handdator

Visa fullständig version : "En racerknarr för tusen spänn"



pewa
2009-09-09, 17:09
Artikel från 1944, lite mc-nostalgi:

En racerknarr för tusen spänn
Kan bli dyrare än man tror

Nittonhundrasextiotvå köptes för tusen kronor en sliten före detta tävlingshoj, eller racerknarr enligt dåtidens stockholmssnack.
Älgen kallades vår långe vän som sålde den och berättade att den här byggdes för TT av gubben på Combi Motor. Det är egentligen 650-kubiks Triumph Tiger T110 från 1955, som är ombyggd till racer-500 med specialvevaxel.

Ladda ner och läsa hela artikeln här(PDF): Rolfs Trajja (http://www.hojen.nu/filer/rolfs_trajja.pdf)

Molgan
2009-09-09, 17:30
"att våga kicka igenom med böjt knä kan bli som att hoppa på ett lejon."

Kul historia! ;)

Guzzi-Leif
2009-09-09, 19:23
Var intressant och roligt ända tills han började prata om okloka affärer och osmarta köp.
Då skrattade jag inte så mycket längre.... :-( För visst har jag ibland handlat sådär vildsint oklokt - men oftast har det varit mycket glädje inblandat också.
Åsså har jag ju nyss gjort ett så jäkla bra köp! ;-)

Mats Liifv
2009-09-09, 21:43
Det var väl inte utan att man kände igen sig en del. Någon mindre väl övertänkt affär har det väl blivit genom åren...men kul har det varit! Ingen ide´att ångra det man gjort. Bara att lära sig av erfarenheterna och gå vidare.

Nina
2009-09-10, 05:59
Ha ha, den var roligt skriven! :D

on2wheel
2009-09-10, 08:27
Ha ha, den var roligt skriven! :D

Ja visst är den lite rolig, Trajjor var "popis" då också... Eller tvärrtom kanske... Ja skit samma, Triumph är tydligen Triumph med ett rejält utropstecken efter, så de så !

Tror jag ska prova mig en jag också någon dag.

Nina
2009-09-10, 08:40
Tror jag ska prova mig en jag också någon dag.
Ja i dag markerar de inte revir. Och olja finns i motorn (om de slutade läcka ut olja förr så var det helt enkelt slut på den).

on2wheel
2009-09-10, 09:15
Ja i dag markerar de inte revir. Och olja finns i motorn (om de slutade läcka ut olja förr så var det helt enkelt slut på den).

Skrattar... Den var bra :D