handdator

Visa fullständig version : rosenhill 12/13



leffa
2009-09-03, 10:56
Är det någon som är sugen att åka en sväng med utgångspunkt rosenhill den helgen om det är bra väder .

Mats Liifv
2009-09-03, 12:42
Som det ser ut nu ska det gå bra för min del!

Nicke
2009-09-03, 16:09
ABSOLUT!:)

Jonas
2009-09-03, 17:12
Yepp, jag är på! :)

Gibson
2009-09-03, 18:04
Låter frestande, vi fär avvakta och se.;)

Jonas
2009-09-03, 19:38
Är det någon som är sugen att åka en sväng med utgångspunkt rosenhill den helgen om det är bra väder .

Kanske en fika ute på Dalarö? Eller i Trosa? Eller en "längre" tur till Mariefred via Gnesta, Björnlunda och Laxne? (ganska fin väg i Sörmländska myllan) :)

1301

Alternativ länk: Mariefredsrundan (http://www.google.se/maps?f=d&source=s_d&saddr=Rosenhill&daddr=Gnesta+to:Bj%C3%B6rnlunda+to:Mariefred+to:Ro senhill&hl=sv&geocode=FUFphgMdGyAQAQ%3B%3B%3B%3B&mra=ls&dirflg=h&sll=59.111465,17.49602&sspn=1.153436,3.315125&ie=UTF8&t=h&z=11)

leffa
2009-09-03, 20:54
dalarö vore kul ,jag har aldrig varit där alltid kul med nya vägar:)

Mats Liifv
2009-09-03, 21:15
Visst kan vi åka ut till Dalarö!

Jonas
2009-09-03, 21:40
dalarö vore kul ,jag har aldrig varit där alltid kul med nya vägar:)

Dalarö blir finfint! :)

M@rie
2009-09-03, 22:16
Får önska er en härlig tur :) Jag ska iväg på steppass så jag kan inte komma med.

Nicke
2009-09-03, 22:35
Får önska er en härlig tur :) Jag ska iväg på steppass så jag kan inte komma med.


Om jag fattar din blogg rätt så ska du stepassa nu på lördag, turen är om dryga veckan;D Så då kan du ju hänga med?=)

Jonas
2009-09-03, 22:35
Får önska er en härlig tur :) Jag ska iväg på steppass så jag kan inte komma med.

Ska du vara på steppass hela helgen? Tufft pass måste jag säga... :D

M@rie
2009-09-04, 08:46
Ah! Men titta där, det hade ju jag helt missat :) Men tyvärr blir det nej även nästa helg. Då ska jag och pojkvännen fira och kommer troligtvis vara iväg någonstans i Sverige.

leffa
2009-09-04, 19:29
verkar som lördagen 12 har bästa vädret men det är ju några dar kvar så det är bara att hålla tummarna:)

Nina
2009-09-04, 19:32
Jag tänkte köra nåt annat den 12:e, det är nämligen Tunga Rallyt då. Massor med gamla lastbilar och bussar från förr kör runt på småvägar så jag tänker faktiskt åka runt och plåta dom. Förra året missade jag det hela och det tänker jag absolut inte göra i år. Hoppas ni får en trevlig tur, alla ni som ska köra. :D

on2wheel
2009-09-04, 21:16
Jag tänkte köra nåt annat den 12:e, det är nämligen Tunga Rallyt då. Massor med gamla lastbilar och bussar från förr kör runt på småvägar så jag tänker faktiskt åka runt och plåta dom. Förra året missade jag det hela och det tänker jag absolut inte göra i år. Hoppas ni får en trevlig tur, alla ni som ska köra. :D

Spännade Nina, vi hänger på om det passar!
2o)

Jonas
2009-09-05, 08:02
Kanske en fika ute på Dalarö? Eller i Trosa? Eller en "längre" tur till Mariefred via Gnesta, Björnlunda och Laxne? (ganska fin väg i Sörmländska myllan) :)



Här är ett reviderat förslag från Nicke på en Mariefredsrunta som vi kan ha i åtanke vid en tur senare i höst eller i vår.

Mariefredsrunda över Skanssundet, Järna, Gnesta, Björnlunda och Laxne (http://www.google.se/maps?f=d&source=s_d&saddr=Rosenhill&daddr=Skanssundet+to:J%C3%A4rna+to:Bj%C3%B6rnlunda +to:Mariefred+to:Rosenhill&hl=sv&geocode=FUFphgMdGyAQAQ%3BFWMQhQMdK_sNAQ%3B%3B%3B%3 B&mra=ls&dirflg=h&sll=59.123464,17.476501&sspn=0.288247,0.828781&ie=UTF8&t=h&z=11).

Mats Liifv
2009-09-05, 08:21
Våren kommer nog att bli intensiv, vägarna ligger bara och väntar på oss!

Ser redan fram emot nästa säsong även om denna ännu inte riktigt är över.

leffa
2009-09-05, 08:34
Våren kommer nog att bli intensiv, vägarna ligger bara och väntar på oss!

Ser redan fram emot nästa säsong även om denna ännu inte riktigt är över.

måste nog byta däck i början på nästa säsong:)

Gibson
2009-09-05, 09:10
Våren kommer nog att bli intensiv, vägarna ligger bara och väntar på oss!

Ser redan fram emot nästa säsong även om denna ännu inte riktigt är över.

Samma här, det känns lite vemodigt att säsongen snart är slut men jag ser fram emot våren och turer ihop med er andra. Jag tänkte lägga upp en tråd som vi kan lägga upp tips på turer som vi kan ta nästa år med kartblider och lite information om turen. Kan det vara något tror ni, jag tycker att det är en bra ide'.;)

Gibson
2009-09-05, 09:11
måste nog byta däck i början på nästa säsong:)

Kör lite mer nu så du sliter ner det och byter innan nästa säsong.:D:D:D;);)

Nina
2009-09-05, 09:13
Spännade Nina, vi hänger på om det passar!
2o)

Jag måste ta bilen, gubben är i Falun och dottern kan nog inte vara ensam hemma för länge. Kanske om hennes kusin kommer att jag tar hojen då. Men jag får återkomma om det senare.

Gibson
2009-09-05, 09:17
Här är ett reviderat förslag från Nicke på en Mariefredsrunta som vi kan ha i åtanke vid en tur senare i höst eller i vår.

Mariefredsrunda över Skanssundet, Järna, Gnesta, Björnlunda och Laxne (http://www.google.se/maps?f=d&source=s_d&saddr=Rosenhill&daddr=Skanssundet+to:J%C3%A4rna+to:Bj%C3%B6rnlunda +to:Mariefred+to:Rosenhill&hl=sv&geocode=FUFphgMdGyAQAQ%3BFWMQhQMdK_sNAQ%3B%3B%3B%3 B&mra=ls&dirflg=h&sll=59.123464,17.476501&sspn=0.288247,0.828781&ie=UTF8&t=h&z=11).

Ser ut att vara en riktigt fin runda.:)

leffa
2009-09-05, 09:31
Kör lite mer nu så du sliter ner det och byter innan nästa säsong.:D:D:D;);)

nä det hinner jag nog inte med denna säsong men om man ska följa med på evetuella körningar som t.e.x skåneresa ,norgesväng,ironbutt o eventuell tysklandsresa + glassturer o andra turer med hojenfolket så går det nog åt nya däck:)

Gibson
2009-09-05, 09:45
nä det hinner jag nog inte med denna säsong men om man ska följa med på evetuella körningar som t.e.x skåneresa ,norgesväng,ironbutt o eventuell tysklandsresa + glassturer o andra turer med hojenfolket så går det nog åt nya däck:)

Det var mycket du har planerat för, när ska du hinna jobba?:D:D:D;)

Nicke
2009-09-05, 11:38
Jobba??:)

Pyssla med hojen menade han=)

leffa
2009-09-05, 11:42
Pyssla med hojen menade han=)

servicen fixas under vintern sen får man börja köra i april kan nog åka med däcken 300 mil till sen är det nog dags att byta ,räknar nog med 100 mil till denna säsong förhoppningsvis :)

Jonas
2009-09-05, 18:56
Tog en tur ner till syster och systerson i Gnesta idag. Perfekt hojåkarväder idag. :-) Efter lite kaffe och småprat tog jag hojen ned till bolaget för att köpa några öl till fotbollen ikväll. När jag handlat och ska åka tillbaka till syrran kommer en bekant person fram. Nicke från hojen.nu med flickvännen, Helen. Trevligt att stöta på en forum- och hojåkarkompis ute på vischan. :)

Helen visade sig vara en trevlig tjej som snabbt var uppe och provsatt min hoj, både lågt och högt. Jag tror hon gillade den. Kanske kan jag kränga på henne den för ett bra pris + att vi får ännu en trevlig medlem på hojen.nu och på våra turer. :D

Hon har lovat att följa med oss nästa helg till Dalarö. Då ska hon få provköra MP3:an. Tyvärr råkade hon nämna att hon bara kört moped för väldigt många år sedan och att hon då körde dåligt...:rolleyes: Men det blir nog bra. :)

Tyvärr hade jag kameran kvar hemma hos syrran, så jag kunde inte föreviga Helen och Nicke när de tillsammans grenslade min trehjuling. De såg ut att passa riktigt bra på den, så jag föreslog ett rakt byte till Nicke, men han förstod nog inte frågan för han skrattade bara... ;)

Nicke, fick nog en bild med mobben på tjejen sin när hon satt på min hoj. Kanske den kommer upp här vad det lider. Annars blir det fler fototillfällen nästa helg!

Ha en fin lördagsafton!

Danne
2009-09-05, 21:14
Det hade varit trevligt att åka med till Dalarö, men jag ska till Monza banan och kolla på F1. Men nästa gång så... Ha det så trevligt!

Daniel

Jonas
2009-09-05, 22:08
Det hade varit trevligt att åka med till Dalarö, men jag ska till Monza banan och kolla på F1. Men nästa gång så... Ha det så trevligt!

Daniel

Tycker nog att du ska köra med oss istället. :p

Mats Liifv
2009-09-05, 23:34
Vad är väl Monza jämfört med Dalarö....säkert helt fantastiskt?

Ha det så kul i Ferrarins hemland och glöm inte öronpluggarna. Dom lär behövas... har jag hört! :D

Jonas
2009-09-09, 07:34
Lyfter tråden för att intresserade inte ska missa att vi har en tur till Dalarö i helgen. Tider har ännu inte spikats, så det är väl dags att vi gör det här och nu.

Vad sägs om att träffas i Rosenhill, 10.00 lördag?

Hoppas för övrigt att många kan åka med då turen denna gång inte blir särskilt lång. :)

Mats Liifv
2009-09-09, 07:49
Klockan tio på lördag blir bra!

leffa
2009-09-09, 08:03
jajamensan kommer till 10 mcn avgår 0800 från oxelösund,hoppas att det står nån fotograf på bulten om vi ska åka den vägen.ska bli kul att träffas igen:)

Jonas
2009-09-09, 17:52
Är det någon från Stockholmshållet som vill åka slingerbulten till Rosenhill, så kan vi mötas vid Gullmarsplan 09.15.

Och vilka åker med på lördag? :)

Mats Liifv
2009-09-09, 17:56
Jag kommer till Gullmarsplan runt 09:00!

Jonas
2009-09-09, 17:57
Jag kommer till Gullmarsplan runt 09:00!

Jag med!

Harka
2009-09-09, 18:05
Jag är med.
Försöker nog att tima in "Gullmarsplangänget" från gamla macken i Tungelsta.

Jonas
2009-09-09, 20:46
Jag är med.
Försöker nog att tima in "Gullmarsplangänget" från gamla macken i Tungelsta.

Då ses vi i Tungelsta strax efter 09.30. :)

Jonas
2009-09-09, 20:50
Men var är alla andra från Sthlm med omnejd? Stefan, Bajen-Sam, Marie, Nicke, Nina, Daniel, Tomas, 2onwheel med flera? Har ni redan ställt hojarna i ide? ;)

leffa
2009-09-09, 20:52
Men var är alla andra från Sthlm med omnejd? Stefan, Bajen-Sam, Marie, Nicke, Nina, Daniel, Tomas, 2onwheel med flera? Har ni redan ställt hojarna i ide? ;)

man kan ju börja undra:D

M@rie
2009-09-09, 21:18
Men var är alla andra från Sthlm med omnejd? Stefan, Bajen-Sam, Marie, Nicke, Nina, Daniel, Tomas, 2onwheel med flera? Har ni redan ställt hojarna i ide? ;)

Jag har precis "spikat" (under förutsättning att inget oförutsett händer ;))planer för Åland i helgen, så jag uteblir. De har tydligen bra mc-vägar där så det ser jag fram emot:) Grämer mig inför den dagen då jag, på grund av vädret, är tvungen att retirera till SL för att ta mig tiil jobbet igen :( Men, och det är inte ett litet men, det kommer fler säsonger!:D






Edit - Insåg precis hur beroende jag är av smilies.....

Jonas
2009-09-09, 21:22
Jag har precis "spikat" (under förutsättning att inget oförutsett händer ;))planer för Åland i helgen, så jag uteblir. De har tydligen bra mc-vägar där så det ser jag fram emot:) Grämer mig inför den dagen då jag, på grund av vädret, är tvungen att retirera till SL för att ta mig tiil jobbet igen :( Men, och det är inte ett litet men, det kommer fler säsonger!:D

Okej, ska du köra hoj på Åland, så är du ursäktad. Hade du bara åkt för att partaja hade jag haft svårare för att smälta det. Nu ser jag/vi istället fram emot en reseberättelse med bilder. Jorå, så att eh... ;)

Mats Liifv
2009-09-09, 21:37
Jag har precis "spikat" (under förutsättning att inget oförutsett händer ;))planer för Åland i helgen, så jag uteblir. De har tydligen bra mc-vägar där så det ser jag fram emot:) Grämer mig inför den dagen då jag, på grund av vädret, är tvungen att retirera till SL för att ta mig tiil jobbet igen :( Men, och det är inte ett litet men, det kommer fler säsonger!:D






Edit - Insåg precis hur beroende jag är av smilies.....

Kul, internationell touring på gång! Vi ser som sagt fram emot en redogörelse, så kanske vi kan göra en resa hela gänget nästa säsong nu när du rekat....;D

Nicke
2009-09-09, 22:29
Men var är alla andra från Sthlm med omnejd? Stefan, Bajen-Sam, Marie, Nicke, Nina, Daniel, Tomas, 2onwheel med flera? Har ni redan ställt hojarna i ide? ;)


Japp, jag åker dock direkt till Rosenhill via Tumba ;D

on2wheel
2009-09-09, 22:36
Men var är alla andra från Sthlm med omnejd? Stefan, Bajen-Sam, Marie, Nicke, Nina, Daniel, Tomas, 2onwheel med flera? Har ni redan ställt hojarna i ide? ;)
Här är en te.x.
Personligen ställer jag aldrig hojen, mer än då jag inte finner någon ispiration för stunden. Har man som jag fler hojar så visst några står i idé över vintern, det tyngre arteleriet hamnar i idét om det blir snö och is och något lättare får tampas med snö och is och vet ni vad.... Jag är en riktigt sjuk djävel... För jag älskar när det är snö och slask, snöstorm och "endurodubbat" och det är ingen idé att fråga varför, för jag har inget svar, skrattar

Någon frågade mig en svinkall vinter dag för något år sedan... Du, är det inte kallt att åka mc nu? Från mitt hjärt kom ett lugnt... "Jag åker inte hoj för att det är varmt" Så var det slut frågat *ler*

Kanske håller jag på att finna den, inspirartionen till vårt lördags rally, vore skit kul så klart, som vanligt så kommer ni att märka hur det blir, jag är en sådan man som inte kan hålla vad jag lovar, då jag tidigare lovade aldeles för mycket :confused:... Så det bästa är att erkänna det, vilket jag precis gjort nu, och att sedan inte lova saker mer, men som sagt är jag där så är jag.

Tack för att ni frågar och vill ha mig med.... *bockar artigt* Skrattar

GB 2o) :D

Jonas
2009-09-09, 22:43
Japp, jag åker dock direkt till Rosenhill via Tumba ;D

Du menar: "vi åker direkt till...." För Helen kommer väl med som hon lovat? Se mitt tidigare inlägg i denna tråden om när jag mötte er i Gnesta. :D

Nicke
2009-09-10, 11:41
Du menar: "vi åker direkt till...." För Helen kommer väl med som hon lovat? Se mitt tidigare inlägg i denna tråden om när jag mötte er i Gnesta. :D

Helene försöker komma loss så hon kan följa med. Hon har nämligen 'kioskansvaret' på sin sons fotbollsmatch på lördag. Och så här långt har hon inte löst problemet ;)

Jonas
2009-09-11, 17:34
Lyfter tråden än en gång för att inte någon ska kunna missa turen till Dalarö imorgon. Vädret ser lovande ut. Eventuellt lite duggregn bortåt 16-tiden, men då har nog alla, inklusive Leffa, hunnit hem.

Nina
2009-09-11, 17:39
Men var är alla andra från Sthlm med omnejd? Stefan, Bajen-Sam, Marie, Nicke, Nina, Daniel, Tomas, 2onwheel med flera? Har ni redan ställt hojarna i ide? ;)
Nä, jag ska plåta Tunga Rallyt, det är en massa gamla bussar och lastbilar som kör i morgon lördag. =)
På söndag ska jag köra Sthlmsrallyt.

leffa
2009-09-11, 18:50
Lyfter tråden än en gång för att inte någon ska kunna missa turen till Dalarö imorgon. Vädret ser lovande ut. Eventuellt lite duggregn bortåt 16-tiden, men då har nog alla, inklusive Leffa, hunnit hem.

blir turen så kort?

Jonas
2009-09-11, 19:07
blir turen så kort?

Nja, till Dalarö från Rosenhill är det bara ett stenkast. Men någon kan säkert en omväg. :cool:

leffa
2009-09-11, 19:25
Nja, till Dalarö från Rosenhill är det bara ett stenkast. Men någon kan säkert en omväg. :cool:

Dalarö kanske inte behöver vara slutpunkt på denna mcrun,men det får vi tjåla om i morrron:)

Mats Liifv
2009-09-11, 20:41
Dalarö kanske inte behöver vara slutpunkt på denna mcrun,men det får vi tjåla om i morrron:)

Vi får se vart vi tar vägen, kanske kan vi åka ut åt Tyresö också? Vädret och klockan får avgöra vart vi tar vägen.

Nicke
2009-09-11, 20:46
Ska vi ta med fika etc eller stannar vi på ngt hak?

Och jo, Helene har löst allt så hon kan hänga med imorgon :eek:

Jonas
2009-09-11, 21:41
Ska vi ta med fika etc eller stannar vi på ngt hak?

Och jo, Helene har löst allt så hon kan hänga med imorgon :eek:

Rosenhill har fika, På Dalarö finns det också fika och skulle magen ändå knorra så brukar det finnas korv på Statoil. ;) Vi klarar oss nog, men det är klart om du och Helene tänkte göra landgångar åt alla så är inte jag den som säger nej. :p

Nicke
2009-09-11, 21:45
Rosenhill har fika, På Dalarö finns det också fika och skulle magen ändå knorra så brukar det finnas korv på Statoil. ;) Vi klarar oss nog, men det är klart om du och Helene tänkte göra landgångar åt alla så är inte jag den som säger nej. :p

Jooo ;D Jag vet att Rosen har kaffe etc. Men jag vet inte vart stoppet på Dalarö är planerad till. Och Helene måste få något att äta varannan timme, annars föreligger risk för att hon tappar nappen :p

Jonas
2009-09-11, 22:16
Jooo ;D Jag vet att Rosen har kaffe etc. Men jag vet inte vart stoppet på Dalarö är planerad till. Och Helene måste få något att äta varannan timme, annars föreligger risk för att hon tappar nappen :p

Hm, skylla på Helene... :rolleyes:

leffa
2009-09-11, 22:19
vi ses om några timmar:)

Nina
2009-09-12, 05:46
På Dalarö finns det också fika. :p
Jupp, i själva hamnen finns ett fik och är det riktigt bråttom kan man stanna till i Tullmuséet ett par hundra meter före, där finns också ett fik (nytt). Bredvid Tullmuséet ner mot vattnet finns/fanns ett fik med våfflor och hemlagad sylt. Vet dock inte om just det fiket finns kvar. Det var en ung tjej som öppnade det för några år sen, hon gjorde all sylt själv.

Jonas
2009-09-12, 06:47
06.45 och solen går upp över Stockholm och Södermalm. Det ser riktigt inbjudande ut. :)

leffa
2009-09-12, 07:32
06.45 och solen går upp över Stockholm och Södermalm. Det ser riktigt inbjudande ut. :)

här i oxelösund också,nu är det bara 20 min kvar tills dagens mcrun börjar:)

Nicke
2009-09-12, 08:28
Och Helene och jag kommer från Gnesta denna vackra morgon:)

on2wheel
2009-09-12, 08:33
Grattis... Kollade precis på vädret och som vanligt är det inte lätt att vara metrolog dessa väderomväxlande tider antagligen.
Men gemfört med igår så blir det sol till efter 12.00 och fram till kvällen och något regn syntes inte till.

Ha det... Vi ska till Trosa tydligen!!?? Via Skansundet... skrattar, så vem vet vi kanske syns, ha det nu riktigt mysigt åt oss alla andra här på forumet också! *blink*
GB 2o)

klaus
2009-09-12, 16:04
då kommer några bilder,första från rosenhill,resten från Dalarö,vädret var kanon,riktigt trevligt hojväder,och kafesittande också :)

klaus
2009-09-12, 16:06
några bilder till från Dalarö
första bilden Jonas,nästa Nicke & Helene och Leffa,sista parkering min hoj i bakgrund

Gibson
2009-09-12, 16:32
Ser ut att ha varit en trevlig dag.:)

Nicke
2009-09-12, 16:49
då kommer några bilder,första från rosenhill,resten från Dalarö,vädret var kanon,riktigt trevligt hojväder,och kafesittande också :)


några bilder till från Dalarö
första bilden Jonas,nästa Nicke & Helene och Leffa,sista parkering min hoj i bakgrund

Klaus! Du är en mästerfotograf. Alla ler på dina bilder :D

Jonas
2009-09-12, 16:53
Första bilden är hemsk, på mig, tagen precis när jag rullar in snusen med tungan under läppen... :o

Nicke
2009-09-12, 16:54
Första bilden är hemsk, på mig, tagen precis när jag rullar in snusen med tungan under läppen... :o

Tycker du gör dig bra på bild Jonas ;)

Jonas
2009-09-12, 16:57
Snart kommer lite leenden upp. Ska bara gå och handla och sen redigera bilderna...

Men fy fasen vilken najs dag det var! :)

Nicke
2009-09-12, 16:58
Första bilden är hemsk, på mig, tagen precis när jag rullar in snusen med tungan under läppen... :o


Snart kommer lite leenden upp. Ska bara gå och handla och sen redigera bilderna...

Men fy fasen vilken najs dag det var! :)

Kanonväder! Fler av dom vill vi ha innan tomten kommer:p

leffa
2009-09-12, 17:22
återigen en härlig dag med fina vägar och mycket trevligt sällskap ,kalasfik ute på dalarö fin utsikt och goa mackor+en underbar utsikt,bilder kommer:)

klaus
2009-09-12, 17:25
hmm,ni får se till att le lite mer :):D
hoppas jag inte ser allför missnöjd på eran bilder,heh heh

leffa
2009-09-12, 17:37
här kommer lite av mina bilder så håll till godo:)

Jonas
2009-09-12, 17:38
Bara tre smakprov.

1346 1347 1348

leffa
2009-09-12, 17:38
å lite till

leffa
2009-09-12, 17:40
ännu mer

leffa
2009-09-12, 17:42
de tre sista

Jonas
2009-09-12, 17:43
Jäkligt roligt att åka hoj med ett så skönt gäng och väldigt kul att vi är duktiga på att föreviga våra turer! :) Eller hur, Nicke? ;)

Jonas
2009-09-12, 17:45
Härliga bilder, Leffa och Klaus! Ös på! Mina kommer senare.

leffa
2009-09-12, 17:54
ser fram emot fler bilder från denna fina tur :)

Harka
2009-09-12, 18:00
Tackar för en trevlig hojtur.
Så här i efterhand är det rätt kul att en del av er är framme och fotar med era kameror i tid och otid, speciellt för oss andra som inte har skalle nog att ta med sin egen.
Kanske hinns Sörmlandsturen med senare i höst också.

leffa
2009-09-12, 18:06
Tackar för en trevlig hojtur.
Så här i efterhand är det rätt kul att en del av er är framme och fotar med era kameror i tid och otid, speciellt för oss andra som inte har skalle nog att ta med sin egen.
Kanske hinns Sörmlandsturen med senare i höst också.

det får vi hoppas det behövs ju bara en ledig dag lite soppa så fixar vi den också:)

Gibson
2009-09-12, 18:52
Fasen att man ska bo så långt bort, jag blir så avundsjuk när jag ser och läser era inlägg från alla turer ni gör.:(
Men man har ju lyckats vara med på 2 st i sommar och det var härlig, får hoppas det kan bli fler nästa år.:)

Jonas
2009-09-12, 19:04
Nu finns bilderna från Dalarö-turen upplagda i mitt album (http://picasaweb.google.com/sofo62). Där hittar ni även bilder från andra turer i sommar. :-) Kommentera gärna bilderna om ni känner att ni vill.

Här ett smakprov där Nicke förstår att det snart är vinter och att våra hojturer för i år snart är till ända... ;)

1362

leffa
2009-09-12, 19:33
Nu finns bilderna från Dalarö-turen upplagda i mitt album (http://picasaweb.google.com/sofo62). Där hittar ni även bilder från andra turer i sommar. :-) Kommentera gärna bilderna om ni känner att ni vill.

Här ett smakprov där Nicke förstår att det snart är vinter och att våra hojturer för i år snart är till ända... ;)

1362

Tyckte att han såg lite lessen ut på kortet:( bilderna blev riktigt snygga det blir bra att surfa runt och titta på årets mcbilder när höstmörket kommer.

Jonas
2009-09-12, 20:02
Ett par smakprov till.

1363 1364 1365

leffa
2009-09-12, 20:20
räkmackan var inte helt fel:)

Mats Liifv
2009-09-12, 21:04
En riktigt härlig dag, precis som det brukar vara när "Hojengänget" är ute.
Träffade Jonas på stamstället, Gullmarsplan innan vi körde via Tungelsta, där Harka anslötvidare via Slingerbulten ner till Rosenhill. Här fanns redan Nicke, Helen och leffa. Snart kom även det nygifta paret Dejler inrullande till Rosenhill. Vi satt och fikade en god stund i det underbara vädret innan vi körde via småvägar över Årsta havsbad ut mot Dalarö. Vi stannade till och köpte goda bullar i lanthandeln vid Gålökorset, innan vi åkte vidare mot Dalarö. Sista biten ner till Dalaröbrygga hade vi en skitsnygg Triumph Bonneville som ledde oss.
Nu lät vi oss smaka av vad cafe´t hade att bjuda. Satt verkligen och njöt i det sköna sensommarvädret. Kollade båtar, människor och njöt av det trevliga sällskapet En så´n där dag man vill aldrig ska ta slut. Slutligen blev det dags att dra sig hemåt. Klaus med fru körde en liten stund före oss andra, dom hade en hund hemma som säkert uppskattade att husse och matte kom hem. Vi andra körde vidare ner till Rosenhill ännu en gång. Från Tungelsta bytte jag och Nicke hojar. Har aldrig kört en FJR tidigare. Kan säga att det var en trevlig bekantskap, kände mig hemma direkt på den hojen. Efter en stund glömde jag faktiskt bort att jag inte satt på min egen hoj, så hemma kändes det.
Fick även ett erbjudande från Jonas, som jag inte kunde motstå. Provkörning av hans trehjuling. Riktigt rolig erfarenhet måste jag tillstå. Kan inte förstå hur det kunde kännas som att köra en ordinär tvåhjuling, de tre hjulen till trots. Även Leffa testade på hur det kändes att köra trehjuling med automat. Av ansiktsuttrycket att döma tyckte han att det var lika kul som jag gjorde.
Nu var det dags att skiljas för att åka hem var och en till sitt. Nicke, Helene och Leffa körde via Skanssundet medan jag och Jonas åkte via Tumba tillbaka till Stockholm.

Känns som att vintern kommer att bli lång utan våra träffar. Vi får verkligen se till att träffas även off season.

Slänger in några bilder även jag.

Mats Liifv
2009-09-12, 21:08
Några bilder till...

Jonas
2009-09-12, 22:45
Ännu en glimt från dagens tur. resten finns i mitt album i min signatur.

1374

leffa
2009-09-21, 19:06
Kanske en fika ute på Dalarö? Eller i Trosa? Eller en "längre" tur till Mariefred via Gnesta, Björnlunda och Laxne? (ganska fin väg i Sörmländska myllan) :)

1301

Alternativ länk: Mariefredsrundan (http://www.google.se/maps?f=d&source=s_d&saddr=Rosenhill&daddr=Gnesta+to:Bj%C3%B6rnlunda+to:Mariefred+to:Ro senhill&hl=sv&geocode=FUFphgMdGyAQAQ%3B%3B%3B%3B&mra=ls&dirflg=h&sll=59.111465,17.49602&sspn=1.153436,3.315125&ie=UTF8&t=h&z=11)

om det blir bra väder på söndag så kanske denna runda kan vara aktuell:)

Mats Liifv
2009-09-21, 19:33
om det blir bra väder på söndag så kanske denna runda kan vara aktuell:)

Jag kommer gärna för att lufta någon av de andra hojarna. KTM:en får göra rätt för sig på lördag via en grussväng på fyrtio mil inklusive transporter.

Gibson
2009-09-21, 21:16
om det blir bra väder på söndag så kanske denna runda kan vara aktuell:)

Den kan nog inte jag och frugan hänga med på, den blir på tok för lång för oss. 59 mil:(