handdator

Visa fullständig version : Ball retrohoj från MOTO GUZZI



Mats Liifv
2009-11-30, 10:46
http://www.mc-nytt.se/img/content/normal/983.jpg http://www.mc-nytt.se/img/content/normal/984.jpg

Till alla retroracingfans stora lycka släpper Moto Guzzi en modell i klassisk anda. Denna modell heter V7 Clubman och är en stilren studie i hur en modern classicracer skall se ut. Den har lindade avgaskrökar, polerad aluminiumtank, tillbakaflyttade fotpinnar och inte minnst ett korrekt clip-on-styre. Den har också dubbla justerbara stötdämpare från italienska Bitubo. Framänden dämpas av en gaffel från Marzocchi.

En så´n skulle inte vara dum att ha i garaget. Tänk att ta ut den en tidig söndagmorgon på en härligt slingrig väg...

erkagn
2009-11-30, 11:29
Den såg snygg och klassisk ut.

DearHunter
2009-11-30, 12:16
Läcker sportmaskin och design. Vill man ha personlig stil och väcka lite uppmärksamhet så börjar retro bli poppis. Helt rätt att ta ut ensådan hoj och rasta den på en kurvig väg en solig morgon.


Italienarna kan designa sina produkter. Allt från skruvade makaroner till snygga ferraris. :cool:

Mats Liifv
2009-11-30, 13:33
Läcker sportmaskin och design. Vill man ha personlig stil och väcka lite uppmärksamhet så börjar retro bli poppis. Helt rätt att ta ut ensådan hoj och rasta den på en kurvig väg en solig morgon.


Italienarna kan designa sina produkter. Allt från skruvade makaroner till snygga ferraris. :cool:

Du får väl stuka om din gamla CX till något liknande, du har ju i alla fall motorn att börja med....;)

Kimmo
2009-11-30, 13:49
Den var väldans snygg men kan den vara så väldans bekväm?

Mats Liifv
2009-11-30, 13:59
Den var väldans snygg men kan den vara så väldans bekväm?

Det är inte "prio ett" på en sådan hoj. Bara korta turer i vackert väder på favoritvägarna i närområdet. Inget du åker på semester med, utan "just for fun"!

DearHunter
2009-11-30, 14:08
Du får väl stuka om din gamla CX till något liknande, du har ju i alla fall motorn att börja med....;)

Japp!

Jag har drabbats av Twin-influensan. :eek:

Ska först få bort knarret från ''knak''svingen därbak. Har inte plockat isär pga barmark och varje sekund måste tas till vara (Ala monty Pythons Meaning of life: Every sec. is sacred, every sec. is goood..);D

Jag börjar mer och mer komma fram till att jag behöver fler leksaker:

1) pendlarhoj alltiallo (Cx)

2) The sunday-desire (Guzzi/Traja/Norton/Eget bygge) som man putsar tills alla damer blir avis för att man inte byr sig om dem (lika mycket)..... 8)


/Hupp!

Kimmo
2009-11-30, 15:00
Det är inte "prio ett" på en sådan hoj. Bara korta turer i vackert väder på favoritvägarna i närområdet. Inget du åker på semester med, utan "just for fun"!

Jo så är det nog.

Nina
2009-11-30, 16:46
*dreglar*…

Mats Liifv
2009-11-30, 17:07
Misstänker att ljudet är av den typ som ger, i alla fall mig, "ståpäls"!

Gibson
2009-11-30, 17:15
Den var tuff.;)

SportGuzzi
2009-11-30, 22:22
Enda nackdelen med denna juvel är mototeffekten tyvärr..:(