handdator

Visa fullständig version : Liten tuva...



Mats Liifv
2009-12-10, 09:35
http://www.nogg.se/upload/7211/BloggPhoto_7211_192352.JPG Denna lilla sten lyckades punktera stötdämpningen i den ena av mina nya fjortonhundrakronors löparskor. Det kändes först som att dämpningskudden svällde upp för att sedan sjunka ihop igen. Dom är förrädiska dessa små, vassa pilspetsformade stenar. Har vid två tidigare tillfällen varit med när kompisar fått punka på sina hojar av liknande stenar. Hojarna var snabbt åtgärdade via lagningssatser. Blir värre med min sko. Får väl springa vidare och se hur det känns med dämpning bara i ena skon...

Molgan
2009-12-10, 14:35
Får väl springa vidare och se hur det känns med dämpning bara i ena skon...
Kommer att sluta med att du älgar fram som Quasimodo. Nyss köpt dojorna? Borde få fixat/bytt på garanti. Annars får du punktera andra dojjan med. =)

Mats Liifv
2009-12-10, 14:41
Kommer att sluta med att du älgar fram som Quasimodo. Nyss köpt dojorna? Borde få fixat/bytt på garanti. Annars får du punktera andra dojjan med. =)

Tror den blir svår att reklamera med ett hål i sulan. Känns svårt att hävda att det är ett fabrikationsfel att den inte står emot pilspetsstenar...;D

DearHunter
2009-12-10, 15:07
Ahha...Du är en sådandär materiallöpare..
Det var tuffare förr å hottentotterna springer barfota utan att klaga... :D:D

Sicken otur Mats och synd på skorna för de verkar bra och förebygger skador. Lycka till med nästa par.

Ove
2009-12-10, 15:14
Tror den blir svår att reklamera med ett hål i sulan. Känns svårt att hävda att det är ett fabrikationsfel att den inte står emot pilspetsstenar...;D

Är skorna avsedda att användas ute är det absolut ide att reklamera! En sån sten som på bilden skall inte kunna skada en bra sko om den inte är fel utformad i mönstret eller har fel material slitsulan. Jag tycker att stenen ser ut som singel som normalt används på grusade gångar och då är dom alltså normalt förekommande där man tar sig fram till fots = det ska skon tåla!

Nina
2009-12-10, 15:21
Förresten så vill jag minnas att man har två års reklamationsrätt på skor. de ska hålla minst två år.

DearHunter
2009-12-10, 15:25
Mina pjuck sliter jag ut på en tredjedel av tiden.
Men jag ska testa Ninas metod och fastna i rulltrappan med skon. Man kanske får ett nytt par :rolleyes: