handdator

Visa fullständig version : Postväska



erkagn
2009-11-04, 07:57
Har funderat på denna postväska från Handelsboden http://www.handelsboden.com/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=172

på min Yamaha XVS 950A. Är det någon som provat den? Man får väl köpa nån sån dära easy bracket-fäste att fästa den med.

Mats Liifv
2009-11-04, 10:08
Även jag funderar på en sådan, eller rättare sagt två.

Vet inte hur dom ska fästas, har inte varit och kollat int dom ännu. Får bli under vintern. Behöver ha lite så´nt småpyssel att fixa med.

erkagn
2009-11-04, 10:16
Det var dålig information på hemsidan om det följer med någon typ av fäste eller vad som rekommenderas. Men jag tänkte köpa typ easy bracket.

PatrikAdolfsson
2009-11-04, 12:42
Jag var och kollade dem på Handelsboden.
Easybrackets är ju smart om du vill kunna plocka av dem enkelt.

Annars går det att "permanent" fästa med skruvar. En metallplata i väskan gör att de sitter bra.

Patrik

erkagn
2009-11-04, 13:01
Jag var och kollade dem på Handelsboden.
Easybrackets är ju smart om du vill kunna plocka av dem enkelt.

Annars går det att "permanent" fästa med skruvar. En metallplata i väskan gör att de sitter bra.

Patrik

Jaha, va bra att de finns en metallplatta där. Fast det är ju en stor fördel att lätt kunna plocka bort den vid tvätt av hojen. Nackdelen med att den är lätt att plocka av är ju då att nån lätt kan tjuva väskan med innehåll.

Mats Liifv
2009-11-04, 13:08
http://www.hojen.nu/forum/picture.php?albumid=199&pictureid=1455

Jag har bågar som redan sitter på plats, så det bör väl gå att montera på något vettigt sätt hoppas jag!

Gert
2009-11-04, 18:29
Jag har en postväska på min och gjorde "själv" ett fäste som var exakt anpassat till min moppe eftersom det inte finns något bra som passar.
Jag köpte mtrl. i rostfritt och gjorde en mall på en spånplatta med fästhålen på motorcykeln korrekt utritat och anpassat i djupled (låter kanske svårt men det var det inte). Jag bockade och bände i det rostfria rundjärnet och måttade till plattjärnen så allt satt som en fläskläpp sen tog jag spånplattan med till en som kunde svetsa rostfritt och sen hade jag en väskhållare som satt som den skulle för 500kr inkl. mtrl.
Jag har några bilder men finns det intresse kan jag ta fler.
1. På bild ett syns plattjärnet som jag bultat fast väskan i
2. Här syns det utvändiga plattjärnet som är fastsatt i skärmstaget och sen är dem bultarna som går in i väskan svetsade jäms med utsidan så inget sticker ut, på denna bild syns även det rundjärnet som går ner och följer botten på väskan som sen sitter fast framför väskan på bild 3, bara för att hålla den ut från svingen.
Jag hoppas någon förstår iaf ;-)

erkagn
2009-11-11, 15:26
Jag var och kollade dem på Handelsboden.
Easybrackets är ju smart om du vill kunna plocka av dem enkelt.

Annars går det att "permanent" fästa med skruvar. En metallplata i väskan gör att de sitter bra.

Patrik

Är det en stor metallplatta som är lika hög som väskan, eller är det bara en liten platta just där man ska fästa den?

PatrikAdolfsson
2009-11-11, 15:42
Är det en stor metallplatta som är lika hög som väskan, eller är det bara en liten platta just där man ska fästa den?

Hela väskan kändes det som. Dessutom innanför skinnet. Såg någonstans att man tom kunde försärka med en extra platta innanför också.

Jag tror att jag köper en postväska till min vardagsåkning.

Patrik

erkagn
2009-11-11, 15:51
Hela väskan kändes det som. Dessutom innanför skinnet. Såg någonstans att man tom kunde försärka med en extra platta innanför också.

Jag tror att jag köper en postväska till min vardagsåkning.

Patrik


Så bra. Det lutar åt en sådan för mig också.

rinki3
2011-05-13, 15:25
mycket bra kvalitet och pris på postväska finns har!
http://www.mcklader.eu/epages/mcklader_eu.sf/sv_SE/?ObjectPath=/Shops/mcklader.eu/Products/Postv%C3%A4ska/SubProducts/Postv%C3%A4ska-0047

C Upp
2011-05-22, 21:34
Var och klämde på den på MC Punkten för några veckor sedan. Verkade vara bra kvalitet och till halva priset från handelsboden. Ångrar lite att jag inte köpte en när jag ändå var där... Riktigt öde köpcentra bara ifall ni åker dit och ska handlam butiken ligger gömd på nedervåningen och det var lite skum stämning. Väldigt tomma lokaler. Men missa inte DVD-outleten på övervåningen. All DVD-film 25:- styck. Blu-Ray 50:- och bättre utbud än de vanliga "2 för 99:-". Jag kom därifrån med 17 nya filmer att glo på.