handdator

Visa fullständig version : Dålig mc-utrustning hos trafikskolorna



Nina
2009-10-23, 15:30
*trådlyft*

Hade en kille här i går eftermiddag som går på en trafikskola i just Bromma (han nämnde vad trafikskolan heter). Han hade tydligen fått samma hjälm, ett helt år efter senaste inlägget ovan! Han hade inte sett hålet, tagit hjälmen i stressen, kommer till uppkörningen och bommar pga hålet i hjälmen.

/ Klippte ut detta till en egen tråd istället /Peter

Mats Liifv
2009-10-23, 15:57
*trådlyft*

Hade en kille här i går eftermiddag som går på en trafikskola i just Bromma (han nämnde vad trafikskolan heter). Han hade tydligen fått samma hjälm, ett helt år efter senaste inlägget ovan! Han hade inte sett hålet, tagit hjälmen i stressen, kommer till uppkörningen och bommar pga hålet i hjälmen.

Vad heter trafikskolan?

Det är ju bedrövligt utan like att hålla med sådan utrustning. Borde anmälas någonstans, måste väl finnas någon kontrollmyndighet som håller koll på trafiksolorna? Om inte annat vore det på sin plats att varna för dom så att inte fler råkar illa ut!

Gurrag
2009-10-23, 17:24
http://www.str.se/

Krävs väll att man har lite hjärna för att få vara med där.

Nina
2009-10-23, 18:05
Den heter Deab trafikskolan, ska ligga i Bromma men söker man på Deab dyker en trafikskola upp som finns på Fridhemsplan, som säger att de hette Deab förut. Undrar om det verkligen är samma trafikskola? För att det inte ska bli ett katastrofalt missförstånd och att fel trafikskola pekas ut tog jag bort mitt inlägg.

adara
2009-10-23, 18:08
Har sett att det fanns åtminstone 1 sån hjälm med hål på den skolan jag gick på också. Hjälmerna där hänger dock på väggen, vilket gör det svårt att missa egentligen. Men oavsett det tycker jag också att det eg inte borde förekomma..

Mats Liifv
2009-10-23, 18:43
En skola som hette DEAB låg tidigare vid Bromma flygfält, där man kört stuntkvällarna.
Min fru tog fär några år sedan en provlektion där. Reagerade då på vilka slitna kläder dom lånade ut. Kläderna var förmodligen flera år gamla. Den, en gång, röda jackan var vid tillfället nästan vit av solblekning. Den var så nött att den förmodligen inte skulle utgöra något större skydd vid en eventuell marksyning. Fram till dess hade jag tagit för givet att man bytte ut alla kläder och hjälmar varje säsong. Blev då klar över att så inte var fallet. Hjälmarna var heller inte av årets modell utan troligen flera år gamla. Repiga och skrapade, såg helt enkelt för djäkliga ut. Förhoppningsvis har man sina egna kläder om man går där som elev. Skulle inte vilja dra på mig den utrustningen, troligen heller aldrig tvättad...

Nina
2009-10-23, 20:17
En skola som hette DEAB låg tidigare vid Bromma flygfält, där man kört stuntkvällarna.
Min fru tog fär några år sedan en provlektion där. Reagerade då på vilka slitna kläder dom lånade ut. Kläderna var förmodligen flera år gamla. Den, en gång, röda jackan var vid tillfället nästan vit av solblekning. Den var så nött att den förmodligen inte skulle utgöra något större skydd vid en eventuell marksyning. Fram till dess hade jag tagit för givet att man bytte ut alla kläder och hjälmar varje säsong. Blev då klar över att så inte var fallet. Hjälmarna var heller inte av årets modell utan troligen flera år gamla. Repiga och skrapade, såg helt enkelt för djäkliga ut. Förhoppningsvis har man sina egna kläder om man går där som elev. Skulle inte vilja dra på mig den utrustningen, troligen heller aldrig tvättad...
Det är nog samma trafikskola då som killen som var hos oss i går berättade om. Han går på nån trafikskola i Bromma som ska heta Deab eller om de stavar med versaler. Gubben som äger skolan vill inte gärna byta ut utrustningar. Grönlunds har fräscha kläder såg jag fast jag hade mina egna. Man vet liksom inte om nån svettats otroligt mycket i dom… *urk*

Mats Liifv
2009-10-23, 20:24
Det är nog samma trafikskola då som killen som var hos oss i går berättade om. Han går på nån trafikskola i Bromma som ska heta Deab eller om de stavar med versaler. Gubben som äger skolan vill inte gärna byta ut utrustningar. Grönlunds har fräscha kläder såg jag fast jag hade mina egna. Man vet liksom inte om nån svettats otroligt mycket i dom… *urk*

Svettats i kläderna hade man gjort kan jag säga, kan gott instämma i ditt *urk*! Är säkert samma gamla urblekta kläder, än idag, som fanns där när Maud testade på att köra hoj, för första och enda gången...