handdator

Visa fullständig version : Stockholmsrallyt 13 sept



Nina
2009-09-09, 09:37
I år går Stockholmsrallyt från Röda Cafét i Fittja kl 10, nu på söndag 13 sept. Här kan man se gamla hojar man inte trodde fanns längre. Den som vill kan delta, tjejer får köra hur nya hojar som helst medan männen får köra hojar inte yngre än 20 år, från 1989 och äldre. :)
* Kör man nyare mc än -89 får männen delta men utan startkort.

Det är som orientering fast på mc. Man får en karta i handen och kontrollstationer med frågor man ska besvara. Den som får flest rätt får först välja på prisbordet. Alla brukar få pris ändå.

Läs mer här på Stockholmsavdelningens hemsida om rallyt. (http://www.klubben.se/MCHKStockholm/1033-nyhetsarkiv-item-40968.html)

Själv tar jag Trajjan, BSA:ns generator behöver ses över (laddar inte), annars hade det varit skoj att köra den under rallyt. :)

leffa
2009-09-09, 09:51
synd att man har för ny mc:(

Nina
2009-09-09, 09:55
synd att man har för ny mc:(
Du får också köra men utan startkort. Det står så här på hemsidan deras:

”Evenemanget riktar sig främst till deltagare med mc 20 år och äldre. Manliga förare med mc av senare datum får delta utan startkort.”

Gibson
2009-09-09, 09:55
synd att man har för ny mc:(

Min klarar det.
Får börja säga att jag ska på antikrundan när jag ska ut och åka med den.:D:D;)

on2wheel
2009-09-09, 10:06
Diskriminering??
Allvarligt det låter hur kul som helst, spännande!! Och att få med alla tjejer genom att öppna dörrarna på vid gavel, helt rätt.

För oss här hemma, så är Livet här och Nu och att bestämma saker till "sen, till någongång som ännu inte finns" är ofta ingen bra idé för oss, men allt går att göra till ett bra förslag.
Och detta låter som ett "bra förslag" nu den 13/9, nu på söndag.

Vi får se hur det blir, men just NU så, visst skit kul!

Ha en bra dag allihopa där ute och vem vet vi kanske syns på någon gata Wrrroooommm.....

GB on2wheel ;D

Mats Liifv
2009-09-09, 10:15
Rekommenderar alla som tycker att det är kul med gamla hojar att delta eller i alla fall åka och titta!

Kan dessvärre inte delta själv eftersom jag är ute och rekar grusvägar i Uppland.


Bilder från förra årets rally (http://www.hojen.nu/forum/album.php?albumid=63)

Nina
2009-09-09, 10:24
on2wheel: Stockholmsrallyt är MCHK's rally de genomfört under en massa år. Då MCHK står för Motorcykelhistoriska Klubben är det önskvärt om man kommer med en historisk hoj. Men för att ingen ska känna sig utanför är alla välkomna.

on2wheel
2009-09-09, 10:44
on2wheel: Stockholmsrallyt är MCHK's rally de genomfört under en massa år. Då MCHK står för Motorcykelhistoriska Klubben är det önskvärt om man kommer med en historisk hoj. Men för att ingen ska känna sig utanför är alla välkomna.

1981 GS 750 L är kanske ingen historisk hoj enligt MCHK klubbens normer men den faller trotts sin x motor (x= dubbla kamaxlar enligt Suzukis märkes koder) in i att få köra med egen bricka tydligen och om du vill Nina så kan vi turas om att köra resp. åka bakpå.

Det är hur som helst hojen på min avatar jag pratar om.

Annars så jag har tillgång till en riktig klenod också även om den inte hinner att servas iordning innan söndag... Hinner och hinner.... En sanning med modifikation. Den står bra där den står just nu... en FN 350cc 1951 en Belgisk maskin hopplockad i Hedemora, har kartong/låd nummer och vem som plockade ihop den och allt.
Kanske är det runt dessa årtal och med all denna historik som det börja bli historiskt för MCHK vad vet jag!

Hur som, så blir det så, att jag ska åka med i helgens MCHK rally, så kommer jag att vara där. Det låter i varje fall som om det kan bli riktig kul.

Ha det 2o)

Nina
2009-09-09, 10:51
on2wheel: Tack för frågan men jag tänkte ta Trajjan, britt som britt he he. BSA:n kommer få generatorn fixad under vintern. Ta din hoj från -81, den får du delta med och få startkort.