handdator

Visa fullständig version : Ännu en nybliven kortinnehavare, denna gång från Tyskland och slingriga vägar



sara
2009-09-02, 19:18
Hej på er!
Jag har följt forumet sedan början av sommaren i samband med att jag började jobba på mc-kortet. För några veckor sedan hade jag min uppkörning och blev godkänd! Nu är jag upptagen med att leta billig maskin att fortsätta öva mig på (känner mig fortfarande sjukt osäker när jag kör).

Är supernybörjare men tycker att det är jättekul, trots pirret i magen, att köra. Bor i Tyskland alldeles i närheten av en stor skog, Pfalz, med massor av slingriga vägar att leka på.

Ser fram emot att lära känna er bättre. Ni verkar vara ett schysst gäng!

//Sara

leffa
2009-09-02, 19:21
välkommen hit, kul att hojen .nu börjar bli internationell du kanske kan bli guide på en tysklandsresa i framtiden:)

Jonas
2009-09-02, 19:22
Varmt välkommen, Sara! Grattis till kortet och övning/erfarenhet kommer ge färdighet. Bra om du kan köra tillsammans med andra och få konstruktiv kritik.

Sen är det ju himla kul att du bor i Tyskland. Då får vi anledning att komma och hälsa på dig till nästa säsong! :D

Bajen-Sam
2009-09-02, 19:30
Välkommen Sara, har en syster som bor i Tyskland, Hanover. :o)

Nina
2009-09-02, 19:51
Willkommen bei uns, Sara! =)
Skoj, då kanske vi kan göra en hojen-resa ner till Tyskland nån gång. :)

sara
2009-09-02, 19:57
Tack för det varma välkomnandet!
Vore superkul att få besök i trakterna och köra lite tillsammans. =)
Fast först måste jag ju fixa mig själv ett fordon, hähä.

Jonas
2009-09-02, 20:02
Tack för det varma välkomnandet!
Vore superkul att få besök i trakterna och köra lite tillsammans. =)
Fast först måste jag ju fixa mig själv ett fordon, hähä.

Då blir det väl en BMW? Annars kan nog Marie rekommendera en Kawasaki ER-6n. :)

Molgan
2009-09-02, 20:09
Hej å välkommen, känn dig som hemma!

Gibson
2009-09-02, 20:14
Välkommen.:D

Nina
2009-09-02, 20:15
Ha ha, kan inte låta bli rekommendera Sara att kika på filmen ”När Hitler fick fel hoj (http://www.youtube.com/watch?v=ukAhlxl4hmM)”!

”Jag går hellre”… Ha ha ha, och jag kör förstås en BMW.

Nicke
2009-09-02, 20:53
Hej på er!
Jag har följt forumet sedan början av sommaren i samband med att jag började jobba på mc-kortet. För några veckor sedan hade jag min uppkörning och blev godkänd! Nu är jag upptagen med att leta billig maskin att fortsätta öva mig på (känner mig fortfarande sjukt osäker när jag kör).

Är supernybörjare men tycker att det är jättekul, trots pirret i magen, att köra. Bor i Tyskland alldeles i närheten av en stor skog, Pfalz, med massor av slingriga vägar att leka på.

Ser fram emot att lära känna er bättre. Ni verkar vara ett schysst gäng!

//Sara

Va skoj och se ytterligare en ny här på kort tid;D VÄLKOMMEN!;)

Alla är nybörjare någon gång i sitt liv Sara. Men ett hett tips, fast säsongen inte år så varm:p, så skynda långsamt. Rutinen och därmed en naturlig självsäkerhet kommer med tiden eftersom den mognar i din takt.

En Yamaha rekomenderar jag:D:D:D

Gurrag
2009-09-02, 20:56
Hej och välkommen. =)
Trevligt med att forumets rykte spridits utanför landet. =)

on2wheel
2009-09-02, 21:26
God afton och välkommen.
Tyskland, spännande.
Ja på mobile.de finns det gott om åkdon, har ett öga riktat åt ditt håll, fins mycket fint i de regionerna.
Bland annat flera äldre ovanliga mc och scootrar, kul!
Lycka till att finna det du söker!

T Sara kanske, skrattar välkommen!

Guzzi-Leif
2009-09-02, 22:56
Varmt välkommen i ett trevligt och moget (men förstås inte åldrigt) gäng! Här finns plats för alla typer av mc-intresserade; de har till och med släppt in mig...

Mats Liifv
2009-09-03, 06:20
Varmt välkommen till vårt trevliga forum!

Kul att vi blivit internationella!

Nu är det ju uppenbart att vi måste käka glass i Tyskland någon gång nästa säsong!

M@rie
2009-09-03, 09:49
Välkommen välkommen! :)

Och självklart rekommenderar jag ER-6n (trots nuvarande gnisslande bromsar)!


För övrigt tror jag att jag drar ner medelåldern i det annars så mogna (men absolut inte åldriga) gänget ;)

Mc-Bosse
2009-09-03, 10:11
För övrigt tror jag att jag drar ner medelåldern i det annars så mogna (men absolut inte åldriga) gänget

Det tackar vi för! Kvinnlig fägring är alltid trevligt! :)

Panoka
2009-09-03, 12:58
Välkommen :D

Molgan
2009-09-03, 13:06
För övrigt tror jag att jag drar ner medelåldern i det annars så mogna (men absolut inte åldriga) gänget ;)
Är jag glad för, då slipper jag känna mig som snorungen i gänget. :D

adara
2009-09-03, 13:22
Välkommen!


Och självklart rekommenderar jag ER-6n (trots nuvarande gnisslande bromsar)!

För övrigt tror jag att jag drar ner medelåldern i det annars så mogna (men absolut inte åldriga) gänget ;)

Det är du och jag, "ungdomarna" med ER-6n =)

M@rie
2009-09-03, 13:41
Ungdom och snorunge all over again... Kan det bli bättre? :D

klaus
2009-09-03, 14:10
hei du nya
Boss Hoss träffen går i Tyskland veckan efter midsommar,då kanske möjligt att hälsa på :)

sara
2009-09-03, 14:49
Och självklart rekommenderar jag ER-6n (trots nuvarande gnisslande bromsar)!


För övrigt tror jag att jag drar ner medelåldern i det annars så mogna (men absolut inte åldriga) gänget ;)

Min pojkvän har en ER-6f 2008, och körde själv en ER-6n 2009 på skolan några gånger. Mycket trevlig att köra tyckte jag. Svänger av sig självt, liksom. =)

Min plan är dock att köpa "nåt gammalt skräp" som jag inte behöver vara rädd att köra omkull =) En annan anledning är att jag har sjukt begränsad budget just nu och vill inte vänta . Är så otålig på att få börja köra på riktigt! Tänker mig att jag byter hoj efter nästa säsong och då fixar mig något trevligare.

Ang. ålder, skönt med mixat gäng tycker jag. Blir roligt och omväxlande då =D

adara
2009-09-03, 15:03
Min pojkvän har en ER-6f 2008, och körde själv en ER-6n 2009 på skolan några gånger. Mycket trevlig att köra tyckte jag. Svänger av sig självt, liksom. =)

Min plan är dock att köpa "nåt gammalt skräp" som jag inte behöver vara rädd att köra omkull =)

Tänk, en sån plan hade jag också i början..=) Sen kom jag på att "just det, ABS vill jag ju ha!" och då rök hela det där med att köpa en billig/gammal/sliten ducati monster 600 för max 30k. Nu köpte jag förvisso begangnad för ett bra pris, men hojen ser ut som ny, så jag kommer ju att vara livrädd i början. Antar att det ger sig efter några repor..=)

Men jag tycker det är väldigt synd att det fortfarande är förhållandevis få modeller/märken som har ABS. Hade ju drömmar om att ngn gång uppgradera till en liten buell, men det känns inte som om dom kommer att börja med ABS direkt.=/

M@rie
2009-09-03, 22:11
Min pojkvän har en ER-6f 2008, och körde själv en ER-6n 2009 på skolan några gånger. Mycket trevlig att köra tyckte jag. Svänger av sig självt, liksom. =)


Ja, det där med att svänga av sig själv känner jag igen. Det är det som är så härligt med den. Man tänker högerkurva och vips är man igenom den :D


Tänk, en sån plan hade jag också i början..=) Sen kom jag på att "just det, ABS vill jag ju ha!" och då rök hela det där med att köpa en billig/gammal/sliten ducati monster 600 för max 30k.

Haha, jag tänkte exakt likadant. Jag började med en budget på max 30k och hade faktiskt också tankar på Monster eller eventuellt Hornet. Men sedan råkade jag först få syn på en Bulldog och då ökade helt plötsligt budgeten till 50k... sedan var det lixom inte så långt kvar när jag blev kär i Kawasakin :D

Men oavsett vad man köper - Det är ju så grymt skoj att det nästan inte spelar någon roll (nåja) så länge man kommer framåt8)