handdator

Visa fullständig version : En Motor Guzzi Griso 09 varsågod!!



on2wheel
2009-09-04, 19:16
Nu har han fått den, bästa kompisen hämtade sin nya Griso i onsdags, har precis varit och luktat på den.
För någon månad sedan så tog han en Guzzi lott på en träff, mer som stöd till klubben då han är medlem och åkte en v7´a.
Så en dag ringde det.... Du har vunnit en ny MC!!?? på den lotten du köpt.. en Motor Guzzi V7 classic 09 vit.
Han hade redan en sådan??!! Så nu lämnade han dem båda i byte till Griso´n 09

Så himla cool en riktig café racer. Grattis säger vi till Roffe 65 år!

Han som under åren jag har känt honom har givit bort minst 4 hojar till människor som han hjälpt med A-kortet och som inte har haft råd att köpa hoj, han som har inspirerat säkert minst 50 pers att ta A kort och köpa hoj, han som säkert övningskört med minst 50personer genom åren för a kort, han som är en bästa vän till många, många, många människor........ Han vann en ny motorcykel på en lott.
Den som ger han får, så himla häftigt och så himla glad han är trotts att han har 6 olika mc i garaget och som han använder i stort sätt dagligen, förutom vinter hojen kawan.

Kawa 650 tror att den heter W 650 en kopia på gammal hoj.
Bmw K 1100 LT arbetshojen.
Bmw R 1150 S Spothojen
Bmw R 1200 CL långt åkarhojen
Hd med disc fälgar kommer inte nu ihåg vad den heter nu. Coola hojen
Motor Guzzi Griso Nya hojen

I över 23 år så har givit till oss, av sin tid och sin kärlek i tid och otid.
Tack Roffe!! 2o):)
P.s Glömde tyvärr att skriva att han gjort allt detta helt gratis under alla år D.s

leffa
2009-09-04, 19:24
med den meritlistan så har han förtjänat den :)

Nina
2009-09-04, 19:29
Ja det är nåt speciellt med äldre på hoj, de är så lugna och har upplevt allt och har massor av erfarenheter och väldigt många roliga historier att berätta. =)

Jag mötte en tysk förra året, kom just på att jag har inte sett honom i år, så jag hoppas han lever än. Men den farbrorn kör supersporthojar och gillar fart och kurvor. Han berättade att han brukade köra mc ner till både Tyskland och Frankrike där hans flickvän bor. I Tyskland hade han lämnat in en av sina 10 hojar på service och under tiden fick han låna en Triumph Daytona 675 en hel dag så den torkade han av diverse kurvor med. Det är så skoj att höra dom när de berättar saker ur sina liv, tycker jag.

Den coola hojen med discfälgar är HD V-Rod.

Molgan
2009-09-04, 19:35
Ibland är livet rättvist! =)

V Saarela
2009-09-04, 20:28
Skönt inlägg skrivet av en vän till vinnaren....och man blir alldeles varm av det du skriver.

Själv har jag ju aldrig förstått hur tusan man kan ens i Sverige köpa en Moto Guzzi med tanke på deras priser.
Att jag sen är stort fan(Moto Guzzi=numero uno) av hojarna är ju en annan sak :)

Mats Liifv
2009-09-04, 21:31
Kul när slumpen, om det nu var den, ser till att det går som alla innerst inne önskar! :):)

Guzzi-Leif
2009-09-04, 21:46
Åh; vilken grej!
Gratulera honom till en välförtjänt seger!
Skriv gärna en rad på Guzziklubbens Forum (http://forum.guzziclub.nu/) också.

on2wheel
2009-09-04, 21:50
Åh; vilken grej!
Gratulera honom till en välförtjänt seger!
Skriv gärna en rad på Guzziklubbens Forum (http://forum.guzziclub.nu/) också.

Klart ,om han inte gör det själv så gör jag det, träffar honom i fm för en tur, då kan jag fråga hur han vill göra:rolleyes:.
Ja vilken höjdare.
ha det 2o)