handdator

Visa fullständig version : Honda VFR1200



DearHunter
2009-11-13, 09:20
Nya Hondan VFR1200 är ju ur-läcker och den teknikfreak man är så vattnas det i munnen. Den dagen man ska ha ny hoj så vet jag faktiskt inte vad jag ska välja. Titta på länken här nedan. Luta dig tillbaka och ta en kaffeslurp och njut av vad Du ser.....


http://powersports.honda.com/vfr/#/home

Så nu är det bara att sälja frimärkssamlingen när priset fastställs.... ;D

erkagn
2009-11-13, 09:28
Ja, den var väldans fin.

erkagn
2009-11-13, 10:30
Men hur blev de med Hondas VTR 250, kommer den inte till Sverige 2010?

Hamre
2009-11-13, 17:59
Det va en cool hoj, dock tycker jag att har den två cylindrar för mycket.

räven
2009-11-13, 18:49
Honda V4 går väldigt mjukt å fint. Nästan som en turbin,de va vist en annan tråd?

fransson
2009-11-13, 19:28
Det va en cool hoj, dock tycker jag att har den två cylindrar för mycket.
Tror du har fel där Hamre;-)
Däremot tycker jag den ser för j....ig ut, påminner suzuki i nosen för mycket(upps läs inte detta hamre)

Hamre
2009-11-13, 21:36
Tror du har fel där Hamre;-)
Däremot tycker jag den ser för j....ig ut, påminner suzuki i nosen för mycket(upps läs inte detta hamre)

Det är ju därför den ser så cooool ut. 2 e bättre än 4, de vet du väl Fransson.

fransson
2009-11-13, 21:54
Det vet du väl att Viffern är två V-twinnar eller två raka twinnar hur du nu vill dela motorn

Molgan
2009-11-14, 01:54
Många gnäller på utséendet men när dom sett den live kommer dom att vilja ha den. Tror att det här är en riktig kanonhoj.

Vad händer föresten med 800an?

V Saarela
2009-11-14, 10:05
Många gnäller på utséendet men när dom sett den live kommer dom att vilja ha den. Tror att det här är en riktig kanonhoj.

Vad händer föresten med 800an?

Präsis. Undrar hur många gånger man har fått omvärdera i verkligheten :)

Prislapparna på japshojarna blir hiskeliga nästa år. Törs inte ens tänka på vad nya supertenereen kommer att kosta...+140?
Gamla VFR:en försvinner väl förmodligen och kommer att säljas såsom 2009. Med tanke på att priset på nya VFR:en snikmodellen(utan dubbelkoppling)strax över FJR1300 modell 2010, så är det väl kanske bra att vissa japshojar har lite äldre årsmodeller kvar?

Tror att den enda japshojen som får en prissänkning 2010 blir Varaderon.....och jag har ju sålt iväg min hoj i veckan ;):)

VFR:en verkar vara en stor hoj:

Two Plugs 2,04 lång. Ser väl inte direkt kört ut
http://varaderoforumcom.h826747.serverkompetenz.net/size.php?pic=files/dscn0211_571.jpg

Tallguy 2,11 lång. Dock börjar det se ut som lite minimoto nu
http://varaderoforumcom.h826747.serverkompetenz.net/size.php?pic=files/dscn0217_847.jpg

På tal om VTR250:an. Jag såg i Finland för nån månad en sådan. Såsom 250 Ninjan när jag såg den första gången, så fick jag ruggig habegär här också. Synd att den inte kommer till Sverige....eller?
http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild09/090829/090829b15.jpg

erkagn
2009-11-14, 10:29
Präsis. Undrar hur många gånger man har fått omvärdera i verkligheten :)

Prislapparna på japshojarna blir hiskeliga nästa år. Törs inte ens tänka på vad nya supertenereen kommer att kosta...+140?
Gamla VFR:en försvinner väl förmodligen och kommer att säljas såsom 2009. Med tanke på att priset på nya VFR:en snikmodellen(utan dubbelkoppling)strax över FJR1300 modell 2010, så är det väl kanske bra att vissa japshojar har lite äldre årsmodeller kvar?

Tror att den enda japshojen som får en prissänkning 2010 blir Varaderon.....och jag har ju sålt iväg min hoj i veckan ;):)

VFR:en verkar vara en stor hoj:

Two Plugs 2,04 lång. Ser väl inte direkt kört ut
http://varaderoforumcom.h826747.serverkompetenz.net/size.php?pic=files/dscn0211_571.jpg

Tallguy 2,11 lång. Dock börjar det se ut som lite minimoto nu
http://varaderoforumcom.h826747.serverkompetenz.net/size.php?pic=files/dscn0217_847.jpg

På tal om VTR250:an. Jag såg i Finland för nån månad en sådan. Såsom 250 Ninjan när jag såg den första gången, så fick jag ruggig habegär här också. Synd att den inte kommer till Sverige....eller?
http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild09/090829/090829b15.jpg



Ja, jag har oxå habegär på den. Det stod ju i mc-tidningarna i våras att den skulle komma till Sverige 2010. Men sen blev det tyst om den, och inget står om den på Hondas hemsida. Vad kan det bli för pris på den?

Mc-Bosse
2009-11-14, 10:30
Det bästa med Honda VFR1200 är ju valet att kunna köra helautomat! Heja, heja!!! :D

Molgan
2009-11-21, 16:43
Så nu är det bara att sälja frimärkssamlingen när priset fastställs.... ;D
179 900:- Dags å sälja. =)

DearHunter
2009-11-21, 17:08
179 900:- Dags å sälja. =)

14900 € för sprojlans ny i Tyskland.


Köper istället lätt beggad och slipper betala moms i Sverige. Tror det rör sig om 600 mil för bilar ivarjefall. Sedan tillkommer skrotningsagift + registrering och besiktning.

Inga 180 papp härinte... om det nu blir en till honda....Guzzi är ett strongt alternativ. Har lite mer själ..:D

Molgan
2010-03-09, 19:31
Var inne på Lindroths i Lule å där stod en sån här, den ser riktigt sexig ut i verkliga livet. Kändes inte klumpig heller, snudd på smidig. Undrar vart dom gömt alla kilon som den enligt specifikation har?

Mats Liifv
2010-03-09, 22:15
....Guzzi är ett strongt alternativ. Har lite mer själ..:D
Förstår att du känner starkt för Guzzi, med tanke på vilken motor som sitter i din hoj.
Körde under närmare två säsonger under andra halvan av åttiotalet en Plastgris , vilken jag var mycket nöjd med. Är övertygad om Guzzins själ, men inte lika övertygad om byggkvaliteten. Vad gäller Hondan är det precis tvärsom...

DearHunter
2010-03-10, 10:10
Förstår att du känner starkt för Guzzi, med tanke på vilken motor som sitter i din hoj.
Körde under närmare två säsonger under andra halvan av åttiotalet en Plastgris , vilken jag var mycket nöjd med. Är övertygad om Guzzins själ, men inte lika övertygad om byggkvaliteten. Vad gäller Hondan är det precis tvärsom...

Hondans kvalitet är det ingen tvekan om och den hojen kommer att vara kvar oavsett ny hoj eller atomkrig.


Man behöver ju flera hojar.

- brukshoj
- ragghoj
- vill ha hoj
- smuts/lek hoj

Vad jag har hört så är Guzzi ganska så segliifvade. ;D

Mats Liifv
2010-03-10, 11:58
Man behöver ju flera hojar.

- brukshoj
- ragghoj
- vill ha hoj
- smuts/lek hoj


Visst är det så, har i alla fall uppfyllt tre av fyra kategorier. Det är väl "Ragghojen" som kan vara lite svår kanske. Kommer inte på någon direkt att ha i det syftet. Alla utom "Smuts/lek" kanske kan funka...? ;)

"Hojar dä ä mitt liifv dä sä!" för att travestera Monica Z. i "Söderkåkar"

DearHunter
2010-03-10, 13:08
Visst är det så, har i alla fall uppfyllt tre av fyra kategorier. Det är väl "Ragghojen" som kan vara lite svår kanske. Kommer inte på någon direkt att ha i det syftet. Alla utom "Smuts/lek" kanske kan funka...? ;)

"Hojar dä ä mitt liifv dä sä!" för att travestera Monica Z. i "Söderkåkar"


Ja, hur ska en ragghoj se ut?

Alla hojar verkar ju funka egentligen bara man har glimten i ögat och är trevlig 8)

Molgan
2010-03-10, 13:48
Ja, hur ska en ragghoj se ut?
Har haft 100% utdelning på min svarta SV, så det måste vara den ultimata ragghojen.

Har iofs bara haft en spätta bakpå men det räckte. Nu är vi tillsammans. :D

Mats Liifv
2010-03-10, 14:50
Har haft 100% utdelning på min svarta SV, så det måste vara den ultimata ragghojen.

Har iofs bara haft en spätta bakpå men det räckte. Nu är vi tillsammans. :D

Du ser, allt funkar! Hänger nog mest på föraren. Är man glad och positiv brukar det kunna gå bra, enligt min erfarenhet! ;)

DearHunter
2010-03-10, 15:02
Har haft 100% utdelning på min svarta SV, så det måste vara den ultimata ragghojen.

Har iofs bara haft en spätta bakpå men det räckte. Nu är vi tillsammans. :D

Sedär..Kul! De rätta ''vibbarna'' infann sig visst vi de rätta varvtalen ;)

Foosi
2015-08-10, 15:59
gammal tråd, men aktuellt ämne för min del som skall åka kolla på en VFR1200F !
Har någon erfarenhet att dela med sig kanske ?
ligger en del med inte många mil på blocket redan, så man undrar lite kanske om många köpare besvikna ? !
och på vad isf. skannat av lite reportage och annat och den får väl över lag fina betyg.
Men tacksam för all info ;)

engström67
2015-08-13, 22:42
gammal tråd, men aktuellt ämne för min del som skall åka kolla på en VFR1200F !
Har någon erfarenhet att dela med sig kanske ?
ligger en del med inte många mil på blocket redan, så man undrar lite kanske om många köpare besvikna ? !
och på vad isf. skannat av lite reportage och annat och den får väl över lag fina betyg.
Men tacksam för all info ;)

Den med dubbelkoppling är väldigt rasslig tycker jag.Knappast nån storsäljare av nån anledning.