handdator

Visa fullständig version : Ytterligare en anglofil



Panoka
2009-10-22, 16:52
Nu har det hänt, jag är inte blivande återfallsknutte längre, idag var jag och hämtade hem min nya hoj :D

Jag har varit inne på det här forumet och läst och längtat efter att kunna köra hoj igen
och ha möjligheten att åka med er ända sen jag fick tipset av Gibson.

Vad har jag då köpt för hoj :confused: Jag har letat och funderat på vad jag vill, ett tag så var jag inne på en Triumph Tiger SE sen har jag funderat på en America eller Speedmaster, och det var Mats här på forumet som fick mig att tänka i dom banorna när jag läste vad han tyckte om sin America.

När Gibson köpte en 1500cc meanstreak så bestämde jag mig för att mindre kubik kunde jag inte ha :p

Alltså fanns det bara en sak att göra, köpa en Thunderbird av årets modell :D:D
att den dessutom är vacker (eller hur Gibson) gör det ännu bättre :D:D

Tyvärr så regnade här i stan när det var dags att hämta hem den, men jag åkte en liten omväg hem i allafall jag bor ca 5km från Triumphcenter och trippmätaren på hojen visade 48km när jag blöt och kall men lycklig kom hem :cool:

Nina
2009-10-22, 17:01
Grattis!!! En till anglofil, vad skoj. =)

Gibson
2009-10-22, 17:10
Grattis. :D:D

Men du glömde bilderna.

Panoka
2009-10-22, 17:15
Tack

Jag försökte men fick bara fram ett felmedelande när jag skulle ladda upp dom, ska göra ett nytt försök sen

Ingemar
2009-10-22, 17:16
Så ska det gå till..Grattis. :)

Jonas
2009-10-22, 17:25
Grattis! Men fasen också, nu måste jag nog ändå köpa en Triumph Rocket... ;)

Panoka
2009-10-22, 17:27
Ett nytt försök att få upp bilder.

Gibson
2009-10-22, 17:31
Det där med dom 48 km är ju att du har blivit lurad, du har köpt en begagnad hoj till nypris.:D:D:D:D

Panoka
2009-10-22, 17:33
Tack Jonas
Jag vet hur du har det, det är inte lätt att bestämma sig för hur man ska göra, vad jag har förstått så är du ganska lång så en rocket skulle passa dig fint :D

Panoka
2009-10-22, 17:36
Det där med dom 48 km är ju att du har blivit lurad, du har köpt en begagnad hoj till nypris.:D:D:D:D

Kan det vara så jä...t :eek:

Jonas
2009-10-22, 17:49
Tack Jonas
Jag vet hur du har det, det är inte lätt att bestämma sig för hur man ska göra, vad jag har förstått så är du ganska lång så en rocket skulle passa dig fint :D

Ja, jag är ruggigt rådvill. Igår kväll hade jag nästan bestämt mig för att köpa en ny Triumph America, kosta vad det kosta vill, men så ekar någons *host host* röst som säger att jag inte ska köpa helt nytt. Vilket ju är dumt egentligen, men å andra sidan... Man vet vad man får och pengar på banken gör ju bara bankägarna glada.

Kanske ska ta vägen om Triumph Center imorgon i alla fall. ??? Eller inte... :o

Men du har köpt en riktigt fin hoj, Panoka! Ska bli kul att få se den i vår/sommar!

Gibson
2009-10-22, 18:06
Kan det vara så jä...t :eek:

Japp, så är det.:D:D:D;)

Mats Liifv
2009-10-22, 18:40
http://data.bytbil.com/images/triumphsthlmsoder/XJM096-1000.jpg

Undrar om vi inte snart kommer se en av våra kompisar, med ett brett flin, bakom styret på denna?

Jag håller tummarna för att affären går i lås!

Fin trend du satte Nina!

Har man en gång provat är det lätt att fastna. Tog inte många minuter för att inse att detta var för mig, när jag väl kommit till att få testa !

Jonas
2009-10-22, 18:55
Säg bara inte var den finns, Mats. Orkar inte slå mig fram till den tidigt imorgon bitti. Tror jag struntar i att sova och åker till platsen redan nu och vilar i bilen med ett öga öppet. :D

Mats Liifv
2009-10-22, 19:35
Säg bara inte var den finns, Mats. Orkar inte slå mig fram till den tidigt imorgon bitti. Tror jag struntar i att sova och åker till platsen redan nu och vilar i bilen med ett öga öppet. :D

Nina kanske kan komma förbi med kaffe under natten så att du inte somnar till...:D

Jonas
2009-10-22, 19:39
Panoka; du kanske är sugen på att köra en sväng i natt annars? Jag dricker kaffe svart, så du behöver inte ta med mjölk. :D

Mats Liifv
2009-10-22, 19:44
Faan va skoj det här kommer att bli till våren!

Gissa om det kommer att låta mäktigt när vi kommer inrullande till Rosenhill och andra caféer runt Sverige...tror att vi kommer att bidra till att öka Triumphförsäljningen genom vår blotta närvaro på många ställen. :D

Gibson
2009-10-22, 19:57
Faan va skoj det här kommer att bli till våren!

Gissa om det kommer att låta mäktigt när vi kommer inrullande till Rosenhill och andra caféer runt Sverige...

När jag kommer på min mean streak ja.:D;)

oban
2009-10-22, 19:57
Förhoppningsvis inte bara försäljningen av hojar som ökar utan även medlemskap... för ni är väl med? :)

http://www.tomccsweden.se/

Jonas
2009-10-22, 19:58
Ja, det ska bli riktigt roligt att få vara med från scratch när den första lämpliga vårdagen är här. Oj, oj, vad jag hoppas på en fin säsong 2010 med hojengänget. Hur många trajjor är det nu? Någon som har koll? ;)

Panoka
2009-10-22, 19:59
Faan va skoj det här kommer att bli till våren!

Gissa om det kommer att låta mäktigt när vi kommer inrullande till Rosenhill och andra caféer runt Sverige...tror att vi kommer att bidra till att öka Triumphförsäljningen genom vår blotta närvaro på många ställen. :D

Jag håller med :D

Panoka
2009-10-22, 20:01
När jag kommer på min mean streak ja.:D;)

Om du kör 50m bakom oss så kan du få följa med :D:D:D;)

Gibson
2009-10-22, 20:05
Om du kör 50m bakom oss så kan du få följa med :D:D:D;)

Tackar, det var ju snällt.:eek:

Panoka
2009-10-22, 20:13
Panoka; du kanske är sugen på att köra en sväng i natt annars? Jag dricker kaffe svart, så du behöver inte ta med mjölk. :D

Jag förstår att det är något på gång ;) men du får försöka hålla dig vaken själv det är lite långt att åka på så här kort varsel, lycka till i morgon vad det nu är du ska göra.

Mats Liifv
2009-10-22, 20:39
Förhoppningsvis inte bara försäljningen av hojar som ökar utan även medlemskap... för ni är väl med? :)

http://www.tomccsweden.se/

Betalade faktiskt in avgiften just idag!

Jonas
2009-10-22, 20:44
Och jag kanske betalar in imorgon... ;)

Nina
2009-10-23, 10:47
Förhoppningsvis inte bara försäljningen av hojar som ökar utan även medlemskap... för ni är väl med? :)

http://www.tomccsweden.se/
Verkar vara en spännande klubb, en racingsektion har de. Skulle vara skoj att åka och kika på racing när de kör med sina brittjärn. Jag tror jag går med faktiskt. =)