handdator

Visa fullständig version : Semestertider



Nina
2007-06-27, 07:39
Det kanske ramlar in nån återbudstid på Vägverket får jag hoppas men just nu är jag *trött* på eländet. Jag tror jag tar semester faktiskt.

Det jag blir trött på är detta:
Om jag ska ringa Vägverket varje dag och höra efter om återbudstider är det inte säkert att trafikskolan kan undvara en instruktör och mc just den tiden. Därför tycker jag att de kan ringa som har koll på sitt schema.

Alternativt kan jag hyra en mc av Vägverket men då måste jag få nån med körkort att köra den till uppkörningen för min handledare har semester och är inte tillgänglig. Dessutom skulle jag bli hårt grillad eftersom jag då kör upp som privatist... :o

Skulle jag ringa själv och få en tidigare tid måste jag avboka den tid jag har fått. Sen springa/ringa till trafikskolan och lyssna om de kan avvara en mc + instruktör just den dagen och tiden. Ponera nu att de inte kan, då måste jag avboka den tid jag fått, min redan avbokade tid som är senare är förmodligen redan bokad av nån annan och så står jag här och har ingen tid eller så får jag ta en ännu senare tid än den jag hade från början... :-\

Så, jag har den tid jag har fått och tar det lugnt än jaga efter nån uppkörningstid. I höst skruvar jag upp tempot och övar på ordentligt inför uppkörningen senare. :D

Nej, nej, jag har inte gett upp. ;D

leena_x
2007-06-27, 11:53
:o Oj, jag borde kunnat förvarna dej om detta... Det hände mej också för 5 år sedan. (men man glömmer snabbt!)
Jag fick en ny tid via trafikskolan, körde upp och klarade det. Jag tror inte att det finns något mer att varna för.

Men visst är det retfullt, för att inte tala hur retfullt det är att man inte kan köra upp på en Honda VT600.
Jag antar att den regeln är kvar?!?!

;)

Nina
2007-06-27, 14:26
Det måste vara minst 700 cc men helst 750 cc, annars hade jag kört dit min hoj.

Gibson
2007-06-27, 15:25
När jag var ung för 100 år sedan och tog mc-kort så övningskörde och körde man upp på 125cc, och nej jag tog inte för lätt mc utan jag var 21 år och tog för tung mc. ;D