handdator

Visa fullständig version : Lördagstur 21/11 Sthlm



Jonas
2009-11-18, 20:07
Gräv fram hojarna igen! Såg vädret nyss och SMHI säger att det ska bli sol och cirka nio plusgrader på lördag! :D

Jag föreslår därför en tur med kaffe på lämpligt fik.

Finns något intresse eller är alla hojar avställda och isärplockade?

Nina
2009-11-18, 21:31
Gräv fram hojarna igen! Såg vädret nyss och SMHI säger att det ska bli sol och cirka nio plusgrader på lördag! :D

Jag föreslår därför en tur med kaffe på lämpligt fik. Kanske en tur ned till Lelles i Uppsala?

Finns något intresse eller är alla hojar avställda och isärplockade?

Nja, Uppsala låter inte så spännande för det blir mörkt relativt tidigt, med tanke på årstiden kan det snabbt bli halt fort. Å andra sidan har gubben bokat in sig på lördagen så jag måste avstå.

Jonas
2009-11-18, 21:44
Uppsala är inte längre aktuellt. Halka behöver man nog inte oroa sig för då det är mildväder även kvällstid. Men nu hade jag ju inte tänkt köra mörkerkörning utan en tur mellan typ 10-15. Några har anmält intresse vid sidan av forumet, men skriv gärna ett par rader här så vi får koll på intresset och vilka som vill njuta av kanske sista turen för i år. Turen hålls i närheten av Stockholm. Inte otroligt att vi hamnar i Rosenhill.

Nina
2009-11-19, 06:28
Är det i nejden t ex till Rosenhill och fika så kan jag nog kanske vika av hemifrån ett par timmar. Jocke ska till Nyköping och lämna en växellåda så han lär ju vara borta några timmar vilket innebär att då kan inte jag vara borta några timmar. Nån måste ta hand om hundarna och dottern så det blir automatiskt jag varje gång. ;)

klaus
2009-11-19, 08:10
Kylaren är inte fixad än,den pissar på mina byxben,men jag kan ta med några flaskor glykol så går det nog att köra,håller på med bakskärmen,så kanske läge att testa den lite,framskärmen och sidorna är på omlackning,men har en framskärm i reserv som går att använda,Spikar om jag ska med när vi är lite närmare,men intresse finns,körde lite förra veckan när det var torrt :)

Mats Liifv
2009-11-19, 08:33
Jag kan rulla ut min KTM, dom andra är inställda.

Visst kan vi ta oss ner till Rosenhill för sista gången i år. Gäller att ta alla chanser att få en sista tur för året!

Starrider_Johnny
2009-11-19, 09:06
Vi har faktiskt också planer för Rosenhill på lördag, inte bestämt än men det vore trevligt.

DearHunter
2009-11-19, 10:07
Jag kan nog haka på. Vilken tid å varsdå ?

Nicke
2009-11-19, 10:33
Som vanligt viker jag allt åt sidan för att få ngn mil till på 2-hjulingen:)

Jag vet att fler har visat sitt intresse om vi håller oss på dom södra delarna;)

Ove
2009-11-19, 10:35
Kylaren är inte fixad än,den pissar på mina byxben,

:) Prova med vovvemetoden, säg FYY!! me besämd röst. :D;)

Danne
2009-11-19, 10:57
Jag hänger gärna på.

Daniel

Nina
2009-11-19, 12:00
Tjaa, går färden till Rosenhill är det nog inga problem för min del. Jag tar i så fall favoritmoppen. Låter kl 10 som en bra tid? Vi kan väl mötas vid Gullmarsplan? Så får jag ett par mil extra på däckslitaget. ;)

Jonas
2009-11-19, 13:19
Kul att så många är på och som Nicke säger är det ytterligare några som vill åka på lördag. För de som vill är det avfärd från Gullmarsplan 09.15. Jag är där vid nio. :)

DearHunter
2009-11-19, 13:24
Ungefär var vid Gullmarsplan, torget, rondellen, nerfarten till Nynäsvägen? Ifall jag skulle dyka upp först.... annars så hittar man väl samlingen av läder och krom.. ;D

Mats Liifv
2009-11-19, 13:34
Ungefär var vid Gullmarsplan, torget, rondellen, nerfarten till Nynäsvägen? Ifall jag skulle dyka upp först.... annars så hittar man väl samlingen av läder och krom.. ;D

Vi brukar, traditionsenligt, träffas vid torget. Kommer inte gå att missa!

Nina
2009-11-19, 13:39
Okej, 09:15 sharp! =)

Jonas
2009-11-19, 18:35
Ja, som Mats sa; på torget. Går inte att missa. Vi åker mot Rosenhill 9.15 via Tungelsta och Bulten. Vi brukar vara vid Tungelsta 09.40 om någon vill sluta upp där. Annars ses den tappra och glada hojåkarskaran på Rosenhill vid 10.00.

Vädret ser fortfarande riktigt lovande ut. Möjligtvis med undantag för att det kan bli lite blåsigt. Men man kan ju inte begära för mycket i slutet av november.

Ser fram emot lördagen, att få träffa alla igen och att få köra min Bonnie som jag hittills bara haft nöjet att köra femton mil med. :)

stefanistockholm
2009-11-19, 21:15
Jag var lite skeptisk till Jonas glada prognos men nu har jag kollat och fler metrologer bekräftar att vi får en fin lördag. Så Hilding kommer med mig som ryttare. Sista gången i år? Vem vet...

Danne
2009-11-19, 21:17
Jag kommer till Gullmars kl 09:00!

Daniel

Jonas
2009-11-19, 21:35
Jag var lite skeptisk till Jonas glada prognos men nu har jag kollat och fler metrologer bekräftar att vi får en fin lördag. Så Hilding kommer med mig som ryttare. Sista gången i år? Vem vet...

"Man kan altd lita på en Triumphbiker" är ett gammalt djungelordspråk. :D

Behöver du skjuts till garaget för att hämta Hilding är det bara att hojta till!

Jonas
2009-11-19, 21:36
Jag kommer till Gullmars kl 09:00!

Daniel

Kul Danne! Får du med dig fler från scooterforumet?

Eva
2009-11-19, 22:07
Hej på er
Jag och min man Stefan tänkte också göra er sällskap på lördag. Har ett förslag har ni åkt rundan förbi Östra Malma ? Eller då kan man åka till Gnesta och ta en liten väg så man kommer fram mellan Järna och Nykvarn. Om ni tycker att det är okej så kan vi ta en fika hemma hos oss i Hölö eller stanna på Saltå Kvarn de har supergoda kanelbullar. Vi kommer hur som helst till Rosenhill iallafall. Hälsningar Eva

Jonas
2009-11-19, 22:22
Hej på er
Jag och min man Stefan tänkte också göra er sällskap på lördag. Har ett förslag har ni åkt rundan förbi Östra Malma ? Eller då kan man åka till Gnesta och ta en liten väg så man kommer fram mellan Järna och Nykvarn. Om ni tycker att det är okej så kan vi ta en fika hemma hos oss i Hölö eller stanna på Saltå Kvarn de har supergoda kanelbullar. Vi kommer hur som helst till Rosenhill iallafall. Hälsningar Eva

Kul med förslag på tur. Har för övrigt inte kört den rundan tidigare. :)

Fasen, vi ser ju ut att bli en stor samling från hojen.nu som kommer att invadera Rosenhill och vägarna söderut. Himla skoj! :D

stefanistockholm
2009-11-19, 23:22
Behöver du skjuts till garaget för att hämta Hilding är det bara att hojta till!

Tack för erbjudandet men den här gången har jag bättre koll på logistiken... :)

Danne
2009-11-20, 00:58
Kul Danne! Får du med dig fler från scooterforumet?

Jag har lagt ut en blänkare så får vi se....

Mats Liifv
2009-11-20, 08:17
Hej på er
Jag och min man Stefan tänkte också göra er sällskap på lördag. Har ett förslag har ni åkt rundan förbi Östra Malma ? Eller då kan man åka till Gnesta och ta en liten väg så man kommer fram mellan Järna och Nykvarn. Om ni tycker att det är okej så kan vi ta en fika hemma hos oss i Hölö eller stanna på Saltå Kvarn de har supergoda kanelbullar. Vi kommer hur som helst till Rosenhill iallafall. Hälsningar Eva

Låter som ett förträffligt förslag!

Alltid bra att få lära sig lite nya vägar, det ser jag fram emot.

Nina
2009-11-20, 08:34
Jag tänkte möta upp i Tungelsta, jag står på macken mittemot T-korsningen. Ska ni fika på Rosenhill först eller tar ni rundan först och Rosenhill sen? Bara så jag kan planera min körning, jag måste hålla mig i och omkring hemmakrokarna. Jag tänkte inte följa med söderöver efter fikat på Rosenhill.

erkagn
2009-11-20, 08:45
Otroligt att det fortfarande är mc-säsong hos er. Här har snön försvunnit, men ändå inte nå vidare mc-väder med regn var dag, mörker samt temperatur på några plus.

DearHunter
2009-11-20, 09:06
Jodu. Här i stockholm är det 10 plus idag och jag har ännu inte börjat skruva med hojen inför våren.. :)

on2wheel
2009-11-20, 09:12
Kul!
Härligt att se att vi här på hojen.nu vågar ta dagen som den kommer och lämna gamla avdankade förestälningar där hän, helt klart ett tecken på ödmjukhet.

Ja det är ju faktiskt riktigt bra hojväder här ikring fortfarande, myggfritt, lite trafik och det dammar inte så värst mycket heller sen några dagar.

9.15 på GP, ja vem vet :D om inte annat så får ni ha en trevlig tur, känns som också soe.se planerar en tur åt samma håll faktiskt. Så att ta en sväng på någon av hojarna, med något av gängen är ju ett bra förslag till helgen. Men för vår del så låter vi morgondagen få avgöra den frågan antagligen.

Surra på eller nått... :)

Mats Liifv
2009-11-20, 09:54
Jag tänkte möta upp i Tungelsta, jag står på macken mittemot T-korsningen. Ska ni fika på Rosenhill först eller tar ni rundan först och Rosenhill sen? Bara så jag kan planera min körning, jag måste hålla mig i och omkring hemmakrokarna. Jag tänkte inte följa med söderöver efter fikat på Rosenhill.

Det verkar väl rimligt med en fika på Rosenhill, innan det bär iväg ner på de sörmländska vägarna...

Jonas
2009-11-20, 13:46
Ja, en snabbfika måste jag ha innan vi drar vidare. :)

Nina
2009-11-20, 13:53
Det låter gott, vi syns i morgon. :)

Jonas
2009-11-20, 18:57
Var nyss nere i garaget och kollade att Bonnie hade det bra. Jodå, hon spann som en nöjd katt när jag startade upp henne. Blev sugen på att ta en tur redan ikväll, men jag håller ut till imorgon. De goda väderprognoserna håller i sig och vi ser ut att få fint väder hela dagen. :)

Eva
2009-11-20, 19:23
Ja det blir bra med en kopp kaffe på Rosenhill. Vi ses där i morgon =).
Ha en trevlig kväll . Eva

Mats Liifv
2009-11-20, 19:40
Även jag var ner i garaget och kollade min KTM. Har haft en pyspunka tidigare, men nu verkade trycket stabilt trots att den inte rullat på en månad eller så.

Är riktigt sugen på att komma ut och rulla igen och inte minst träffa er, likasinnade!:)

leffa
2009-11-20, 21:25
hej ni lyckliga som ska åka i morgon glöm ej kameran så ni kan visa oss hur ni hade det på turen,ha det gott :)

DearHunter
2009-11-20, 21:54
Här var det fulltankat. Kollade så att allting fungererade. Jodå.
Pumpade upp bak fjädringen lite så det blev ngt styvare. :)

räven
2009-11-20, 22:42
Kör en sväng i småland ca 10 i morgon,blir nog mest grusvägar. Vi kan väl tänka på varandra?

Jonas
2009-11-21, 00:18
Kör en sväng i småland ca 10 i morgon,blir nog mest grusvägar. Vi kan väl tänka på varandra?

Yepp det gör vi! Ta´t lugnt ute på vägarna imorgon så ses vi här igen imorgon kväll. Bilder utlovas i vanlig ordning. ;)

Harka
2009-11-21, 00:31
Just hemkommen från jobbet och inte tanke på mer hojåka i år och så får jag se denna tråd.
Om jag kommer upp i tid och om hojen startar så är det inte omöjligt att jag möter upp i Tungelsta.
Sen får dom frusna fingrarna avgöra om det bara blir till Rosenhill eller en lite längre tripp.

Linnex
2009-11-21, 01:43
Kör en sväng i småland ca 10 i morgon,blir nog mest grusvägar. Vi kan väl tänka på varandra?

Även jag ger mig ut på de smålänska vägarna. Skall till Jönköping på cykelmässan. Går ju inte att låta bli att välja hojen istället för bil. Blir en tripp på 23-24 mil.

Jonas
2009-11-21, 09:02
Just lyssnat på en liveväderrapport på P4 som säger att molnen strax kommer att tunnas ut och att solen sen kommer att skina resten av dagen. I Götaland och Östra Svealand kan vi få mellan 9-13 plusgrader. :)

Nina
2009-11-21, 09:27
Oh så trevligt. Jag ska snart bege mig ut på en kort runda innan jag kommer till macken i Tungelsta. Är jag inte där just när ni kommer så kommer jag snart, vänta i så fall. Annars står jag där om jag hinner före. :)

Jonas
2009-11-21, 18:13
Det blev en härlig runda på ganska exakt 20 mil idag! När jag vaknade och drog upp persiennerna blev jag lite nedstämd. Stora gråtunga moln täckte himlen. Vred på radion just som en väderkvinna sa att molnen skulle försvinna över Stockholm inom en halvtimma. Jag var skeptisk när jag klev in i duschen. Men när jag kom ut igen hade molnen redan börjat tunnas ut och när jag fått på mig kläderna var molnen nästan borta. Magic! :)

Var vid Gullmarsplan vid nio och då stod Stefan där redo. Strax därefter rullade hoj efter hoj in på torget och när vi gav oss iväg 09.15 var vi åtta hojar och det kändes nästan sommarlikt med alla hojar uppradade. Många morgonflanörer log och kollade in oss. Fler sådana ögonblick skulle det bli under dagen.

I Tungelsta mötte Harka och Nina upp och vi satte fart på Bulten för att komma till Rosenhill för en morgonfika och för att möta upp ytterligare sugna hojåkare. Halvvägs på Bulten fick Harka tyvärr problem med soppatillförseln och valde att vända hemåt. Tråkigt, men det går fler turer. Många fler turer, Harka! Hoppas du kom hem ordentligt!

I Rosenhill mötte vi upp med Eva och hennes man Stefan. Minns tyvärr inte namnen på flera andra som åkte med. Ni får gärna lämna namnen här i tråden så lovar jag att aldrig glömma dem sen. ;) Hur som helst fikade vi och käkade frukost innan vi styrde kosan mot Skanssundet där vi tog färjan. Tyvärr valde Nina och Klaus att hoppa av i Rosenhill då Nina hade andra inplanerade saker i agendan och Klaus hade däckproblem. Bakdäcket liknade mest ett slicks och bara ett gruskorn hade kunnat punktera hans framfart. Hoppas du kom hem utan punktering, Klaus!

På andra sidan (efter färjeturen) mötte vi efter någon mil upp med ännu ett par sugna hojåkare. Vi drog vidare på sköna Sörmlänska vägar och var ganska snart i farten på härliga väg 224 mot Gnesta. Väl i Gnesta tittade folk på oss med något drömmande i blicken. Jag kan bara ana att de trodde att hojsäsongen återigen var igång och att vintern gått dem förbi. Innan vi nådde in i Gnesta City åkte vi på en väldigt slingrig väg med många tvära kurvor mot Järna. Återigen stod folk och pekade och log när vi rullade in här. En sommardag kanske inte så många reagerat, men när det rullar in tolv hojar i kolonn en månad före jul, så tillhör det nog inte vardagen. Vi landade strax därefter i Saltå Kvarn där vi parkerade och intog en fika och lunchmacka. Gott och trevligt!

Efter fikat skildes vi åt då många bodde åt olika håll. Summa summarum tror jag att alla var nöjda med dagens runda, såhär en månad före jul! Härligt! Himla kul också att träffa så många nya bekantskaper som förhoppningsvis åker med oss, eller vi med er, nästa säsong. Vilket otroligt härligt hojen,nu/Sthlm-gäng vi håller på att växa oss till! :)

Om någon känner för att komplettera med exakt vägsträcka så är ni välkomna att göra det. Ni som sitter vid fikabordet på Saltå Kvarn (se bild nedan) får gärna säga vilka ni är. :o

Tack alla för en trevlig tur!

1529 1530 1531

Jonas
2009-11-21, 18:14
Fler bilder II

1532 1533 1534

Jonas
2009-11-21, 18:16
Fler bilder III

1537 1535 1536

Jonas
2009-11-21, 18:18
Fler bilder IV

1538 1539 1540

Jonas
2009-11-21, 18:19
Sista bilderna

Nicke och Stefan tvättar sina hojar innan vi styr hemåt efter en skön dag.

I Botkyrka, tar vi ett sista snack innan vi splittras för denna gången. Nicke skojar lite med Stefan. När Stefan tillfälligt är inne på Donalds hittar Nicke ett fälgskydd som han ställer jämte Stefans Hilding. Himla roligt tycker Nicke. :D (ja, lite roligt är det när Stefan på håll först tror att han fått punktering)

1541 1542 1543 1544

Nina
2009-11-21, 18:32
Ha ha ha, står de på en automattvätt? Den var rolig den bilden! :D

DearHunter
2009-11-21, 18:34
Tack allesammans för en härlig tur. "Timingen" var perfekt med tanke på det vackra höstvädret. Sverige är ett fantastiskt vacker land även på hösten, vilket vi fick erfara när vi brummade förbi de sörmländska bygderna. Fina vägar, inte mycket trafik, inga mygg och ett
kanongäng.

Det var kul att träffa er och jag ser fram emot nästa tur. Tack för bilderna!


...och nu åter till matlagningen....;D

DearHunter
2009-11-21, 18:40
Ha ha ha, står de på en automattvätt? Den var rolig den bilden! :D


Beror på vilken bild Du menar.. he , he..
De verkar stå på McWash och beställer en BigLack med extra vax och en stor Coca Tvåla.. :D

Nina
2009-11-21, 18:43
Beror på vilken bild Du menar.. he , he..
De verkar stå på McWash och beställer en BigLack med extra vax och en stor Coca Tvåla.. :D
Ha ha ha! Den där var bra. Var får du alla tokroliga kommentarer ifrån?? http://www.hojen.nu/forum/images/icons/icon14.gif

Nu har jag tre favoriter som skriver så roligt på forumet: Molgan, Nicke, Jonas och så du. Nej *jag* kan inte räkna. ;)

DearHunter
2009-11-21, 18:51
Ha ha ha! Den där var bra. Var får du alla tokroliga kommentarer ifrån?? http://www.hojen.nu/forum/images/icons/icon14.gif

Nu har jag tre favoriter som skriver så roligt på forumet: Molgan, Nicke, Jonas och så du. Nej *jag* kan inte räkna. ;)

Var man får allt ifrån? Jo, det smittar som flininfluensan.
Tack för trevligt sällskap. Trajan är det klass på! ;)

Nina
2009-11-21, 18:56
:D :D :D …flininfluensan.
Ja Trajjan fick sig en omgång av tvättsvampen sen så nu ser den så där sprillans ny ut igen. :)

Nicke
2009-11-21, 19:59
Ha ha ha, står de på en automattvätt? Den var rolig den bilden! :D

Klart vi står i en automatvätt Nina:) Jag ska ju iväg på en middag nu så jag satt kvar på hojen och log. Så jag fick t.o.m. tänderna borstade så nu kan jag göra reklam för Pepsodent:D

Jonas
2009-11-21, 20:08
Dina tänder skiner som polerade elfenben efter automattvätten, Nicke. :)

Nicke
2009-11-21, 20:09
Dina tänder skiner som polerade elfenben efter automattvätten, Nicke. :)


De e inte illa de inte:p

Jonas
2009-11-21, 20:57
Glömde tacka Eva med man som lade upp dagens tur! Tack!! :)

räven
2009-11-21, 21:02
I småland startade dagen mulen +8. kl 11 va det lite sol +10, kladdiga grusvägar 12 mil, hojen i garaget utan tvätt. Ser för jäkligt ut men kanske i morgon oxå å mera skit?

Jonas
2009-11-21, 21:32
Nog var det fler än jag som tog foton? :)

klaus
2009-11-21, 21:48
har försökt ladda bilder men det går inte,lade bilden på bakdäcket på värstingmotorcykeltråden

man ska inte ge sig,efter mycket om o men fick jag dit bilderna till slut
vet inte namnen på alla jag heller,så ni som är med på bild kan ju hjälpas åt

klaus
2009-11-21, 21:56
Stefan o Harka
Jonas med sin Triumph

klaus
2009-11-21, 22:19
en del av gänget utanför Rosenhill

Nicke o Stefan
Eva,Nina o Mats

klaus
2009-11-21, 22:30
bla Ninas Traja
mitt slitna bakdäck, och Leffa tyckte att det såg slitet ut redan under Äppelturen :)
Jo,jag kom hem utan missöden,blev en runda på 10mil med detta däck,fint väder och mest folk under min tid på dessa rundor
Lite synd att jag ansåg mig tvungen att bryta efter inrådan av Mats, men jag är inte alltid så våghalsig :)
Ska försöka få nytt däck på fälgen på måndag,man vet ju inte om det blir fler turer typ jul o nyår,nu när vädret här liknar dom sydligare mc ländernas:D

DearHunter
2009-11-21, 23:00
en del av gänget utanför Rosenhill

Nicke o Stefan
Eva,Nina o Mats

Här har vi de tuffa grabbarna. Ser även att svarte riddaren finns med :D
Tack för fotona Klaus. De hänger nu bredvid de övriga troféerna

Gurrag
2009-11-21, 23:01
Det blev en härlig runda på ganska exakt 20 mil idag! När jag vaknade och drog upp persiennerna blev jag lite nedstämd. Stora gråtunga moln täckte himlen. Vred på radion just som en väderkvinna sa att molnen skulle försvinna över Stockholm inom en halvtimma. Jag var skeptisk när jag klev in i duschen. Men när jag kom ut igen hade molnen redan börjat tunnas ut och när jag fått på mig kläderna var molnen nästan borta. Magic! :)

Var vid Gullmarsplan vid nio och då stod Stefan där redo. Strax därefter rullade hoj efter hoj in på torget och när vi gav oss iväg 09.15 var vi åtta hojar och det kändes nästan sommarlikt med alla hojar uppradade. Många morgonflanörer log och kollade in oss. Fler sådana ögonblick skulle det bli under dagen.

I Tungelsta mötte Harka och Nina upp och vi satte fart på Bulten för att komma till Rosenhill för en morgonfika och för att möta upp ytterligare sugna hojåkare. Halvvägs på Bulten fick Harka tyvärr problem med soppatillförseln och valde att vända hemåt. Tråkigt, men det går fler turer. Många fler turer, Harka! Hoppas du kom hem ordentligt!

I Rosenhill mötte vi upp med Eva och hennes man (Peter?). F´låt mitt närminne är bra men kort. Minns tyvärr inte namnen på flera andra heller. Ni får gärna lämna namnen här i tråden så lovar jag att aldrig glömma dem sen. ;) Hur som helst fikade vi och käkade frukost innan vi styrde kosan mot Skanssundet där vi tog färjan. Tyvärr valde Nina och Klaus att hoppa av i Rosenhill då Nina hade andra inplanerade saker i agendan och Klaus hade däckproblem. Bakdäcket liknade mest ett slicks och bara ett gruskorn hade kunnat punktera hans framfart. Hoppas du kom hem utan punktering, Klaus!

På andra sidan (efter färjeturen) mötte vi efter någon mil upp med ännu ett par sugna hojåkare. Vi drog vidare på sköna Sörmlänska vägar och var ganska snart i farten på härliga väg 224 mot Gnesta. Väl i Gnesta tittade folk på oss med något drömmande i blicken. Jag kan bara ana att de trodde att hojsäsongen återigen var igång och att vintern gått dem förbi. Innan vi nådde in i Gnesta City åkte vi på en väldigt slingrig väg med många tvära kurvor mot Järna. Återigen stod folk och pekade och log när vi rullade in här. En sommardag kanske inte så många reagerat, men när det rullar in tolv hojar i kolonn en månad före jul, så tillhör det nog inte vardagen. Vi landade strax därefter i Saltå Kvarn där vi parkerade och intog en fika och lunchmacka. Gott och trevligt!

Efter fikat skildes vi åt då många bodde åt olika håll. Summa summarum tror jag att alla var nöjda med dagens runda, såhär en månad före jul! Härligt! Himla kul också att träffa så många nya bekantskaper som förhoppningsvis åker med oss, eller vi med er, nästa säsong. Vilket otroligt härligt hojen,nu/Sthlm-gäng vi håller på att växa oss till! :)

Om någon känner för att komplettera med exakt vägsträcka så är ni välkomna att göra det. Ni som sitter vid fikabordet på Saltå Kvarn (se bild nedan) får gärna säga vilka ni är. :o

Tack alla för en trevlig tur!

1529 1530 1531

Tack återigen för en fin berättelse. Tycker du får fortsätta berätta om andra ting då mcsäsongen slutar. Ha det gött

Linnex
2009-11-22, 00:01
I småland startade dagen mulen +8. kl 11 va det lite sol +10, kladdiga grusvägar 12 mil, hojen i garaget utan tvätt. Ser för jäkligt ut men kanske i morgon oxå å mera skit?

Själv körd jag kl 9.30. 28 mil blev det rullat. Tyvärr var det inte mycket sol jag fick se.

Jonas
2009-11-22, 03:01
Tack återigen för en fin berättelse. Tycker du får fortsätta berätta om andra ting då mcsäsongen slutar. Ha det gött

Tack, Gurrag! Vi kör säkert några turer tillsammans nästa säsong hoppas jag! :)

Nicke
2009-11-22, 09:52
Oj vad jag blev skönt trött efter dom sju timmarna som jag var ifrån min hojparkering igår. Jag var så skönt trött så jag log när jag somnade igår, det kan jag lova att jag inte gör i abetsveckorna ;D

Jonas
2009-11-22, 10:49
Ja, det var gott att somna i natt. Men jag trodde i min enfald att turen igår skulle stilla min värsta abstinens, men nu är jag bara ännu mer sugen att köra hoj. Fy vad långt det är till våren... :(

Gibson
2009-11-22, 11:03
Ja, det var gott att somna i natt. Men jag trodde i min enfald att turen igår skulle stilla min värsta abstinens, men nu är jag bara ännu mer sugen att köra hoj. Fy vad långt det är till våren... :(

Livet är hårt.;)

erkagn
2009-11-22, 11:10
Här i Umeå är de rena isgatan ute.

DearHunter
2009-11-22, 13:27
Enligt SMHI ska det bli fint nu på torsdag nästa vecka...HÄR I STHLM (sorry nörrlänningar).. ;D

Rent teoretiskt så kan det alltså bli fler hojturer innan det där vita kommer.... :)

leffa
2009-11-22, 14:55
Ja, det var gott att somna i natt. Men jag trodde i min enfald att turen igår skulle stilla min värsta abstinens, men nu är jag bara ännu mer sugen att köra hoj. Fy vad långt det är till våren... :(

du får köpa en sån där klösmatta när abstinensen sätter in så slipper du byta tapeter :D

Jonas
2009-11-22, 15:09
du får köpa en sån där klösmatta när abstinensen sätter in så slipper du byta tapeter :D

Jag är en stor miljövän, men nu vete f*n om jag inte är FÖR global uppvärmning! :)

PatrikAdolfsson
2009-11-22, 18:39
Jag är lite avis på er som var ute...

Fick nöja mig med att prata med ett par som kom på HD på NetOnNet i Slagsta...

kafferejsarn
2009-11-23, 10:01
Härligt att vara ute på småvägarna igen!
Efter en sommar med bromsproblem och nästan inge åka av hängde jag med en kortis på er tur i helgen.
Tyvärr var jag ju tvungen att avvika efter Rosenhill för att köra hem min mor från sjukhuset, det lät som ni fick en underbar sommarlik dag i sörmland.

Vi ses igen till våren!
Björn (med den svara CB750:ian)

DearHunter
2009-11-23, 10:37
Hej Rejsarn!

Ja, vi utnyttjade dagen maximalt och hade det mycket trevligt. Vem vet, det kanske inte blir ngn vinter iår. Vi får hoppas att tomten kommer på en hoj.... frågan är om tomtar kör custom eller ej.... :D

Välkommen in i gänget.

/3,14

Starrider_Johnny
2009-11-23, 11:47
Självklart åker han custom ;D

Mats Liifv
2009-11-23, 13:40
Självklart åker han custom ;D

Äntligen har man fått en förklaring på ordet "kromsläde"! Det är alltså kopplat till tomten.

Effekten kanske mäts i renar istället för hästar också...?

Jonas
2009-11-23, 18:21
Vi ses igen till våren!
Björn (med den svarta CB750:ian)

Välkommen till forumet och på våra fortsatta turer! Med lite tur så kan det bli fler turer innan det vita faller. :)

Eva
2009-11-23, 19:34
Fler bilder III

1537 1535 1536

På bilden så är det från vänster Tummen, Björn och Carina alla från Hölö

Jonas
2009-11-23, 19:37
Tack Eva! :)

Eva
2009-11-23, 19:41
Hej på er
Tack själva för en jättetrevlig tur i det härliga höstvädret.Det var en trevlig runda och du har beskrivit den jättebra Jonas. Jag tog bara några kort då jag glömde bort att jag hade kameran med mig. Min man heter Stefan, kommer heller inte ihåg allas namn då jag inte träffat er förut. Men det blir nog fler turer tilsammans till våren. Ha det så gott hälsningar Eva

Gurrag
2009-11-23, 22:12
Tack, Gurrag! Vi kör säkert några turer tillsammans nästa säsong hoppas jag! :)

Det hoppas jag verkligen. Spargrisen blir bara fetare och fetare. Förhoppningsvis blir det någon Touring/offroad tills vi åker tillsammans!