handdator

Visa fullständig version : Mycket märkligt....



on2wheel
2009-09-10, 16:31
Ring.... Ring..... Hallå 2o) här.

R: Tjenare tjenare.. Det är Roffe!

2o): Hej Roffe!

R: Jo du vet, annonsen du hjälpte mig att sätta in på Blocket... Härom dagen

2o): Umm...

R: På BMW´n (R 1100 S/SE 00 fd utstälnings hoj) det har ringt några här som, ja.. Det verkar bra bökigt att by... bort eller säl..... den och så kom jag att tänka på då du gav bort din bil...

2o): Um... Det minns jag!

R: Och när jag lånade din bil i tre månader och... umm .... Vill du ha BMW´n?

2o): ...... Ups.... Javisst.... eee... Vad kul!

R: Då syns vi vid mitt garage 14.00, går det?

2o): ............ eeeee... Javisst!

R: Hej!

2o): .... eee.. Hej!

Sagt och gjort.... Nu står den utanför vårt köksfönster?? Efter en tur till haninge fram och åter... Märkligt hur saker kan bli. Mycket märkligt

2o):)

Jonas
2009-09-10, 16:59
Hm och här står jag utan hoj, men inte fasen ringer någon mig för att ge bort en BMW... :rolleyes:

Men himla kul för dig, GB! Du har väl lika många hojar i ditt garage som jag har strumpor i byrålådan. :D

Livet är inte rättvist. ;)

on2wheel
2009-09-10, 17:09
Hm och här står jag utan hoj, men inte fasen ringer någon mig för att ge bort en BMW... :rolleyes:

Men himla kul för dig, GB! Du har väl lika många hojar i ditt garage som jag har strumpor i byrålådan. :D

Hej Jonas! Kul att se dig här, vi missade varandra precis på MR, har hört och läst att ni hade grymt trevligt, kul och härligt att höra att du är..... Sugen på 2 hjul. kul, riktigt kul.

Nu ska vi inte överdriva saker., men visst en hoj kan knappast "täcka upp" en hojåkares alla olika behov.

Är så himla överraskad och glad så klart :):):).

Kanske, vem vet, syns vi på lördag. Hadet bra nu och kör hårt, för "tummen" här börjar bli lite blå nu!!:D

2o):)

Molgan
2009-09-10, 17:41
Hehe märkliga ting kan hända, och det är oftast kul när de händer. =) Har oxå gett bort en bil en gång, kanske får tillökning i mc-beståndet snart?.. (iofs en risig bil, så det blir nog samma skick på återbäringen)

leffa
2009-09-10, 17:42
tänk om man hade såna kompisar som ger bort en hoj,det är bara att gratulera:)

Nina
2009-09-10, 18:30
Grattis, att få saker är skoj. =)

on2wheel
2009-09-10, 18:45
Roffe säger så här ungefär ang. sånt här:
Tacka inte med munnen, utan gör det...... Alltså gör likadant själv i det tysta och fördålda! Det är det som är "Tack"!

Och vad svarar man på sånt.
Det var bara att hoppa på nya hojen och åka därifrån utan ett ord, och inte äns vända sig om. Samtidigt som hela äns inre bara vill vända sig om och vinka glatt och/eller skrika ett stort Tack, men jag stålsätter mig och kör vidare bort mot Ringvägen, förbi sös, höger runt Åhlens och vidare ut mot Haninge.

Han säger också: Kan vi inte taemot så kan vi inte ge!
Eller vi tror att vi kan ge och ge, trotts att vi inte kan taemot.
Det svåra är inte att ge. Glurp!!

Ännu en dag här och Nu ! Varför blir jag fortfarande så himla överraskad och tagen på sängen, när jag sedan flera år vet....... Mycket märkligt!

Nina
2009-09-10, 18:54
Hör du… Var bor den här Roffe nånstans? Har han fler hojar han tröttnat på ? ;)

Bajen-Sam
2009-09-10, 19:04
Härligt, nu vill vi se bilder på hojen. :)

on2wheel
2009-09-10, 19:31
Hör du… Var bor den här Roffe nånstans? Har han fler hojar han tröttnat på ? ;)

He he det skulle du gärna vlja veta va? Han bor som jag själv såklat... He he.. På det ända stället som någon överhuvud taget kan bo på.... Södermalm (Stockholm)

Jag berättade om oss här på forumet och våra rallyn och så, och han hänger gärna på och luftar griso´n eller någon annan båge när det passar, nämde söndagens mc-bingo och han var med i den klubben också!?? Skrattar.. han är för skön. Bara han inte tar någon lott... eller det är kanske en lott vi ska sponsra honom med, i det fördålda då.. Skrattar:D

Du, ni kommer troligen att träffa honom vad det lider.:cool:

Ha det gott!

on2wheel
2009-09-10, 19:33
Härligt, nu vill vi se bilder på hojen. :)
Javisst självklart hur gör jag!!:confused:

Lär mig gärna, så ska ni få se på något häftigt.
GB 2o)