handdator

Visa fullständig version : Tjenare!



Figurehead
2009-10-06, 20:55
Tänkte bara presentera mig lite, som mitt första inlägg här!

Skaffade A-kortet i somras tillsammans med en kompis, köpte en shopper, körde knappt tre mil innan den pajjade och nu är det höst. =)
Blir ett vinterprojekt att dra om all el på hojen, sen skall den förhoppningsvis fungera igen.

Det lär väl bli en och annan dum fråga från mig kan jag tänka mig, men hoppas ni har överseende med det, och att det finns nån som kan svara iaf.

MVH
Anders

Bajen-Sam
2009-10-06, 20:59
Välkommen hit Anders.

Jonas
2009-10-06, 21:09
Välkommen! :)

Gurrag
2009-10-06, 21:27
Hej och välkommen.
Karlstad ligger ju bara några minuters hojväg från Örebro. Vi får göra gemensam sak och dra någon repa i vår =)

Figurehead
2009-10-06, 21:40
Hej och välkommen.
Karlstad ligger ju bara några minuters hojväg från Örebro. Vi får göra gemensam sak och dra någon repa i vår =)

Ja, för tusan, varför inte! Brorsan bor en bit öster om Örebro, så det lär ju bli nån repa dit... Blir bra det, nu när dom byggt om vägen oxå. =)

on2wheel
2009-10-06, 21:41
Hallå!
Grattis till A-kortet och välkommen!
Det blir bra, ingen av oss här är ju fullkomlig, vad jag vet i alla fall, så du passar säkert bra här!
TR 1, kul en klassiker, om det är den tr 1 jag tänker på då!
Ha det!

Mats Liifv
2009-10-06, 21:50
Välkommen hit!

Hade en TR1:a för tjugofem år sedan. Udda lösning med sin inkapslade kedja som gick i någon form av grafitfett, om jag minns rätt. Justerade aldrig kedjan under de artonhundra mil jag hade den. Gillade motorn men kom aldrig riktigt överens med körställningen. Händer fortfarande att man ser ett och annat exemplar rulla på vägarna, nästan alltid den röda, samma som jag hade. Du får väl lägga in en bild av din chopper, vore kul att se vad man kan göra av en sådan. Motorn levde ju vidare under många år i 1100 Dragstar och Bulldog, så där var Yamaha rätt ute. Att dom sen snoddde hela motorkonceptet från den legendariske motorbyggaren Nisse Hedlund är, som man brukar säga, en helt annan historia...

pewa
2009-10-06, 22:41
Tja, och välkommen!

Molgan
2009-10-06, 23:29
Hej och välkommen! Och ingen fara, dumma frågor är nåt vi är experter på här på forumet. :p

Bilder på din hoj tror jag däremot är ett krav!

tomahs900
2009-10-07, 11:45
ingen av oss här är ju fullkomlig, vad jag vet i alla fall,

?vad menas? :)

Välkommen från mig med...

Mats Liifv
2009-10-07, 11:52
Det lär väl bli en och annan dum fråga från mig kan jag tänka mig, men hoppas ni har överseende med det, och att det finns nån som kan svara iaf.

Det är bara att fråga på så mycket du vill. Alltid är det någon som har en eller annan erfarenhet att delge dig...

Gibson
2009-10-07, 16:22
välkommen hit till hojen.;)

Panoka
2009-10-08, 01:50
Välkommen hit

Figurehead
2009-10-08, 18:32
Tack allihop! =)
Bilder på hojen kommer inom kort, har inga att lägga upp just nu tyvärr, få ta några i helgen så ni blir nöjda. =P
Choppern är reggad som en TR1, men i stort sett är ingenting original, ny ram, gaffel, sadel osv, så mer rättvist kanske jag skulle beskriva den som en XV1000 i stället? Är väldigt dålig på yamaha, men en vild gissning är att den inte har HD-ram som standard... =)