handdator

Visa fullständig version : planering inför -10 (långresa)



loffe.2
2009-11-25, 01:27
Hoj!!! Kan ba int håll me längre!!! Det är visserligen c:a 145 dagar kvar tills jag åter kan rulla ut Mazie-T igen ,men ändå sitter jag här i Novemberrusket o försöker tänka ut planer för MC-säsongen -10.
Visst skall det bli några lokala styrningar, men den stora resan är nu planerad till Kroatien.
Har funderingar på att ta färja från Stockholm o sen åka till Tallin, därifrån till Riga o sen Vilnius o sen genom Polen ,Slovakien, Ungern o så in i Kroatien för att sen t a vägen över Trieste ,Slovenien, o sen över Grossglockner till Österrike.Å sen till slottet som frugan vill se, Neuschwanstein o sen tar vi Romantische strasse hemöver.
Har beräknat att detta blir en 4-veckors tur, eller va tro ji????
Andra planer för nästa sommar??????

Molgan
2009-11-25, 08:31
Låter som det kan bli en kanontur. ;)

Min hjärna saknar tyvärr kapacitet att planera så ohemult långt in i framtiden.

Linnex
2009-11-25, 08:31
Aha... jag trodde först att du planerade MC-körning för -10°C...

Mats Liifv
2009-11-25, 08:34
Låter som en kanonresa i mina öron. Fyra veckor blir nog alldeles utmärkt. Det finns mycket att se och man vill ju inte bara sitta på hojen från morgon till kväll, varje dag.

Själva åker vi nog till Norge detta år, efter att varit i Österrike/Italien de tre senaste åren.

PatrikAdolfsson
2009-11-25, 09:46
Låter som en trevlig tur!

Har planer för liknande men något kortare.
Stockholm -> Tallinn -> Riga -> Vilnius -> Gdansk -> Stockholm

Annars pratar vi om att åka till Lofoten. Gillade Norge så kan bli en tur dit igen.

DearHunter
2009-11-25, 15:01
Räkna med att det kommer att bli varmt. En skyddsjacka och brallor som ventilerar är ett måste om Du inte ska koka. Passa på att inhandla nu (?) när det är rea.

Glöm inte att ta med badbrallor när Du kör förbi härliga vattendrag och kommer fram ner till Slovenien - kroatien. Det finns mycket att se längs den rutt som Du beskriver. Har själv kört denna sträcka med undantag av baltikum.
Halva njutningen är maten. Kollosalt gott och fortfarande relativvt billigt. Man bor dessutom billigt i hela östeuropa. Bo gärna privat i de byar ni passerar. Ofta så erbjuder man Zimmer, Bed ''und'' Breakfast, room... etc..

Nu längtar jag själv ner....

Mats Liifv
2009-11-25, 16:07
Glöm inte att ta med badbrallor när Du kör förbi härliga vattendrag och kommer fram ner till Slovenien - kroatien.

Kan verkligen instämma i ovanstående. Det är rent gudomligt att få hoppa ner i vattnet och svalka sig. Minns speciellt ett tillfälle när vi efter en lång, het dag i sadeln passerade Gardasjön. Har väl sällan varit så skönt med ett dopp som då. Känns sedan betydligt lättare att fortsätta köra. Badkläder är alltså obligatoriska i packningen. ;)