handdator

Visa fullständig version : Glasögon



Gibson
2009-12-11, 17:59
Vi var och handlade och då passade vi på att titta på nya glasögon till mig och fan vad svårt det är, antingen ser man ut som en mupp eller en astronaut, det är svårt att välja men jag behöver ett par nya framöver och tänkte vara ute i tid så man inte behöver göra ett panik köp bara för att man måste ha ett par.:o

Jag har linser också men dom använder jag inte så mycket, kan inte ha dom på jobbet och det kan bli någon gång på fritiden men det blir inte ofta det heller, tror att det är bekvämlighet det kallas. ;)

leffa
2009-12-11, 18:09
har också stått o provat nya glasögon men som sagt det är inte lätt håller med om att man ser roligare o roligare för varje par man prövar sen ger man upp och tycker att dom gamla duger ett tag till:)

Gibson
2009-12-11, 18:23
har också stått o provat nya glasögon men som sagt det är inte lätt håller med om att man ser roligare o roligare för varje par man prövar sen ger man upp och tycker att dom gamla duger ett tag till:)

Ja du har helt rätt, frugan skrattade som en galning inne på affären och hade roligt åt mig. Jag avbört och sa att vi kunde prova en annan affär på måndag i Linköping annars så hade hon fått kramp.:eek:

klaus
2009-12-11, 18:44
om du nu ändå får välja så ta dom som gör dig lik en astronaut :)

Ove
2009-12-12, 16:13
Vi var och handlade och då passade vi på att titta på nya glasögon till mig och fan vad svårt det är, antingen ser man ut som en mupp eller en astronaut, det är svårt att välja ;)

:) Jag tycker mupplooken! Tror att muppar har roligare än astronauter. :):D;)

Mats Liifv
2009-12-12, 16:18
Lägg ut bilder på dina olika "kandidater", så får vi rösta....;D

leffa
2009-12-12, 17:17
Lägg ut bilder på dina olika "kandidater", så får vi rösta....;D

håller med mats till 100%:D:D

Panoka
2009-12-12, 17:30
håller med mats till 100%:D:D

Jag håller också med :D:D

Jonas
2009-12-12, 17:41
håller med mats till 100%:D:D

Även jag håller med! :-)

räven
2009-12-12, 18:11
Jag gillar såna mormorsglasögon,runda med som en fjäderspiral bakom öronen. Sitter stadigt å bra i 120 km.

Nina
2009-12-12, 18:18
Jag har nog haft tur. Eller så vet jag vad jag passar i. Jag har sprungit rakt på de bågar jag passar i på direkten. Säljaren stod nu senast och skulle visa ett par bågar, jag gick direkt fram till ett par Calvin Klein och sa: De här.
Och när jag satte dem på näsan sa säljaren bara: Jamen se vad bra du passar i dom!

Det tog max 1 min så hade jag hittat ett par bågar jag passar i. Sen behövde jag terminalglasögon också, samma sak där fast en fyrkantig sort. Passade mig rakt av i ett nafs. :)

Jag var nog hennes snabbaste kund den dagen. :D

Mc-Bosse
2009-12-12, 18:43
Jag skulle aldrig kunna se själv vad jag skulle passa i för bågar. Måste ha proffshjälp för sådant och det blir väl snart när synen nu börjar fallera även på långt håll.

Bajon1
2009-12-12, 20:16
Va också inne och fick nya glasögon för ett par veckor sedan.
Tyckte faktiskt att jag hittade som passade riktigt bra.
Sen är man ju så van vid sina gamla bågar att man tycker dom nya ser lite lustiga ut i början,men man vänjer sig efter ett tag.

Gibson
2009-12-12, 22:42
Lägg ut bilder på dina olika "kandidater", så får vi rösta....;D

Ni skulle må då va?:eek:

Frugan säger att hon gärna delar med sig att sitt roliga (se mig i olika bågar och skrattar så mitt självförtroende störtdyker).:(:D

V Saarela
2009-12-13, 07:34
Jag är med på Oves resonemang att muppar har roligare.

Så....
Köp ett par glasögon och byt fru istället.
Om du vill, så kan du ju lägga ut bild på frukandidaterna. Vi röstar såklart.

Ove
2009-12-13, 08:30
Ni skulle må då va?:eek:

Frugan säger att hon gärna delar med sig att sitt roliga (se mig i olika bågar och skrattar så mitt självförtroende störtdyker).:(:D

:D Vaddå? Det är väl inte fel att sprida lite glädje! :cool::D Du kanske har en framtid i nöjesbranchen? :)

DearHunter
2009-12-14, 00:58
Jag har nog haft tur. Eller så vet jag vad jag passar i. Jag har sprungit rakt på de bågar jag passar i på direkten. Säljaren stod nu senast och skulle visa ett par bågar, jag gick direkt fram till ett par Calvin Klein och sa: De här.
Och när jag satte dem på näsan sa säljaren bara: Jamen se vad bra du passar i dom!

Det tog max 1 min så hade jag hittat ett par bågar jag passar i. Sen behövde jag terminalglasögon också, samma sak där fast en fyrkantig sort. Passade mig rakt av i ett nafs. :)

Jag var nog hennes snabbaste kund den dagen. :D

Ok! Nu har Du valt bågar. Men har Du valt dina andra bågar på samma sätt ?? ;)