handdator

Visa fullständig version : Det är väl skråen, markkänning i lera.



MEHall
2009-10-27, 19:35
>:( Bilar borde förbjudas ::) Var ute och vädrade hojjen i det fina höstvädret och svängde in till en MC butik där jag köpte en bromskontakt. Allt gick bra tills jag svängde in på infarten till hemorten där det var en smula trafikstopp. Jag tänkte att jag rullar förbi denna propp på insidan men det sket sig totalt eftersom en bil trängde sig emellan så att jag måste svänga och tippade rakt ner i ett lerdike. :eek::mad: Jomen man är tamigtusan osynlig för en del ::) Höger spegel sa upp sig totalt men eftersom den fått lite väggkontakt tidigare så var det inte konstigt. Så nu undrar jag vilka speglar som kan passa på en CB 650? ???


:cool:

Guzzi-Leif
2009-10-27, 22:30
Gôtt att det verkade gå bra med dig!
Saker som speglar, kan köpas på Louis, Touring-Butiken och Roffes till exempel. Bra sortiment och hyfsade priser. Ett annat alternativ är mc-skrotarna.
Se upp för original-teile köpta i mc-butik - kan vara rena rånet...

pewa
2009-10-27, 22:31
Speglar till en CB har jag inget bra svar på, surt med markkontakten. Skönt att du klarade dig iaf, lite klyschigt kanske, men backspeglar finns det gott om :)

MEHall
2009-10-28, 10:26
Tja jag får väl ta reda på vad det är för typ av gängor så kan jag nog hitta något som passar ;)



:cool:

Jan-Olov
2009-10-28, 13:51
Biltema har backspeglar till vettigt pris. Skruva av den skadade och jämför.
http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=135149
här är ett exempel.

Linnex
2009-10-28, 14:42
Jag köpte nya speglar till min V3:a. Men när jag skulle byta så upptäckte jag att på V3:an var det en höger och en vänstergängad. Jag förmodar att det är ganska ovanligt eller?

M10*1,25 tror jag är den vanligaste gängan på backspeglar.

MEHall
2009-10-28, 20:06
Det är höger och vänstergängat även på min 650. ;)
Det blir nog dessa speglar det verkar vara rätt gänga och det är höger och vänstergänga. ;)
http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=153674


:cool: