handdator

Visa fullständig version : Första snön.



Gibson
2009-11-04, 16:17
Idag så snöar det här, jag får hoppas att det inte lägger sig för jag har inte satt på vinterdäcken på bilen och kan inte göra det innan helgen.:(

leffa
2009-11-04, 16:23
vi har också fått lappmögel idag :(:(

räven
2009-11-04, 16:25
Hos mig ligger det ca 1cm på gräset, inget på vägen än. Blir det kallt i natt blir det nog halt. Snö är bara i vägen före jul, eller hjul.

Gibson
2009-11-04, 16:29
Hos mig ligger det ca 1cm på gräset, inget på vägen än. Blir det kallt i natt blir det nog halt. Snö är bara i vägen före jul, eller hjul.

Ja det tycker jag, men visst är det vacker med sloiga och fina dagar när det ligger massa snö ute men nu tycker jag det känns som det kvittar för det kommer bara att bli blött och trist innan den riktiga kylan kommer.:(

Gibson
2009-11-04, 16:30
vi har också fått lappmögel idag :(:(

HA HA.:D

leffa
2009-11-04, 17:02
HA HA.:D

du kan få våran snö alldeles gratis:D

Gibson
2009-11-04, 17:38
du kan få våran snö alldeles gratis:D

Nej tack.:o

Jan-Olov
2009-11-04, 20:20
Snön är väldigt nära, små fnyk kommer det då och då, kallt som fan och det blåser, så i dag satte jag på vinterhjulen i strålastarsken. Jag tror nog att jag svor dem på platts för fy tusan för att ligga ute och göra sådant utomhus rena straffarbetet.

Ove
2009-11-04, 20:37
Snön är väldigt nära, små fnyk kommer det då och då, kallt som fan och det blåser, så i dag satte jag på vinterhjulen i strålastarsken. Jag tror nog att jag svor dem på platts för fy tusan för att ligga ute och göra sådant utomhus rena straffarbetet.

Verkar som samma väder som i Skaraborg. Verkstad fick byta på bilarna men kärran fick vinterhjul utomhus i morse. Instämmer - fy fan va kallt, vill knappt gå ut för att hämta ved! :mad:

MEHall
2009-11-05, 15:01
Ja usch för snö och vinter. Kollade på en jordglob hur långt avståndet är mellan sommar och vinterpositionen av solen på jordens yta, och enligt det så skulle jag behöva vara i Gibraltar om jag flyttade söderut lika långt som solen är söderut när det är vinter här. ::)


8)

Kimmo
2009-11-05, 15:06
Kom hem från Cypern i tisdags kväll och idag så snöar det, men inte gör det mig något
då jag är vinterfrälst. Gissa om man blivit idiot förklarad många gånger när man jublar
som små barn när det snöar vilket det gör just nu.

AT-gubben
2009-11-05, 20:09
Ja usch för snö och vinter. Kollade på en jordglob hur långt avståndet är mellan sommar och vinterpositionen av solen på jordens yta, och enligt det så skulle jag behöva vara i Gibraltar om jag flyttade söderut lika långt som solen är söderut när det är vinter här. ::)
8)

Gibraltar låter bra men för säkerhets skull tar jag och husfrun till ordentligt, vill inte riskera lappmögel. Vi tar oss stället där vinrankorna står i norrsluttning. Australien är kontinenten och i Melbourne startar vi vår färd mot jul och Ayers Rock för att forsätta till Darwin. Hem kommer vi i slutet av januari. Burr! Men sen är det inte långt till våren, hoppas vi.

Nej det blir inget hojåka i Australien, tyvärr. Det får vänta till våren.