handdator

Visa fullständig version : Otroligt.



Gibson
2009-10-02, 18:00
Det har saknats ett par kvigor i över en månad och idag så var jag och hämtade en traktor, när jag kom hem så parkerade jag den nere vid ladugården och hörde en ko som råmade och skulle titta var den var. Jag gick runt ladugården men kunde inte se någon men jag hörde den, gick igenom utrymmena men såg inget sedan så var det bara ett utrymme kvar och det är en gång mellan maskindelen och själva djurdelen som kanske är 3 meter långt och 1,5 meter brett där inne stod dom.

Det är helt otroligt hur dom har klarat sig där inne för dom har varit minst en vecka där inne utan att vi har sett eller hört dom utan vatten och mat.

Vi var nere i söndags och städade hos hönsen, inte ett ljud och frugan är nere och matar hönsen 2 ggr om dagen, inte ett ljud. Jag stängde nämligen till utrymmena i söndags så det är därför som jag vet att dom inte kan ha kommit in senare, och den dörren var redan stängd så det var därför som jag inte hade sett dom.

Men idag så hörde dom traktor och det brukar betyda att det är dags för mat så då började dom råma och det var ju en jäkla tur det för dom hade inte klarat sig i många dagar till för dom var vingliga och rätt så magra, men ägaren är på väg hit med kraftfoder till dom just nu. Det händer konstiga saker på landet.

Jan-Olov
2009-10-02, 18:39
Det har saknats ett par kvigor i över en månad och idag så var jag och hämtade en traktor, när jag kom hem så parkerade jag den nere vid ladugården och hörde en ko som råmade och skulle titta var den var. Jag gick runt ladugården men kunde inte se någon men jag hörde den, gick igenom utrymmena men såg inget sedan så var det bara ett utrymme kvar och det är en gång mellan maskindelen och själva djurdelen som kanske är 3 meter långt och 1,5 meter brett där inne stod dom.

Det är helt otroligt hur dom har klarat sig där inne för dom har varit minst en vecka där inne utan att vi har sett eller hört dom utan vatten och mat.

Vi var nere i söndags och städade hos hönsen, inte ett ljud och frugan är nere och matar hönsen 2 ggr om dagen, inte ett ljud. Jag stängde nämligen till utrymmena i söndags så det är därför som jag vet att dom inte kan ha kommit in senare, och den dörren var redan stängd så det var därför som jag inte hade sett dom.

Men idag så hörde dom traktor och det brukar betyda att det är dags för mat så då började dom råma och det var ju en jäkla tur det för dom hade inte klarat sig i många dagar till för dom var vingliga och rätt så magra, men ägaren är på väg hit med kraftfoder till dom just nu. Det händer konstiga saker på landet.
Ja fy tusan va hemskt om de blivit kvar och fått svälta det hade de inte förtjänat.

Nina
2009-10-02, 18:52
Oj oj, det är verkligen livat på landet! Vilken tur att du upptäckte dom.

Gibson
2009-10-02, 19:18
Ja ägaren var här och sa att det var tur att jag upptäckte dom för han så på dom att dom inte hade klarat ett par dagar till.

Jag var nere för en stund sedan och dom äter och dricker nu så vi får hoppas att det går bra, vi får hålla koll på dom några dagar så vi ser att det går bra.

Nina
2009-10-03, 05:42
Ååh, all kärlek till er, hoppas korna tar igen sig och mår bra sen. Jag verkligen känner för dom stackarna, att ha fått stå där och undra vad som hänt. Berätta hur det går med dom, jag måste få veta.

Jonas
2009-10-03, 07:22
Skönt att höra att det verkar gå bra. Ge dem en klapp och extra saftigt foder från mig! :)

Gibson
2009-10-03, 16:32
När jag gick ut i morse och skulle upp till garaget så såg jag korna gå långt ifrån hagen som vi hade stängt in dom i så det kan inte vara någon fara med dom.
Dom där 2 är lite speciella, dom ska bara ut ur hagarna som man stänger in dom i även om dom har hur mycket mat som helst och det hade dom i hagen som vi stängde in dom i, den var inte betad på nästan 3 månader. Nej dom mår nog bra nu eftersom dom beter sig som dom brukar. Nu har vi stängt in dom i en annan hage så vi får se hur länge dom stannar där. O0

Jag tror att om man skulle ha murar runt hagarna typ dom som är runt kumla så skulle dom jävlarna ta sig ut i alla fall. :mad: