handdator

Visa fullständig version : Bonneville special



Mats Liifv
2009-11-04, 17:01
Här kan ni läsa om den! (http://www.hojnyheter.se/?p=9911#more-9911)

Molgan
2009-11-04, 17:06
(Edit: Förklaring i inlägg #11) här är bilderna:

http://img689.imageshack.us/img689/2032/triumphtagheuerbonnevil.jpg

http://img688.imageshack.us/img688/2032/triumphtagheuerbonnevil.jpg

http://img145.imageshack.us/img145/2032/triumphtagheuerbonnevil.jpg

leffa
2009-11-04, 17:08
den du mats nu har du nåt att drömma om:)

Mats Liifv
2009-11-04, 17:22
den du mats nu har du nåt att drömma om:)

Den är för dig, Leffa! ;)

erkagn
2009-11-04, 17:38
Jättesnygg!

Nina
2009-11-04, 17:46
Ooh, porrbilder av hög klass! *dreglar*

Gibson
2009-11-04, 18:23
Ooh, porrbilder av hög klass! *dreglar*

Snuskigt.:D

Nina
2009-11-04, 19:46
Gu' så fjantigt! Jag länkade, OBS LÄNKADE in bilderna från hojnyheters sida och får se en fjantig skylt som sa ”Försöker du stjäla bandbredd från oss?”.
Nej, jag undvek bara att sno bilderna från deras sajt!!! Snacka om att uppmuntra folk att sno bilder från sajten. Så, nu snodde jag dom istället.

leffa
2009-11-04, 19:51
Den är för dig, Leffa! ;)

tack du ;)

pewa
2009-11-04, 21:48
Utöver den grymt läckra lacken, skiljer den sig något från standard-Bonnevillen?

Hojnyheter.se
2009-11-04, 23:34
Gu' så fjantigt! Jag länkade, OBS LÄNKADE in bilderna från hojnyheters sida och får se en fjantig skylt som sa ”Försöker du stjäla bandbredd från oss?”.
Nej, jag undvek bara att sno bilderna från deras sajt!!! Snacka om att uppmuntra folk att sno bilder från sajten. Så, nu snodde jag dom istället.

Hej Nina,
vi har spärrat hotlinking därför att det tidvis är väldigt bandbreddskrävande och eftersom vi är ett företag så får vi betala för den bandbredd som används.

En liten förklaring hur det fungerar:
Varje gång som en bild visas på våran egen sida så laddar vårat webhotell upp ett visst antal byte till besökaren, dvs vi förburkar en viss del av den bandbredden vi har köpt från webhotellet. Så länge detta är saker som ligger på våran egen sida så är vi redo att betala för detta så att folk har tillgång till sidan.

Varje gång en av våra bilder länkas in på något forum eller annan sida så får vi även då stå för bandbredden och slutändan kostnaden. Dvs. varje gång en bild från oss länkas in på t.ex. en blogg eller ett forum så laddas bilden först ned från vårat webhotell och förbrukar en del av våran bandbredd för att sedan visas den upp på en sida som inte har så mycket med oss att göra.

Nu är inte inlänkade bilder här eller på några små bloggar något större problem, däremot när våra saker länkas på t.ex. Sporthoj.com så slår vi ganska snabbt i det bandbredds tak vi har och vårat webhotell vill ha mer betalt från oss.
Därför har vi spärrat möjligheten att länka in bilder ifrån oss.

Det enda som då återstår är att göra är att ni får lägga upp bilderna på något eget ställe t.ex. på själva forumet som Molgan gjorde lite längre upp i tråden. Vi har ingenting emot det att folk använder bilderna då de flesta av dem inte tillhör oss, Bonneville bilderna tillhör t.ex. Triumph.
Är ni riktigt schyssta så slänger ni med en länk vartifrån ni lånade bilderna. :)

Vill ni förresten ha ovanstående bilder i lite större format så säg till, vi fick dem i högupplöst format från Triumph.

Mvh: Hojnyheter

Molgan
2009-11-04, 23:40
Tack för förklaringen, och länk finns i första inlägget. ;)

Jonas
2009-11-05, 00:03
Bra förklarat och på ett trevligt sätt. :)

Nina
2009-11-05, 06:43
Tack för förklaringen, det var sakligt och bra förklarat. Jag ville bara inte *ta* bilder från andras sajter men hojen var grymt snygg och jag ville bara länka in den på min hemsida för att visa vilken skönhet det är. Sorry för att jag var tvungen att ta ett par bilder.

Nina
2009-11-05, 06:48
Utöver den grymt läckra lacken, skiljer den sig något från standard-Bonnevillen?
Det är nog lacken vid första anblicken, det står tyvärr ingen teknisk info i artikeln om själva drivlinan. Jag har sökt i övriga artiklar om den men det står inget där heller. Så det kan vara en helt vanlig Bonneville som fått annan design men snygg är den.