handdator

Visa fullständig version : Grannar.



Gibson
2007-06-26, 15:33
Jag sitter och tänker på vilka bra grannar vi har, det är en familj från Tyskland och som har granngården som sommarstuga, dom är hur bra som hälst även om man hör hur folk muttrar "tyskjävlar" men det tror jag beror på avundsjuka. Dom har massor med pengar och kan göra saker som vi vanliga inte kan göra men det gör dom inte till dåliga människor. Jag har hjälpt dom en hel del genom åren med praktiska saker som att klippa gräs och lite andra saker. Nu sa Wolfen som han kallas att jag kunde ju ha deras åkgräsklippare och använda den så mycket jag vill och så köpte han en snöslunga till oss för några år sedan så att vi kunde hålla vägarna fria från snö på vintern, vi får låna deras båt när vi vill och fiska i den sjön som den ligger i. Vi får ta med oss bekanta ut och fiska hur mycket vi vill i dom 13 sjöar som ingår i deras mark. Jag får fiska hur mycket kräftor jag vill. Igår så hjälpte jag dom att byta glasruta på dörren och vi satt och pratade bilar och jag nämde att nästa gång jag ska lägga lite pengar på att inskaffa en bättre bil så ska jag nog åka ner till Tyskland och köpa en, då sa Wolfen att jag skulle höra av mig till honom och att han skulle hjälpa mig så att jag inte blir lurad på något sätt. Till saken hör det att han är egen företagare och har gjort säkerheltbälten och airbags till dom stora märkena i tyskland och även USA och Saab i Sverige och han har kontakter och kan hur det funkar i Tyskland. Jag är så tacksam för att jag har så fina grannar och att dom är så tillmötesgående.