handdator

Visa fullständig version : Kategori



räven
2009-08-31, 19:55
Varför inte en katogori för mogna knuttar? Föreslår att den =heter 60+

on2wheel
2009-08-31, 20:14
50+ tror jag är rätt nivå. Skrattar!

Molgan
2009-08-31, 20:18
Varför inte en katogori för mogna knuttar? Föreslår att den =heter 60+
Så då faller jag under kategorin "omogna knuttar"? =)

Tycker det räcker med "knuttar" rätt å slätt. Oavsett ålder så delar man det viktigaste; hojintresset.

Jonas
2009-08-31, 20:24
Så då faller jag under kategorin "omogna knuttar"? =)

Tycker det räcker med "knuttar" rätt å slätt. Oavsett ålder så delar man det viktigaste; hojintresset.

Instämmer med Molgan. Tråkigt om vi ska indela oss i ålder, inkomst eller kön. :(

Mc-Bosse
2009-08-31, 20:30
Instämmer med Molgan. Tråkigt om vi ska indela oss i ålder, inkomst eller kön. :(

Eller snygghet... ;)

räven
2009-08-31, 21:40
Ok. ni har nog rätt . Skrattar

Ove
2009-08-31, 22:04
Varför inte en katogori för mogna knuttar? Föreslår att den =heter 60+

:p;DJust skrivit och frågat samma sak! Väntar bara på svar från Peter;D

V Saarela
2009-09-01, 07:17
Var hamnar jag då, omogen 50+? :)

Gurrag
2009-09-01, 07:24
Jag tror de flesta väljer detta forum för att det är en mogen stämning här. Synd att ändra för att få något vi redan har.

Ove
2009-09-01, 08:21
:confused: Ojdå, inget illa menat! Jag skrev ett mail med önskan om en egen blogg för ett gäng med gubbs som träffats på ett annat forum men blivit hemlösa pga strul med tekniken. 60+ ingår i min signatur på andra håll så det var inte så långsökt och syftar egentligen bara på mig.
Om jag (vi) får en egen blogg kan man ju tramsa om vad som helst på den utan att fundera så mycket över kategorier och sånt och naturligtvis är den öppen för alla. att läsa och kommentera.
Jag tycker att det här forumet är bra och moget och vill naturligtvis att det så skall vara i fortsättningen också. Ser inte att en sida med 60+ i nicket skall behöva skapa problem :confused:

Mc-Bosse
2009-09-01, 09:25
En egen blogg är en annan sak! Där är det bara den som har bloggen som kan starta trådar men vem som helst kan svara och kommentera. Dock bör man ju trots innehavet av bloggen skriva i t ex. "Mekhörnan" om man t ex har ett mekproblem. Eller i "Träffar och körningar" om man har förslag på hojturer. Allt för att folk ska hitta vad de är intresserade av. Jag blev erbjuden en blogg kort efter mitt medlemskap här på hojen.nu i våras. Antagligen för att mina skriverier var populära. Och jag skriver ju om allt mellan himmel och jord på min blogg.

Vi är ju 3-4 stycken som har blogg här på forumet och Moderator Pewa skriver ju att de som är intresserade av en egen blogg ska höra av sig.

Ove
2009-09-01, 10:46
En egen blogg är en annan sak! Där är det bara den som har bloggen som kan starta trådar men vem som helst kan svara och kommentera. Dock bör man ju trots innehavet av bloggen skriva i t ex. "Mekhörnan" om man t ex har ett mekproblem. Eller i "Träffar och körningar" om man har förslag på hojturer. Allt för att folk ska hitta vad de är intresserade av.

Ajdå! Du ser, svårt för en gubbe att fatta. Vi är ett gäng som har haft täta kontakter och planerat resor, pratat fåglar, vedhuggning och en massa annat, i en salig röra oftast. Den lilla gruppen får gärna utökas med hur många som helst men det är bra att ha åldern(=demensen) att skylla på när det bär iväg alltför mycket och vi inte håller tråden. Naturligtvis har du rätt i att om man finner en annan tråd som är rätt, ska man använda den men diciplinen sviktar ibland. Blogg är alltså inte rätt för oss utan det vore bättre med en avdelning för trots allt ystra gubbar(och gärna gummor också) Är det nån ungdom som vill gå in med inlägg skall det ju också gå bra.

Ove

Gurrag
2009-09-01, 17:38
Vill du starta en blogg för att berätta om dina erfarenheter stödjer jag dig till hundra procent.

Problemet som jag ser det med att ha en egen sektion för åkare som är +60 är att man utelämnar en stor del av hojens användare som jag tror är här just för att det är en mogen stämning. Även fast det är omöjligt att till 100% skydda sig mot omoget beteende verkar det som de flesta omogna hojåkare väljer andra fordon.

Jag tycker det är grymt skönt att slippa se filmer där dårar kör ifrån polisen, inlägg där användare hånar andra användare eller trådar som totalt spårar ur för folk inte kan diskutera sakligt.

Hoppas du förstår vad jag menar =)

Jonas
2009-09-01, 17:57
Även fast det är omöjligt att till 100% skydda sig mot omoget beteende verkar det som de flesta omogna hojåkare väljer andra fordon.



Och andra forum, lyckligtvis. :)

Jag gillar verkligen det här forumet just för att vi är en skön samling toleranta individer med väldigt olika bakgrunder och erfarenheter. Både i livet i stort som i hojkulturen. Respekt! ;)

Gurrag
2009-09-01, 18:46
Och andra forum, lyckligtvis. :)

Jag gillar verkligen det här forumet just för att vi är en skön samling toleranta individer med väldigt olika bakgrunder och erfarenheter. Både i livet i stort som i hojkulturen. Respekt! ;)

Jag menade forum. Blev lite fel där

Nilsson
2009-09-01, 22:19
jag fattar inte vitsen med att ni vill ha en egen avdelning , men ok om ni snackar med pewa så kan ni ju göra ett eget forum , för som jag förstått det så e de så ni vill ha det , jag personligen gillar inte detta med olika grupp indelningar , vi gillar väl att köra hoj allihopa

pewa
2009-09-01, 22:25
Någon egen kategori på forumet är inte aktuellt, där är indelningen tänkt efter typ av hoj/hojfråga och inte ålder, var man bor osv osv.

Däremot finns det en egen avdelning längst ner på forumet som heter just "Avdelningar". Där var tanken att klubbar och små föreningar skulle kunna få en egen mötesplats om de vill, snacka om klubbträffar, körningar, lägga upp bilder osv.

Det skulle kunna bli aktuellt med en sådan isåfall. Däremot har inte intresset varit så stort för egna Avdelninger och jag överväger att skippa den delen framöver och fokusera på "vanliga" forumet istället.

Ove: har svarat på ditt mail.