handdator

Visa fullständig version : Äntligen!



Guzzi-Leif
2009-09-09, 22:50
Nu är det högtidsstund i det Guzzi-Leifska hemmet; verkstadshandboken (Haynes) för dotterns båge har äntligen kommit. Blir många timmars njutningsfull läsning de närmaste dagarna. Bara att följa de fina linjerna i kopplingsschemat, att läsa om mätning av kolvringsgap och kontroll av kamkedjespännarens funktion...
Vilken fröjd!

Självklart blir det också trevligt att utföra servicepunkterna när den dagen kommer men det får väl ses som grädde på moset.

Och nej; att laga sånt som gått sönder är sällan något nöje även om det kan ge tillfredsställelse efteråt när man löst ett problem.

Molgan
2009-09-09, 23:33
Som mekallergiker så har jag svårt att relatera till glädjeämnet, men glädjs med dig ändå. ;)

Guzzi-Leif
2009-09-09, 23:44
Det är gott att man med moderna mc faktiskt inte BEHÖVER kunna/vilja meka. Annat var det ju förr...

Åsså har vi ju faktiskt olika preferenser här i livet - har till och med hört talas om människor som inte är intresserade av 5+1. Bara att repektera!

Gurrag
2009-09-09, 23:57
Jag mekar hellre än bra.
Kan inte så mycket men förstår vad du menar med att möjligheterna till mek ökar med en bra manual.

Bara att ha skoj i garaget då.!

on2wheel
2009-09-09, 23:57
Nu är det högtidsstund i det Guzzi-Leifska hemmet; verkstadshandboken (Haynes) för dotterns båge har äntligen kommit. Blir många timmars njutningsfull läsning de närmaste dagarna. Bara att följa de fina linjerna i kopplingsschemat, att läsa om mätning av kolvringsgap och kontroll av kamkedjespännarens funktion...
Vilken fröjd! roligt... Det är ändå något väldigt specielt att få ta del av hur teknikerna arbetade och tänkte under en viss period, håller med till 100% Dessa små "biblar" har alltid legat mig varmt om hjärtat, vet inte varför, men så är det.se

Tack för idag every body... ;)
Sov gott GB 2O)

Jan-Olov
2009-09-10, 06:18
Jag hämtade i går hojen efter koll av ventiler och byte av tändstift, 3772:- utgör ett gott skäl att mecka själv. Hojen är fem år nu och garantin går ut snart därför verkstadsbesöket, hädanefter byter jag olja och det jag klarar av själv i fortsättningen. Det är synd att det inte går att hitta en verkstashandbok till Varadero efter 2003, jag har letat.