handdator

Visa fullständig version : Pendlar ni till jobbet med mc?



Mc-Bosse
2009-10-05, 11:37
Hej!

Jag pendlar 3,6 mil varje dag till/från jobbet med Kawasakin och får lite mitt lystmäte och känner inte så där jättestort behov av att köra på helgerna längre. Har det regnat några dagar och det blivit bilen till jobbet så kan dock abstinensen visa sig! :)

Har ni mc:n för ren nöjeskörning eller pendlar ni med den också?

Molgan
2009-10-05, 11:48
Har ingen bil så jag pendlar, nöjeskör, reser, gör shoppingrundor, ja man kan säga att så länge jag ska längre än promenadavstånd så sitter jag på hoj. =)

Dock bara halva året, den mörka halvan åker ja buss..

Linnex
2009-10-05, 12:12
Jag pendlar med tvåhjuling med pedaler ;)

Mats Liifv
2009-10-05, 12:33
För min del är det hojarna som gäller från mars till mitten av oktober.

Bilen får bara gå till stormarknaden för veckohandling. Blir inte många mil med den per år. Har bara kört femtusen mil på sex år med den, medan hojarna under samma period gått drygt elvatusen skulle jag tro. Snart är det tunnelbanan som gäller igen...:(

Jonas76
2009-10-05, 13:44
Pendlar me hojen oxå men det ger ju inte så mycket så jag nöjeskör så mycket jag hinner på helger o kvällar.
Och nästa säsong ska bankörningarna utökas rejält :D

Det är nåt som ALLA borde göra minst ett par gånger per säsong...nyttigt, lärorikt och framförallt jävligt roligt!

Gurrag
2009-10-05, 21:52
Tänkte att jag skulle pendla med hojen nästa år. Kommer bli kannon

Mc-Bosse
2009-10-06, 19:10
Tänkte att jag skulle pendla med hojen nästa år. Kommer bli kannon

Jaså? Men du har ju inte... javisst ja! Du har ju körkort nu! ;););)

Är det på kulighetsskalan som sträcker sig till 10 en 11 kanske? :D

Nicke
2009-10-06, 19:23
Jag önskar jag kunde pendla med hojen. Men jag har bilen i jobbet och har bilen med mig hem så jag kan inte 'pendlingglädjas':)

Gurrag
2009-10-06, 19:29
Jaså? Men du har ju inte... javisst ja! Du har ju körkort nu! ;););)

Är det på kulighetsskalan som sträcker sig till 10 en 11 kanske? :D

Snarare runt en 25 =) Det som drar ner poängen är att det är tråkig motorväg mellan hemmet och jobbet.

V Saarela
2009-10-06, 19:31
Pendlar varje dag tills jag får köra med fötterna i backen.

Med bil har jag 7,5 mil tor. Med hoj varierar det mellan 7,5 och 20 mil. Märkligt?!?

Gnistvändaren
2009-10-06, 19:55
På tiden det tar att kränga på stället och baxa ut mc:n så har jag hunnit cykla till jobbet och hällt upp dagens första kopp. Med morgontrafiken med i balansen så skulle jag förlora ca en halvtimme varje dag om jag tog mc:n. Då är det bättre att spara ihop några av dessa halvtimmar, ta ledigt en halvdag och köra en nöjestur istället. :)

MC:n hamnar helt och hållet på nöjeskontot i mitt fall. Den är helt värdelös om jag skall göra något planerat; precis som för V Saarela så tenderar vägen att bli längre än jag tänkt mig... :D

christianka
2009-10-06, 21:11
Pendlar med den dom dagar vi inte samåker, samt tors-fre varannan vecka. Perfekt MC tur på 4,7 mil en väg.

:)

NeXTer
2009-10-06, 21:12
Kan intygas att hojåkning inverkar menligt på lokalsinnet! Tar mig tio minuter till jobbet på morgonen, men det tar en och en halv timme att hitta hem vid dagens slut...

Ove
2009-10-06, 21:46
Kan intygas att hojåkning inverkar menligt på lokalsinnet! Tar mig tio minuter till jobbet på morgonen, men det tar en och en halv timme att hitta hem vid dagens slut...

.....även om man skyndar sig! :rolleyes:;)

Guzzi-Leif
2009-10-06, 22:10
Jag har bara haft bil under två år av mitt 52-åriga liv.
April - oktober är mc'n mitt nyttofordon.
Till jobbet är det dock för kort väg för att köra, det blir trampcykel i stället (buss på vintern på grund av halkan). Båge till jobbet blir det bara de dagar då jag ska vidare efter knegandet.

Generellt tror jag motorcyklandet skulle bli sundare med en mer utbredd nyttosyn men det är ju jag det...

Bajen-Sam
2009-10-07, 08:29
Brukar pendla rätt mycket med hojen, 14 mil om dagen blir det mellan hemmet och jobbet.

Gibson
2009-10-07, 16:46
Det blir inte så ofta men ibland kan jag inte motstå frestelsen.:o