handdator

Visa fullständig version : Låt de hållas!



Mc-Bosse
2009-09-06, 23:31
Hej!

Jag tycker det är kul, intressant och lärorikt att läsa 60+ tråden utan att lägga mig i. Jag får dessutom såna skratt ibland. :) Låt "de kloka och rutinerade gamlingarna" hållas, säger jag. ;)

Ove
2009-09-07, 07:32
Hej!

Jag tycker det är kul, intressant och lärorikt att läsa 60+ tråden utan att lägga mig i. Jag får dessutom såna skratt ibland. :) Låt "de kloka och rutinerade gamlingarna" hållas, säger jag. ;)

;D Tack Bosse för vänliga ord och du får liksom alla andra gärna "lägga dig i" och även hänga med när vi träffas! ;D Bara kul om det blir flera. :cool:

Nina
2009-09-07, 07:57
Även jag tycker det är skoj med äldre rutinerade hojförare. De har många historier att berätta. Och så har de nåt att lära en men jag kan ibland uppleva att ju äldre de blir desto mer hemlighetsfulla blir de. Ungefär som att vi kycklingar får väl lära oss själva, de där husmorstipsen på tekniksidan får man nästan dra ur vissa. ;)

Eller? Njä, kanske inte riktigt så, är nog kanske värre för unga grabbar i så fall.

Ove
2009-09-07, 08:23
Även jag tycker det är skoj med äldre rutinerade hojförare. De har många historier att berätta. Och så har de nåt att lära en men jag kan ibland uppleva att ju äldre de blir desto mer hemlighetsfulla blir de. Ungefär som att vi kycklingar får väl lära oss själva, de där husmorstipsen på tekniksidan får man nästan dra ur vissa. ;)
.

;D Några husmorstips kan jag ev. bidra med efterson min hobbyverkstad kallas "köket" men känn dig blåst på MC-teknik. Jag har 5 tummar på var hand och anlitar därför några bra verkstäder till hojarna :p

Jo, glömde! Ang rutin. Vad mig beträffar så har både Nina och Mc-Bosse lååångt mer rutin än vad jag har på MC!

räven
2009-09-07, 09:59
Tack för uppmuntran. Men lägg er gärna i, vi är för få gubbs just nu. Som någon skrev = Mc intresse är inte åldersrelaterat. För att vara ärlig är vi en utbrytargrupp från Mcseniorerna, som tyckte att deras forum blev för tråkigt. Därför vill vi diskutera med nya å gamla Mcvänner.

Mc-Bosse
2009-09-07, 10:18
Jo, glömde! Ang rutin. Vad mig beträffar så har både Nina och Mc-Bosse lååångt mer rutin än vad jag har på MC!

Tre månader lite drygt slår du väl? Jag blev knutte efter uppkörning den 28 maj i år. Nina har haft kortet i två år tror jag.

Nina
2009-09-07, 10:26
Precis, för två år sen tog jag lappen men är man som jag teknikintresserad så har man ett öppet öra åt alla håll som suger in information. Då kan jag verka ha bott på en hoj under större delen av mitt liv. Så är inte fallet utan jag frågar en del och tittar på sakerna för att få veta hur och varför de fungerar som de gör och varför de jävlas och vad som orsakat det.

räven
2009-09-07, 15:59
Om det nu spelar roll har jag haft tung Mc sen mitten av 60 talet.
Min husmoderliga talanger består i att = plocka å rensa kantareller, skjuta å stycka grisen, pilla fram pipen ur vinboxen.

Ove
2009-09-07, 19:52
Tre månader lite drygt slår du väl? Jag blev knutte efter uppkörning den 28 maj i år. Nina har haft kortet i två år tror jag.

:p Ojdå! Då har jag haft körkort jättemycke längre! Men jag har gjort ett långt uppehåll och började köra -05 igen.

Tycker mig ana att det har körts en del så att säga innan kortet levererades. ;)