handdator

Visa fullständig version : Kontaktlista Sthlm



Jonas
2009-10-11, 19:11
Jag tänkte göra en kontaktlista med telefonnummer, mailadresser och eventuella andra uppgifter för oss som kör i Stockholm med omnejd.

Kan vara praktiskt att ha inför gruppkörningar, när vi är sena till träffar, om vi tappar bort varandra på gruppkörningar eller bara behöver nå varandra. T.ex. om forumet skulle hackas igen...

Observera att listan endast är för oss som åkt tillsammans och som redan är bekanta med varandra. I takt med att fler åker med nästa vår/sommar kan listan utökas. Listan kommer aldrig publiceras offentligt vare sig här eller någon annanstans.

Skicka ett PM till mig med nickname (och riktigt namn) telefonnummer, mailadress och t.ex. MSN-adress. Vill du dela med dig av andra uppgifter som adress till Facebook, blogg, hemsida eller annat så gör gärna så. Lägg inte ut uppgifterna här.

När jag fått in uppgifterna från flertalet av er så skickar jag ut listan.

(för att vara med på listan ska du ha åkt minst en gång med hojengänget/Sthlm i sommar)

Och självklart är det frivilligt om man vill vara med på listan eller inte.

///Jonas :)

Mats Liifv
2009-10-11, 19:20
Bra initiativ!

Mina uppgifter skickade!

Gurrag
2009-10-11, 21:20
Jag måste säga att initiativet är mycket bra!

Dock måste jag opponerar mig mot att listan ska vara så pass "hemlig" för oss som inte haft möjlighet att dyka upp på träffarna än. Att vissa har större möjligheter att komma till träffarna än andra är naturligt, men den dag en hojenåkare åker förbi mina hemtrakter skulle jag gärna vilja att den hör av sig för en fika och vice versa. Då hojens medlemmar är utspridda över hela landet tror jag man har mer att vinna på en mer öppnare lista.

Även fast jag inser att en del kanske inte vill dela ut sina adressuppgifter till "vem som helst" är det ett val som de flesta redan har gjort (mer eller mindre frivilligt). Via fullständiga namn i avarater, forumposter eller bilder utan censur på registreringsplåtarna kan vem som helst få fram de flesta uppgifterna om oss.

Även fast jag kommer rätta mig efter vad folk tycker måste jag argumentera för öppenheten och oavsett resultat vill jag gärna dela med mig av mina uppgifter.

Gustaf Guhrén

Jonas
2009-10-11, 22:07
Jag måste säga att initiativet är mycket bra!

Dock måste jag opponerar mig mot att listan ska vara så pass "hemlig" för oss som inte haft möjlighet att dyka upp på träffarna än. Att vissa har större möjligheter att komma till träffarna än andra är naturligt, men den dag en hojenåkare åker förbi mina hemtrakter skulle jag gärna vilja att den hör av sig för en fika och vice versa. Då hojens medlemmar är utspridda över hela landet tror jag man har mer att vinna på en mer öppnare lista.

Även fast jag inser att en del kanske inte vill dela ut sina adressuppgifter till "vem som helst" är det ett val som de flesta redan har gjort (mer eller mindre frivilligt). Via fullständiga namn i avarater, forumposter eller bilder utan censur på registreringsplåtarna kan vem som helst få fram de flesta uppgifterna om oss.

Även fast jag kommer rätta mig efter vad folk tycker måste jag argumentera för öppenheten och oavsett resultat vill jag gärna dela med mig av mina uppgifter.

Gustaf Guhrén

Måste tyvärr dra gränsen där. Var ska den annars dras? Skickas ut till alla tusen på forumet varav många bara är medlemmar, men som inte skrivit eller deltagit på några turer? Många är bara nicknames som vi inte har en aning om vilka de är. Forumet har också drabbats av någon idiot som vill förstöra för oss. Troligtvs ingen medlem, men ändå en tillräckligt allvarlig händelse (hackning x 2) som gör att i alla fall jag blir vaksam.

Jag tror också att de medlemmar som listan riktar sig till känner sig mer bekväma med att deras uppgifter inte sprids hur som helst. Listan är dessutom enkom riktad till oss som kör ihop som ett praktiskt hjälpmedel när vi behöver kommunicera vid sidan av forumet.

Jag är dessutom säker på att du kommer att hamna på listan till nästa säsong då vi ju ska köra ihop. Vidare finns ju fortfarande forumet som det främsta sättet att kommunicera möten och träffar på. Skulle någon ha vägarna förbi Örebro är jag tämligen säker på att denne skulle skriva någon rad om det här i forumet och kanske skicka ett PM till dig.

Observera också att detta är ett eget initiativ av mig och ingenting som andra medlemmar eller hojen.nu ligger bakom. Och därför är jag särskilt noga med att förvalta förtroendet med att skapa denna lista.

Ta det inte personligt, Gustaf eller andra. Forumet är vårt främsta kommunikationsmedel. Listan är bara ett komplement. :)

Mats Liifv
2009-10-11, 22:48
Anser att det är en fullt rimlig gränsdragning Jonas gör.

Det är en lista för oss som umgås, kan inte se det direkta behovet för andra medlemmar att ta del av den. Den viktiga biten är forumet där vi alla kan nås av vem som helst. Tycker inte att det är konstigt på något sätt att göra en kontaktlista över dom som ingår i det nätverk man har. Snarast är det väl naturligt att ha det. Alla har vi en telefonlista över våra kompisar och människor vi har kontakt med, i våra mobiler. Om någon känner att dom vill ha kontaktuppgifter på någon annan medlem är det bara att skicka ett PM till personen och fråga efter dom. Det måste vara absolut enklaste sättet att ordna en egen lista över dom som finns i närområdet.

Självklart handlar det inte om att stänga ute någon, utan är tvärsom ett medel att kunna hålla kontakten. Inte minst vid våra träffar är det ett utmärkt hjälpmedel. Nu senast var det en medlem som fått krångel med sin hoj och inte kunde komma, vilket han sagt att han skulle göra. Han var dock kreativ och ringde macken där vi skulle träffas. En kund kom ut och meddelade att han inte kunde komma, vilket vi uppskattade. Vi slapp vänta i onödan och kunde ge oss i väg när det var dags.

Självklart kan vem som helst ta kontakt med mig eller någon annan om de skulle ha vägarna förbi. Vore bara trevligt. Kanske kan man då skicka ett PM eller kolla numret via Eniro eller liknande tjänster.

Gurrag
2009-10-11, 22:58
Måste tyvärr dra gränsen där. Var ska den annars dras? Skickas ut till alla tusen på forumet varav många bara är medlemmar, men som inte skrivit eller deltagit på några turer? Många är bara nicknames som vi inte har en aning om vilka de är. Forumet har också drabbats av någon idiot som vill förstöra för oss. Troligtvs ingen medlem, men ändå en tillräckligt allvarlig händelse (hackning x 2) som gör att i alla fall jag blir vaksam.

Jag tror också att de medlemmar som listan riktar sig till känner sig mer bekväma med att deras uppgifter inte sprids hur som helst. Listan är dessutom enkom riktad till oss som kör ihop som ett praktiskt hjälpmedel när vi behöver kommunicera vid sidan av forumet.

Jag är dessutom säker på att du kommer att hamna på listan till nästa säsong då vi ju ska köra ihop. Vidare finns ju fortfarande forumet som det främsta sättet att kommunicera möten och träffar på. Skulle någon ha vägarna förbi Örebro är jag tämligen säker på att denne skulle skriva någon rad om det här i forumet och kanske skicka ett PM till dig.

Observera också att detta är ett eget initiativ av mig och ingenting som andra medlemmar eller hojen.nu ligger bakom. Och därför är jag särskilt noga med att förvalta förtroendet med att skapa denna lista.

Ta det inte personligt, Gustaf eller andra. Forumet är vårt främsta kommunikationsmedel. Listan är bara ett komplement. :)

Jag respekterar definitivt integriteten hos hojens medlemmar och att du har ett speciellt ansvar för de som vill dela med sig av sina uppgifter. Jag tror även att vi måste bevara den mogna, härliga och öppna stämning som hojen.nu står för. Dock så tycker jag att ramen kanske borde ligga på en annan nivå eftersom det lätt blir geografiskt styrt.

Nåja. Oavsett hur jag uppfattade det så tycker jag att du har tagit ett utmärkt initiativ. Jag vet inte varför men av någon underlig anledning så har denna diskussion fått mig att tänka på grötklippet i filmen "tillsammans".

Gurrag
2009-10-11, 23:18
Anser att det är en fullt rimlig gränsdragning Jonas gör.

Det är en lista för oss som umgås, kan inte se det direkta behovet för andra medlemmar att ta del av den. Den viktiga biten är forumet där vi alla kan nås av vem som helst. Tycker inte att det är konstigt på något sätt att göra en kontaktlista över dom som ingår i det nätverk man har. Snarast är det väl naturligt att ha det. Alla har vi en telefonlista över våra kompisar och människor vi har kontakt med, i våra mobiler. Om någon känner att dom vill ha kontaktuppgifter på någon annan medlem är det bara att skicka ett PM till personen och fråga efter dom. Det måste vara absolut enklaste sättet att ordna en egen lista över dom som finns i närområdet.

Självklart handlar det inte om att stänga ute någon, utan är tvärsom ett medel att kunna hålla kontakten. Inte minst vid våra träffar är det ett utmärkt hjälpmedel. Nu senast var det en medlem som fått krångel med sin hoj och inte kunde komma, vilket han sagt att han skulle göra. Han var dock kreativ och ringde macken där vi skulle träffas. En kund kom ut och meddelade att han inte kunde komma, vilket vi uppskattade. Vi slapp vänta i onödan och kunde ge oss i väg när det var dags.

Självklart kan vem som helst ta kontakt med mig eller någon annan om de skulle ha vägarna förbi. Vore bara trevligt. Kanske kan man då skicka ett PM eller kolla numret via Eniro eller liknande tjänster.

Hojengänget är så moget och trevligt man lätt förstår att det endast är av praktiska skäl som Jonas föreslagit listan. Jag har inget problem att acceptera gränsdragningen som han gjort. Dock så ville jag framföra mina åsikter om att det kanske skulle vara ännu mer praktiskt att göra gränsdragningen på ett alternativt sätt.

Personligen har jag inte något problem att vänta med att byta kontaktuppgifter tills vi träffats även om jag skulle tycka det skulle vara supertrevligt om telefonen en vacker dag sa plingeling och en långväga hojenperson ville ta en kaffe.

Jonas
2009-10-12, 06:59
Personligen lovar jag att PM:a dig om jag ska ha vägarna förbi. Liksom jag PM:ar MC-Bosse, Gibson, Molgan och alla andra medlemmar om jag passerar deras hemorter och det finns tid att stanna till. :)

Ove
2009-10-12, 07:44
Personligen lovar jag att PM:a dig om jag ska ha vägarna förbi. Liksom jag PM:ar MC-Bosse, Gibson, Molgan och alla andra medlemmar om jag passerar deras hemorter och det finns tid att stanna till. :)

Det är bra att ha en adresslista i en grupp med mer eller mindre regelbundna träffar. Grupperna är oftast ganska löst samman satta och det brukar lösa sig när man blir lite mera bekanta. Byter tel.nr och adress efterhand.

Det ä rmånga i medlemslistan som inte anger hemort eller bor på en väldigt stor yta. Jag tolkar det som att man eg. inte vill ha kontakt alls utan är helt nöjd med att läsa vad vi andra har för oss. Kan förstå det för vi bjussar ju en hel del.

Jag tycker att det är helt OK att man bestämmer träffar i ett forum i första hand och i nästa steg söker kontakt via mail eller PM.

Harka
2009-10-12, 17:31
Bra idé Jonas.

PM är skickat!

räven
2009-10-12, 18:51
Alla sådana här forum är jättebra,folk får reda på varandras existens. Vad man sen vill utnytja den till är ju olika.
Själv har jag träffat ett antal å provkört deras hemmavägar.

Mats Liifv
2009-10-12, 19:42
Alla sådana här forum är jättebra,folk får reda på varandras existens. Vad man sen vill utnytja den till är ju olika.
Själv har jag träffat ett antal å provkört deras hemmavägar.

Fantastiskt vilket trevligt resultat min blänkare här på forumet i somras gav.
Alltsedan dess har vi, i olika konstellationer, varit ute på något nästan varje helg

Platser vi besökt är Torö, Dalarö, Nynäshamn/Lövhagen, Söderköping två gånger för att äta glass, Mariefred, Kört Mälaren runt, varit på äppelmarknad i Grönsöö, kvällstur på Svartsjölandet, tur till Österbybruk och kanske ytterligare något som jag glömt.
Dessutom var jag ute och åkte en sväng med Molgan ner till färjan vid Kvarsebo. Har blivit en del åkt...

Va´många trevliga kompisar jag lärt känna. Känns som att jag inte kommer att ha några problem att hitta vänner att åka med nästa säsong.

Allt detta tack vare forumet. Måste säga att det är bland det bästa jag gjort, att bli medlem här.

Stort tack för tipset Nina!

räven
2009-10-12, 19:58
Jag tog en riktig utmaning när jag åkte med Olle Å på värmlänska grusvägar på mina pilot road däck. Skrattar gott vid tanken, på ett av årets äventyr. En inbjudan på ett forum.

Jonas
2009-10-12, 20:15
Och vilken tur jag har som rookie i hojsvängen att hitta det här utmärkta forumet från början. Var inne och sneglade på några andra forum i våras, men när jag hittade detta visste jag att jag hittat rätt.

Pratade med en kollega häromveckan som sålde sig Triumph America förra hösten då han inte kände någon att åka på turer med. När han nu ser hur jag lever upp och har kul med hojengänget så känner han en viss ånger.

Personligen skulle jag inte alls gilla att köra hoj ensam en längre period. Vi är flockdjur och det är särskilt kul att vår flock är en härlig blandning av människor och att vi har haft mål under våra turer. Vi njuter av turerna samtidigt som vi får se Sveriges små pärlor. I sommar har det av olika skäl blivit "kortare" turer utanför Stockholm, men jag är säker på att vi kommer att planera för ett par längre turer till nästa säsong. Någon tur blir kanske riktigt lång som till Skåne och/eller Västkusten... ;)

Vart jag än åker med min nya hoj (vad det än nu blir) nästa säsong hoppas jag få se en klunga framför och bakom mig med andra hojenmedlemmar!!

Tack alla för den gångna sommaren och för vad som komma skall! :)

Gurrag
2009-10-12, 20:33
Härligt forum.
Precis som du så fastnade jag direkt för det här forumet.
Trevliga och kunniga människor i en prestigefri, ärlig och öppen miljö.

Allt man behöver =)

Nina
2009-10-13, 05:47
Jag skulle faktiskt vilja köra runt i Sverige på mc och titta på sevärdheter, historiska platser etc.

leffa
2009-10-13, 17:17
Jag skulle faktiskt vilja köra runt i Sverige på mc och titta på sevärdheter, historiska platser etc.

läste om en rundresa i småland i en mc-tidning och den var ca185km lång ,den slingrade sig runt sjöarn Helgasjön och Åsen där fanns det härliga hojvägar och fina utflyktsmål blev faktikt lite sugen att åka där nere några vändor nästa säsong men det finns ju många mil av outforskad e vägar kvar i mellan sverige så man får klura lite nu när det är lågsäsong.:)

räven
2009-10-13, 17:34
Vi gamlingar har snackat om något vi kallar glasriket. Där skulle ingå en del utflykter som du nämner. Eventuelt en bilkyrkogård. Vandrarhem fins om man bokar i tid.

Jonas
2009-10-13, 17:49
Jag föreslår att någon startar en ny tråd som handlar om möjliga utflyktsmål/färdvägar runt om landet. Den tråden bör kunna bli en av vinterns mest besökta. :)

Mats Liifv
2009-10-13, 17:57
"Upptäcktsresan" heter en skrift vi brukar få i brevlådan varje vår.

En utmärkt källa för inspiration. Där ges förslag på olika sevärdheter i de olika landskapen. Jättebra publikation som jag under många år använt inför mina resor runt om i landet.

leffa
2009-10-13, 18:02
Jag föreslår att någon startar en ny tråd som handlar om möjliga utflyktsmål/färdvägar runt om landet. Den tråden bör kunna bli en av vinterns mest besökta. :)

har lagt upp en ny tråd :)

Ove
2009-10-13, 18:06
:) Tror att en del av de resmål som jag har i Skaraborg är rätt intressanta. Jag är inte helt borta i Värmland och Dalsland heller så hör av er om det kan vara något intressant. :)

Jonas
2009-10-13, 18:28
Som sagt finns en ny tråd för turer 2010 nu. ;)

Ove
2009-10-13, 21:14
Som sagt finns en ny tråd för turer 2010 nu. ;)

:) Som sagt, snabb den pojken - lade in den tråden medan jag skrev föregående inlägg. ;D

leffa
2009-10-13, 21:32
:) Tror att en del av de resmål som jag har i Skaraborg är rätt intressanta. Jag är inte helt borta i Värmland och Dalsland heller så hör av er om det kan vara något intressant. :)

klart att vi gör ,har du vägarna förbi våra trakter så tveka ej att höra av dig :)

Jonas
2009-10-18, 21:50
Kontaktlistan är utskickad via mail till de som anmält sina uppgifter. Några namn saknas, men om ni skickar ett pm med era uppgifter så uppdaterar jag listan. Ni kan också maila uppgifterna (namn, ev. nick, telefon, mobil, mail och eventuell blogg, msn eller liknande.

jonas62@msn.com

Då min stationära dator spökat sista tiden, så fick jag göra kontaktlistan med ett gratisprogram som heter Open Word. Om ni mot förmodan inte kan öppna filen, så hör av er så skickar jag listan i ett pm istället. :)

Mats Liifv
2009-10-18, 21:55
Kontaktlistan är utskickad via mail till de som anmält sina uppgifter. Några namn saknas, men om ni skickar ett pm med era uppgifter så uppdaterar jag listan. Ni kan också maila uppgifterna (namn, ev. nick, telefon, mobil, mail och eventuell blogg, msn eller liknande.

jonas62@msn.com

Då min stationära dator spökat sista tiden, så fick jag göra kontaktlistan med ett gratisprogram som heter Open Word. Om ni mot förmodan inte kan öppna filen, så hör av er så skickar jag listan i ett pm istället. :)

Funkade inte att öppna för min del, så jag tar den gärna via PM!

Jonas
2009-10-18, 22:27
Funkade inte att öppna för min del, så jag tar den gärna via PM!

Alla på kontaktlistan ska nu ha fått ett pm.

Mats Liifv
2009-10-19, 07:30
Tack för det!

leffa
2009-10-19, 11:01
tack för det jonas :)