handdator

Visa fullständig version : Nya *tjusiga* och vassa horn



Nina
2007-06-24, 07:54
Pratade med kompisen i går som också körde upp samtidigt som jag gjorde.

1) Hon berättade att hon fick använda fotbromsen (och det ska man få använda) för att ta ner farten under krypkörningen.
2) Hon fick dessutom ett övningsvarv innan själva provet.
3) Hon behövde inte krypa så sakta som en pensionär med gå-stol/rullator utan en normal gångfart, alltså samma fart som vi alla övar med på trafikskolan.

Precis de punkterna ovan fick inte jag göra.
1) Jag fick inte alls använda någon broms, allt skulle regleras med koppling + gas men något bromsljus fick inte synas.
2) Övningsvarv?
3) Jag skulle krypa minst lika långsamt som en pensionär med gå-stol/rullator, alltså mycket långsammare än normal gångfart som vi övat med på trafikskolan (!).

Man kan inte begära av någon som kört hoj under några veckor att denne ska krypa lika bra som nån med 10 års erfarenhet eller Trial-förarna, han skulle bara helt enkelt kugga nån. Visst kan jag krypa långsammare än gångfart men det är när jag får använda fotbromsen. Och jag kan inte krypa så där otroligt långsamt som han ansåg jag skulle göra utan att få använda fotbromsen. SÅ bra är man inte när man kör upp.

Så, bara för det så har jag plockat fram hornen i pannan och vässat dom rejält. ;D

För övrigt kan en elak förrättningsman säga en sak ute på banan till en och en heeelt annan story när ens instruktör frågar varför man kuggades och om det var en skälig helhetsbedömning...

leena_x
2007-06-26, 10:10
Hej, NEEEJJ, du skule inte bli kuggad... :(
Jag har läst dina inlägg och hållit tummarna för dej. Snacka om att jag känner igen mej, jag hade en VT600, var envis och tragglade banan och på den tiden garage vändningar...

Trist att läsa att du fick en nitisk gubbe. Det var bergis samma gubbe som jag hade. Han satte dit mej för att jag inte använde fotbromsen då jag sänkte hastigheten vid en avfart.

Men nästa gång! Hoppas att du får en tid snart igen...
Håller fortfarande tummarna.

:) Leena

Nina
2007-06-26, 10:40
Hmmm, hette han möjligen Tommy, mörkhårig med mustasch? Bryter på daladialekt eller nåt ditåt. Jag körde upp på Tullinge.

leena_x
2007-06-26, 11:06
Nej, jag hade en äldre gubbe med minimalt med hår. Jag körde upp i Barkarby. (5 år sen).
Många är nog lite nitiska... ;D

Följer med spänning...

Nina
2007-06-26, 11:15
Hmmm, de kanske får lönepåslag för varje kuggad elev...? :o ;)