handdator

Visa fullständig version : Nästa sommar.



Gibson
2009-10-05, 18:01
Jag och Panoka satt och spånade lite inför nästa sommar om turer nästa sommar här nere i Östergötland och Småland och vi kom på en liten ide som kunde vara trevlig.
Dom flesta här på hojen som träffas och åker är ju bosatta i Stockholm med omnejd och jag vet bland annat att Jonas är intresserad av att komma ner och åka lite på dom Småländska vägarna och vi pratade ju om det när vi var i Söderköping (Mats, Klaus, Leffa, Jag och frugan) att det kunde ske i samband med mc-dagarna i Västervik.
Men det är inte tvunget att bli då.

Då kom vi på att om vi skulle ordna en helg med turer här nere så skulle dom som vill vara med kunna komma på fredagen hit till oss på Kila, ta med sovsäck och liggunderlag för vi har stora utrymmen att sova på i ladugården, var lugna inga kor kommer och väcker er, det är logen ni ska sova på i så fall.

Sen tar man Lördagen till att åka här i Småland på fina vägar och sen på kvällen så kan vi grilla och ha det trevlig här hemma, prata och äta gott i trevligt sällskap.

Sen på Söndagen så har man planerat in en tur som går norrut så att ni som är från nordligare breddgrader är liksom på väg hem i själva turen så kan man skiljas åt på något lämpligt ställe.

Jag tycker att det låter som en trevlig ide och det skulle vara kul med en stor uppslutning.

När det skulle passa får vi väll spåna oss fram till under vintern.

Det gäller givetvis alla er andra som inte kommer från Stockholm med omnejd.

Vad tycker ni? ;)

on2wheel
2009-10-05, 18:29
Det låter som ett spännande förslag.
Tjust bygden med skärgård och allt, skit kul.
Långt dit, men inte desto mindre för det!
Kör Gibson med familj, kör............

Jonas
2009-10-05, 19:23
Nu har du gett oss något att drömma om och planera kring i vinter! Klart vi ska köra med er nere i Småland! :)

Kul att ni tänker på oss stadsbor och att ni vill ha oss med! ;)

Nicke
2009-10-05, 19:25
Låter stenkul:) Bra förslag!

klaus
2009-10-05, 19:47
Kommer utan vidare.
Vi har ju bokat kortegen i Västervik,jag och Leffa
Försök hitta datum snarast så man kan kolla att det inte krockar med annat viktigt
Har lite obligatoriska: halv Vättern,Vättern,Vansbro, sedan möjligen Bossmötet i Tyskland veckan efter midsommar,Ironbutt och Åland
Ser ut att bli lite hektiskt nästa sesong :D

leffa
2009-10-05, 20:05
håller med klaus det är bra att veta igod tid så att man kan lägga semestern eller fridagar så att man inte missar detta , börjar redan längta till nästa säsong,tänk att vakna i soluppgången ta lite frukost läsa morgontidningen höra på vårfåglarna och sen ta hojen och åka med hojengänget ner till gibson sen tänder man grillen och grillar och tar en kall öl och ljuger lite grann,f-n vad jag längtar dit.

Nicke
2009-10-05, 20:08
Visst är det en underbar tanke Leffa! Tänker tillbaka på dalarösvängen hur kul den var:)

leffa
2009-10-05, 20:09
Visst är det en underbar tanke Leffa! Tänker tillbaka på dalarösvängen hur kul den var:)

det är nu minnena kommer:)

Nicke
2009-10-05, 20:10
det är nu minnena kommer:)

Vilka då sa du?:o

leffa
2009-10-05, 20:30
Vilka då sa du?:o

det har jag glömt:(

Mats Liifv
2009-10-05, 20:44
Självklart ska det åkas i småland, om vi inte är nere i södra europa och snurrar. Det får visa sig så småningom....

Gurrag
2009-10-05, 21:57
Jippi
Låter som ett riktigt äventyr!
MCåkning, sova i lada!

Vilka datum gäller det så jag kan börja boka och planera =)

leffa
2009-10-05, 22:04
vet ej men klaus o jag ska iallafall ner till västervik när det är mcdagar och det är i slutet av juli men den här resan till gibson hoppas jag kommer mycket tidigare:)

Gibson
2009-10-06, 07:43
Roligt att ni tycker om förslaget.:D

Något datum är inte spikat för jag tycker att alla ska vara med och bestämma när det skulle passa, vill ju att så många som möjligt ska kunna vara med. :)

Det ska bli ett roligt nöje att få ordna något sådant här.:D

Lägg in när ni tycker att det skulle passa er så får vi se hur vi löser det.;)

Harka
2009-10-07, 20:18
Den här turen är jag gärna med på.
Kan nog bli riktigt kul.
Rätt i tiden med rätt datum så blir vi säkert många, vi har ju hela vintern på oss att knåpa.

räven
2009-10-07, 21:57
Jo du Gibson,en av mina favoritvägar är i ditt närområde. Tyvärr inte varit där i år.

Gibson
2009-10-08, 18:08
Jo du Gibson,en av mina favoritvägar är i ditt närområde. Tyvärr inte varit där i år.

Nu blev jag nyfiken, vilken väg är det?

räven
2009-10-08, 18:17
Jo, från Fårbo mot Mörlunda,Kroksbo,Virserum. Man kan även ta en sväng över Bråbo. Känner du igen dom vägarna ?

Gibson
2009-10-08, 18:39
Jo, från Fårbo mot Mörlunda,Kroksbo,Virserum. Man kan även ta en sväng över Bråbo. Känner du igen dom vägarna ?

Nej det gör jag inte men får kolla upp och åka dom nästa säsong.;)

räven
2009-10-08, 19:08
Kan komma å visa dig, trivs bra där ute.

Gibson
2009-10-08, 19:15
Kan komma å visa dig, trivs bra där ute.

Det får du gärna göra, då har man en sak till och se fram emot till nästa säsong.;)

Gibson
2009-10-08, 19:20
Åter till ursprungsämnet så funderar jag på när det skulle passa och jag tror att någon gång i Juli skulle vara bra för om jag tror rätt så har väll dom flesta semester då, men med det så är det inte tvunget att bli juli utan det är bara en tanke.

Vad tycker ni?;)

Jag är väldigt flexibel.