Så jag skulle haka fast sidoväskan ordentligt men den var fylld med saker så de behövde jag plocka ur och vad hittas då om inte min sprillans nya rosa termos?!

Genast mindes jag att den hade jag haft med mig på turerna i Älvdalen och sen har den bara blivit kvarglömd i sidoväskan. Ja, så där är det med gamla tanter som jag. De har inget minne, det som man inte minns har inte hänt så den hade väl ett eget liv antar jag. :p
Jag hittade också vantar och försvarets ansiktsmask samt en fodrad buff liksom ett rep. Nu undrar jag om jag frös där uppe i Älvdalen och varför jag hade lagt dom i väskan. De hade väl kanske också ett eget liv.

Får se i helgen om det blir nåt köra av, jag måste också byta plats på bromsvajrarna så att när man drar in handbromsen bromsar bakhjulet. Just nu är det sommarbroms på hojen (framhjulsbroms). Det är nog allt lite pyssel innan man kommer iväg. Och pysslet blir förstås inte gjort för att jag sitter här och skriver…

Nåja, jag har tvättat bilen och putsat den torr så nu är den renast av alla på vägarna. *stolt*
Jag har skottat mig fram till garagedörren och fått fram hjulen och skidorna, alltid något.

Hej hopp.