handdator

Visa fullständig version : Äldre artikel, hur gör jag?



on2wheel
2009-09-08, 16:32
Om jag har en äldre artikel om en idag äldre mc "man", som han skrev för många år sedan om en mc tid för ännu längre sedan som handlar om deras tid med mek och gamla hojar.
Artikeln är in scannad på datorn och är på 3,3 MB ungefär, en och halv sida text, men orginal är den på svart botten med vit text, har inverterat färgerna och nu är den på drygt 2 MB.
Hur gör jag för att få in den här på forumet så de av er som vill kan, läsa den?
Tack på förhand GB 2o) :confused:

Diversion
2009-09-08, 16:54
Du skulle kunna göra ett konto på en fotosite, imageshack.com eller liknande och länka dit. Se upp dock, eftersom en del av dessa siter drar ned storleken på bilden och du kan aldrig få tillbaka orginalet. Radera inte orginalet även om du laddar upp.

Mc-Bosse
2009-09-08, 17:06
En och en halv sida kan väl inte vara så mycket att skriva av? Skriv i Anteckningar, kopiera texten och klistra in den här på forumet.

Molgan
2009-09-08, 17:09
Tror maxgränsen på imageshack är 1,5Mb, photobucket är 1Mb (om man inte betalar). Ett alternativ är att ladda upp den på en file host, tex mediafire (http://www.mediafire.com/), och länka. Folk tenderar dock att tröttna om inte saker hoppar upp på skärmen direkt. Lustigt, själv satt man å väntade i en halvtimme på att Anslagstavlan skulle börja (det var ju tecknat!) men nu kan man inte vänta 3 sekunder på.. nånting egentligen. Med tanke på dagens krav på omedelbar tillfredställelse undrar jag hur vi lyckas föröka oss överhuvudtaget? =/

Mc-Bosse
2009-09-08, 17:11
Med tanke på dagens krav på omedelbar tillfredställelse undrar jag hur vi lyckas föröka oss överhuvudtaget? =/


*poäng*!

Jag inte bara tröttnar om sidan inte kommer inom 3 sek. Jag vägrar läsa en lång text där skribenten inte har bemödat sig med att styckeindela. Sen kan det vara hur intressant som helst, jag orkar bara inte att plöja mig igenom texten.

Nina
2009-09-08, 17:29
Picasa då?

Molgan
2009-09-08, 17:48
Picasa då?
Ja det funkar ju bättre.

"Images uploaded to Picasa Web Albums can be no larger than 20MB and are restricted to 50 megapixels or less."

Krävs väl en inscannad muralmålning för att toppa det.

pewa
2009-09-08, 17:51
Som sagt, Picasa eller liknande borde fungera. Annars kan du maila över bilden till mig så lägger jag upp den på servern och länkar in den i en tråd.

on2wheel
2009-09-08, 19:02
Som sagt, Picasa eller liknande borde fungera. Annars kan du maila över bilden till mig så lägger jag upp den på servern och länkar in den i en tråd.

Tack pewa, jag tror att jag gör som du föreslår mailar den till dig i orginal utförande, blir ju kul om den får vara orörd, artikeln är från 1994 och är skriven av Roffe han som vann Griso´n på Guzzi lotteriet som jag berättade om i en annan tråd.

Artikeln, den handlar om en Triumph som är lite speciell, och som är från en tid som är på väg att försvinna.

Själv så älskar jag att få vara tillsammans med Rolf.... När vi fotvandrar på söder i grupp och han berättar och hur det var här förr, när han åker före och visar någon udda sväng på värmdö eller så, eller när han berättar om något problem med något "problemhus" då han blivit inringd som siste man och alla andra "sjukahus" team och maskiner har misslyckats. Han säger "" ja det vi då forskade fram ang. byggmatrial och konstruktions lösningar när jag var ung det får jag/vi åka runt och reda ut idag""

Kanske kan vi bjuda in honom att visa oss här i Stockholms regionen, från det här forumet något spännande framöver!! Vem vet!

Ett stort Tack till alla er andra också som alltid ställer upp och hjälper till med allt möjligt. Jag sparar tacksamt era tips till något annat tillfälle.
*blink* GB 2o):)