handdator

Visa fullständig version : regnställ



turbo
2007-06-25, 00:43
lånade en kompis motorcykel i helgen och det blev ganska många mil. tyvärr hamnade jag också mitt i ett oväder och blev dyngsur.

finns det nått bra regnställ som passa att köra hoj i? inget som fladdrar och är i vägen, då kör jag hellre blöt! :)

pewa
2007-06-25, 20:57
Bra fråga, själv kör jag med gore-tex så lite regn gör inget 8)
Men det borde väl finnas speciellt regnställ att dra ovanpå skinnstället?

Fredd
2007-06-27, 01:47
Det finns regnställ, här har du ett exempel:
http://www.mcpoolen.se/clothes/regnstall/jofama/fullrain/index.shtml

Jag har inte testat regnställ själv, jag kör ifrån regnet om det skulle börja ;)

Gibson
2007-07-05, 20:05
Måste skaffa mig ett jag med.

Vera Virrpanna
2007-07-05, 21:45
Ett gott råd till er är att inte köpa en hel overall,jag har provat både det och tvådelat.
Skall säga av erfarenhet att tvådelat är oslagbart smidigt då man ofta hamnar mitt i ett regnväder och har hunnit bli lite fuktig när man skall försöka åla in sig i regnstället.
En hel overall i det läget över fuktiga kläder är ingen hit behöver man dessutom stanna och kanske uträtta behov någonstans behöver man nästan hjälp för att krångla av sig overallen medan ett tvådelat ställ både är smidigt att ta på och av och hindrar en inte i diverse utövande.
Fungerar dessutom fantastiskt bra som vindskydd om snålblåsten skulle dra fram.
Bara ett tips alltså.

turbo
2007-07-08, 19:36
Vera, håller med.. en hel overall verkar klumpigt. bättre med tvådelat, kan man oxkså ha bara jackan om det kanske inte regnar så mycket. men blir det inte fladdrigt med ett stort regnställ ovanpå sina vanliga mc-kläder?

Gibson
2007-07-09, 09:03
En hel overall är nästan omöjlig att få på sig när det har börjat regna, jag kommer ihåg det sedan mina resor i europa på 80-talet. Så jag kommer att köpa ett 2-delat.

pewa
2007-07-09, 19:59
Kör som sagt med gore-tex och det är två-delat, sitter väl inte lika bra som ett skinnställ men väldigt smidigt! Samma sak med ett regnställ antar jag.. tvådelat kanske fladdrar aningens mer men är överlägset i smidighet :)