handdator

Visa fullständig version : Söndagsnöje?



räven
2009-12-13, 16:19
I dag ca kl10 ringer det på dörren. Utanför står två välklädda herrar ock vill prata om bibeln. Ojdå tänkte jag, håller man fortfarande att försöka frälsa folk på detta vis. Jag tackade nej å dom for vidare i ganska tjusig mersa.

Hamre
2009-12-13, 16:23
Såna fridstörare skall man be "DRA ÅT HELVETE"

Mc-Bosse
2009-12-13, 16:32
Eller som min fd styvfar gjorde som var ateist. Han bjöd in dom och bjöd på kaffe och kakor. Samtalet gick ut på att de skulle bevisa saker och ting och det slutade med att dom ville gå men min svärfar gjorde allt för att hålla dom kvar och förklara allt om religon och bibeln... :D

Nina
2009-12-13, 16:38
I Västerhaninge finns en Mormonkyrka vars präst bor i vårt grannskap. Gissa vilka bilar som brukar stå på den garageuppfarten? Inte en enda av alla dom kostar under 1 miljon kr.

räven
2009-12-13, 18:09
Tror ni dom har tjänstebilar ? Dom är väl i tjänsteförättning (som han sa länsman).

Nina
2009-12-13, 18:17
Vet ej, har inte vågat fråga för då blir man väl pådyvlad ett medlemsskap... ;)

Mats Liifv
2009-12-13, 18:24
I Västerhaninge finns en Mormonkyrka vars präst bor i vårt grannskap. Gissa vilka bilar som brukar stå på den garageuppfarten? Inte en enda av alla dom kostar under 1 miljon kr.

Medlemmarna betalar tionde så det kommer in en del pengar till församlingen under ett år...

räven
2009-12-13, 18:48
Hmm, låter lika dyrt som att köra hoj. Men dom köper en plats i paradiset, medan vi tycker vi är där när vägen är krokig å vädret är lagom varmt.

Jonas
2009-12-13, 19:57
Hmm, låter lika dyrt som att köra hoj. Men dom köper en plats i paradiset, medan vi tycker vi är där när vägen är krokig å vädret är lagom varmt.

Klockrent sagt! :)

Per Larsson
2009-12-13, 20:48
I dag ca kl10 ringer det på dörren. Utanför står två välklädda herrar ock vill prata om bibeln. Ojdå tänkte jag, håller man fortfarande att försöka frälsa folk på detta vis. Jag tackade nej å dom for vidare i ganska tjusig mersa.

Visst sådana gubbar är bara ute efter Ditt "tionde" som de påstår skall frälsa Dig från allt ont. Inget ett modernt samhälle litar på.
Men. Du tänk om det varit en gubbe i vit rock och stav. Misstänkt lik Sante Per? Då hade det varit svårt att visa han på dörren.

Jan-Olov
2009-12-13, 20:54
Hmm, låter lika dyrt som att köra hoj. Men dom köper en plats i paradiset, medan vi tycker vi är där när vägen är krokig å vädret är lagom varmt.

Det dom gör kallades för för att köpa ett avlatsbrev, det tror jag förbjöds.
Det dom gör är helt och hållet en egoistisk handlig, inte en kärlekshandlig mot deras gud. Som jag hört berättas så är antalet begänsat till ett vist antal som få platts i paradiset.

Bajon1
2009-12-14, 01:57
DSom jag hört berättas så är antalet begänsat till ett vist antal som få platts i paradiset.Helt riktigt e de så.....
144 000 platser för att va exakt.
Att där sedan finns ca 7 miljoner medlemmar i världen e en helt annan sak :D

leffa
2009-12-14, 11:37
det är väl kanske som samhället i övrigt att de på toppen roffar åt sig så mycket det bara går och den lilla personen får betala kalaset:(

Jonas76
2009-12-14, 12:09
Hade en gång i tiden en tröja med trycket team satan följt av tre STORA sexor i mitten när två gubbar från jehova ringde på dörren, de stirrade förskräckt nåra sekunder för att sen vända på klacken och gå utan att ha sagt ett ord....

Nina
2009-12-14, 12:32
Helt riktigt e de så.....
144 000 platser för att va exakt.:D
Och det är inte många med tanke på att det redan funnits miljarder människor genom åren. ;)
Bilar för miljoner torde gå under en av de sju dödssynderna: girighet.