handdator

Visa fullständig version : Söndagstur Sthlm 4/10



Jonas
2009-10-01, 19:26
Ahh, nu är jag på hugget. Får passa på medan forumet är öppet. ;)

Mats föreslår en tur även på söndag om vädrets makter är med oss. Och så brukar det ju vara när hojen.nu är ute och cruisar. :)

Mats kanske utvecklar denna tråden med förslag på tur. Vilka är på? :)

Nicke
2009-10-01, 19:29
Är det ngn idé att parkera hojen mellan lördagen och söndagen?:D

Mats Liifv
2009-10-01, 19:54
Är det ngn idé att parkera hojen mellan lördagen och söndagen?:D

Känns väl som slöseri med de sista skälvande timmarna av säsongen....?;D

På söndag skulle vi kunna ta en sväng till Enköping för en fika någonstans i stan och sedan improvisera oss fram lite på tillbakavägen. Kan det vara något att testa?

Nina
2009-10-01, 19:57
Vad är det för fel på Norge? De visar regn hela helgen..?
http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Stockholm_kommune/

Mats Liifv
2009-10-01, 20:00
Såg väl ändå något bättre, eller hellre mindre dåligt, ut på söndag...

Jonas
2009-10-01, 20:00
Absolut, Mats! Men tyvärr har väderprognosen svängt och det ser ut att bli regn både lördag och söndag. Men vi följer prognosen under morgondagen. Men som jag skrev i "lördagstråden" så vill jag inte köra din hoj i regn och lövhalka. Då suktar jag hellre efter äppelturen eller i värsta fall till vårens första tur. ;)

Nina
2009-10-01, 20:02
ja det ska visst bli fint väder den 10:e så vi får hoppas det inte slår om till sämre väder.
http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Stockholm_kommune/langtidsvarsel.html

Nina
2009-10-01, 20:03
Glömde också säga att jag tycker det är bra att du är försiktig, Jonas och tänker på ev risker med höstkörningar. :)

Jonas
2009-10-01, 20:08
Glömde också säga att jag tycker det är bra att du är försiktig, Jonas och tänker på ev risker med höstkörningar. :)

Jag är väldigt riskmedveten. :) Har med mig det från jobbet...

Mats Liifv
2009-10-01, 20:15
Ring mig på lördag morgon om du känner lust att ge dig i kast med vädrets makter, du behöver ju inte köra femton mil, som det är till Uppsala utan kan nöja dig med mindre och i närområdet. Då har du inte så långt hem när det börjar bli kallt. Är det bara runt fem plusgrader brukar det vara helt okay att köra, i alla fall kortare sträckor och inte så fort.
Rosenhill kan ju vara ett bra mål.

Det enda väglag jag är rädd för är tidiga morgnar med frost på backen annars är det inga problem, för mig. Regn i sig är inget problem vad gäller grepp. Bara att luta kroppen lite mer än hojen så är det inga problem...

Det finns foder till våra kläder även om jag nästan aldrig orkar sätta i dom...Är så fet att jag sällan fryser ändå!:D

Vad gäller söndag så avvaktar vi till lördagskvällen för att se hur vädret blir!

Jonas
2009-10-01, 20:17
Låter som en bra plan! *tummar på det*

Så länge det inte blåser så hänger nog löven kvar ett tag till. Och jag kan ju försöka köra mellan skurarna, men jag vill inte köra i en skur av regn á la initialskedet då vi skulle till Nynäshamn... :rolleyes:

Nina
2009-10-01, 20:27
...men jag vill inte köra i en skur av regn á la initialskedet då vi skulle till Nynäshamn... :rolleyes:

Men då visste jag att det skulle upphöra vilket det gjorde. :)

Jonas
2009-10-01, 20:34
Men då visste jag att det skulle upphöra vilket det gjorde. :)

Ja, vi litade på rapporterna den dagen vilket betalade sig! :)

Mats Liifv
2009-10-03, 19:46
Vädret under söndagen ser ju bara för bedrövligt ut så det känns inte som läge för någon söndagstur. Om Jonas vill ha sällskap på en kortare tur i omgivningarna kan jag ta min KTM, med värmehandtag. Annars kan du behålla Trajan så länge du vill under söndagen och lämna igen den under eftermiddagen. Bara att höra av dig!

Jonas
2009-10-03, 20:01
Vädret under söndagen ser ju bara för bedrövligt ut så det känns inte som läge för någon söndagstur.

Såå jäkligt ser det inte ut enligt yr.no, men jag kan köra lite själv här i stan innan jag kommer ut till Kista. Någon längre tur är kanske dumt med tanke på hur snabbt vädret kan slå om den här årstiden. :o Någon annan som vill cruisa lite i närområdet? Kanske rent av en innerstadsrunda? :)

1421

Mats Liifv
2009-10-03, 22:20
Va´tusan, klart vi ska köra en sväng oavsett väder. Blir ju inte så många fler tillfällen den här säsongen!

Kom till mig klockan 11:00 så kör vi en sväng på lite trevliga vägar bortåt Täby/Vallentuna. Slå en signal i morgon bitti, om det passar.

Jonas
2009-10-03, 22:58
Nicke pratade om att han ville köra imorgon också, så vi/jag hör av oss innan vi åker hemifrån. Men vi lär väl också ses här på forumet imorgon bitti efter att vi åter kollat in yr.no. :)

Nicke
2009-10-03, 23:36
Jag kan tyvärr inte hänga med imorgon. Jag har åkt till Gnesta och blir kvar här till måndag morgon:)

Jonas
2009-10-04, 07:35
Jag ger mig också efter att ha tittat på yr.no. Prognosen säger nu regn mellan 12-15 och det provade vi på redan igår eftermiddag så det kan kvitta för mig. ;) Dessutom viker sig träden på mitten i vindbyarna utanför mitt fönster. Jag har ändå lite eftersatta saker att pyssla med.

Helst hade jag önskat mig 20 plusgrader, en lätt bris och att det var i mitten av maj med sommaren framför oss, men det är som det är.

Jag kommer med hojen runt elva, Mats. Om det passar. :)

Nina
2009-10-04, 07:39
Nästa lördag verkar vädret lovande i alla fall. Jag kanske kan hänga med och jag lovar att inte ta några genvägar då. ;)

Mats Liifv
2009-10-04, 08:51
Jag kommer med hojen runt elva, Mats. Om det passar. :)

Visst passar det!

Vi får ta en fika hemma hos mig i stället. Blir kul att höra om dina erfarenheter av din första dag som "riktig hojåkare". :D

Jonas
2009-10-04, 08:56
Det blir bra. Tänkte rulla nu, men tar så många omvägar som jag kan hitta. :D Börjar regnet ösa ned ringer jag och kollar om jag kan komma något tidigare.

Jonas
2009-10-04, 13:20
Så var då Mats hoj återlämnad i boet och efter en välsmakande kaffe hos Mats och Maud och deras tre fina katter styrde jag snabbt hemåt för att slippa regnet som skulle börja falla vid tolvtiden. Men ännu är inget regn i sikte. Istället har det varit ganska soligt hela förmiddagen och rent av skönt ute. Helt klart okej hojåkarväder.

Men jag är nöjd i alla fall. På vägen till Mats i morse valde jag att cruisa inne i Stockholms stad. Klockan nio en söndagsmorgon är det nästan folktomt och brölet mellan husfasaderna låter extra gott. Men jag körde lugnt och lät hojen rulla fram på tomgång. Men på Kungsgatan upp mot Sveavägen kunde jag bara inte låta bli att peta i tvåan och dra rullen i botten. WOW! Rekommenderas! :D

Jag saknar redan Mats hoj som kändes helt lagom att börja med. Kan absolut tänka mig en America eller annan hoj i den storleken under en säsong eller två medan jag "övningskör" på egen hand.

Återigen ett stort tack till Mats som jag hoppas kunna återgälda någon dag. :)

Gibson
2009-10-04, 13:32
Så var då Mats hoj återlämnad i boet och efter en välsmakande kaffe hos Mats och Maud och deras tre fina katter styrde jag snabbt hemåt för att slippa regnet som skulle börja falla vid tolvtiden. Men ännu är inget regn i sikte. Istället har det varit ganska soligt hela förmiddagen och rent av skönt ute. Helt klart okej hojåkarväder.

Men jag är nöjd i alla fall. På vägen till Mats i morse valde jag att cruisa inne i Stockholms stad. Klockan nio en söndagsmorgon är det nästan folktomt och brölet mellan husfasaderna låter extra gott. Men jag körde lugnt och lät hojen rulla fram på tomgång. Men på Kungsgatan upp mot Sveavägen kunde jag bara inte låta bli att peta i tvåan och dra rullen i botten. WOW! Rekommenderas! :D

Jag saknar redan Mats hoj som kändes helt lagom att börja med. Kan absolut tänka mig en America eller annan hoj i den storleken under en säsong eller två medan jag "övningskör" på egen hand.

Återigen ett stort tack till Mats som jag hoppas kunna återgälda någon dag. :)

Låter som om du har haft en trevlig förmiddag.:)

soulcat
2009-10-04, 19:48
Idag åkte jag en timmes tur ut till Tyresö slott (så fint där) och min kusin fick åka med. Hon fyllde 35 och jag tog henne på en födelsedagsrunda. Det var uppskattat och jag fick min första "hälsning" från en annan motorcyklist (hihi), jättenice tyckte vi båda. Jag ville bjuda henne på en fika där men hon hade dessvärre lite brådis och behövde hämta upp sin son från ett kalas. Så vi fick vackert åka hem igen. Vädret var en salig mix, spöregn, duggregn och uppehåll med solglimtar. :)

adara
2009-10-04, 21:40
Mhmm, vädret lämnade lite att önska på eftermiddagen tycker jag, var bättre i förmiddags. Dumt att man litade på SMHI som lovade regn på förmiddagen och inget regn på eftermiddagen. Det blev precis tvärtom såklart. Men lite regn har aldrig skadad ngn, så vi var också ute lite runt Vallentuna/Arlanda. Hittade några väldigt trevliga landsvägar där, får hitta tillbaka på våren när det är torrt och färre blöta löv på vägen. Men kul val det=)