handdator

Visa fullständig version : Ringmärkt!



Nina
2009-10-16, 16:37
Tyvärr ökade inte min förlovnings- och vigselring omfånget i samma takt som jag gjort sista året. Jag var tvungen att ta av mig dom för första gången sen vigseln för drygt 10 år sen. De skapade blåsor och sår, det var knappt jag fick av mig dom. Lite kallt vatten på fingret för att få det att bli lite mindre och diskmedel så lyckades jag dra av dom. Annars hade man i sämsta fall fått kapa antingen dom eller fingret…

Jag lämnade in dom, de blev nu två nr större (!) och i dag hämtade jag ut dom. Nu känner jag mig hemma igen, det har känts ”fel” när maken har sin ring på sig och jag går omkring utan mina. Jag har känt mig naken på något vis!

Ordningen är återställd.

Jan-Olov
2009-10-16, 17:30
Tyvärr ökade inte min förlovnings- och vigselring omfånget i samma takt som jag gjort sista året. Jag var tvungen att ta av mig dom för första gången sen vigseln för drygt 10 år sen. De skapade blåsor och sår, det var knappt jag fick av mig dom. Lite kallt vatten på fingret för att få det att bli lite mindre och diskmedel så lyckades jag dra av dom. Annars hade man i sämsta fall fått kapa antingen dom eller fingret…

Jag lämnade in dom, de blev nu två nr större (!) och i dag hämtade jag ut dom. Nu känner jag mig hemma igen, det har känts ”fel” när maken har sin ring på sig och jag går omkring utan mina. Jag har känt mig naken på något vis!

Ordningen är återställd.

Vi gifte oss 1975 och jag har knappt använt ringen, endast vid högtidliga tillfällen. Jag anser att det är farligt med ring på när man arbetar med händerna, det är lätt att fastna. Läste här om året om en man som var ute och jagade, när han hoppade ner från de sista stegen från ett ett jakttorn så kände han att det brände till i handen, när han tittade så hängde fingern på en spik i tornet, det var ringen som fastnat.

Nina
2009-10-16, 17:33
He he, det skulle vara om de fastnade i tangenterna då. ;)
Jag menar att jag inte har något farligt yrke eller fritidssysselsättning.

Gibson
2009-10-16, 17:42
Min har suttit på fingret sedan det begav sig -89, har inte tagit av mig den en enda gång.

Linnex
2009-10-16, 18:06
Haft ring dagligen senaste 25 åren tills jag började bygga om huset för drygt 3 års sedan. Nu är det ett elände att använda dem igen. Får man på ringarna så har man dem några dagar och sedan åker de av av någon anledning... Har inte burit ring sedan innan semestern.

Mats Liifv
2009-10-16, 18:54
Har inte använt min de senaste två åren. Efter en helg med mer än hundra mil av gruskörning, med ideliga växlingar, svullnade vänsterhanden upp och det var riktigt gränsfall att jag hann få av ringen innan det var försent. Sen har jag aldrig satt på den igen och kan inte säga att jag saknat den heller.

Innebär även en viss risk i jobbet att jag ska haka i någonstans. Tycker det känns skönare utan, fick lite irritation under ringen som kanske satt en aning tight. Provade den faktiskt för ett par dagar sedan och det fanns inte en chans att den skulle gå på igen, så den får stanna i byrålådan.

leffa
2009-10-16, 21:05
har ej haft ring på mig sen jag började på järnvägen 1984 p.g.a klämrisken men det funkar lika bra för det ,hon talar om vad jag ska göra och jag gör det men det gör inget för jag får köra hur mycket mc jag vill och jaga utan protester från frugan så jag är nöjd:):)