handdator

Visa fullständig version : Tur till Lysekilstrakten lördag 5/9



Gnistvändaren
2009-08-29, 19:07
Vi tänkte åka några stycken från Göteborgs-, Skövde- och jagvetintevartrakterna och njuta av västkustens skönhet.

Mer info om när, var och hur fylls på här (http://www.glidarhoj.se/index.php?topic=2830.msg38716#msg38716).

Pea_72, det bör inte vara några problem med tempot här. Det vore kul om du - och naturligtvis alla andra - ville hänga med.

Jonas
2009-08-29, 20:14
Jädrar vad avundsjuk jag blir. Tyvärr lite för långt från Sthlm, men jag vet ju hur fina vägarna är där i Bohuslän. Måste försöka planera in en tur där till nästa sommar. Kanske med ett gäng från hojen.nu-medlemmar från Sthlm och annorstädes. :)

Mats Liifv
2009-08-29, 20:34
Jädrar vad avundsjuk jag blir. Tyvärr lite för långt från Sthlm, men jag vet ju hur fina vägarna är där i Bohuslän. Måste försöka planera in en tur där till nästa sommar. Kanske med ett gäng från hojen.nu-medlemmar från Sthlm och annorstädes. :)

Här är en som vill följa med, gillar Bohuslän med den speciella naturen.

Har ett flertal gånger åkt efter kusten upp till Strömstad, vidare in i Norge och hem till Stockholm. Gör det mer än gärna igen!

Jonas
2009-08-29, 21:00
Gott! Då är vi två hittills. :)

leffa
2009-08-29, 21:17
Här är en som vill följa med, gillar Bohuslän med den speciella naturen.

Har ett flertal gånger åkt efter kusten upp till Strömstad, vidare in i Norge och hem till Stockholm. Gör det mer än gärna igen!

följer mycket gärna med på en sådan runda,då är vi 3:)

Gnistvändaren
2009-08-29, 21:38
Det är toppen; då räknar vi med er på lördag. :D

Avundsjukan fungerar åt andra hållet också - jag skulle gärna vilja ta en titt på "andra sidan". Så många vägar, så lite tid... :rolleyes:

leffa
2009-08-29, 22:03
Jädrar vad avundsjuk jag blir. Tyvärr lite för långt från Sthlm, men jag vet ju hur fina vägarna är där i Bohuslän. Måste försöka planera in en tur där till nästa sommar. Kanske med ett gäng från hojen.nu-medlemmar från Sthlm och annorstädes. :)

tänkte lite mer i jonas banor.

Jonas
2009-08-29, 22:12
Tyvärr blir det lite tajt med tid till på lördag, men som sagt så kan vi under vintern planera in en tur till Västkusten och Bohuslän. Antar att det kommer bli många förslag om färdväg. Men vi tar det senare, nu är det ännu tid för att planera turer i närort. :)

Mats Liifv
2009-08-29, 22:17
Visst ska vi ner till väst-kusten till nästa sommar, inget snack!

Blir nog lite svårt den här säsongen, men nästa år då kommer vi!

Om någon skulle ha vägarna över till den här sidan av landet inom den närmsta tiden är det bara att höra av sig så ska vi nog kunna ordna med en guidad tur runt i huvudstaden!

oban
2009-08-29, 22:43
kan nog tänka mig att åka med, ska bara kolla upp så jag inte är bokad på annat först (d.v.s. kolla med "hon här hemma" :o)

pea_72
2009-08-30, 01:52
Ååå det hade varit så roligt, men tyvärr kommer jag inte att vara i kördugligt skick den dagen. :) Ha det så himla trivsamt och passa på nu, när inte jag är med, att höja tempot så det kan bli lungt och fint när jag skall med istället;)

Gnistvändaren
2009-09-01, 21:07
Väderleksprognosen pekar starkt åt att vi kör på söndag. pea_72 har förhoppningsvis piggnat till och oban får ansöka om ny dispens. :rolleyes:

pea_72
2009-09-01, 21:42
Väderleksprognosen pekar starkt åt att vi kör på söndag. pea_72 har förhoppningsvis piggnat till och oban får ansöka om ny dispens. :rolleyes:
hehe det kommer inte bara vara en festlig fredag utan en festlig helg...så tyvärr.

oban
2009-09-02, 09:38
ska sätta mig ner och skriva en ny ansökan ;D

Gnistvändaren
2009-09-03, 22:56
Senaste budet är som följer:

Vi kör på söndag. Träffpunkt Shellmacken, Gråbo kl 11.00 (preliminärt). Vi siktar på Kungälv-Tjörn-Orust-Färja-Lysekil-sedanfårvise. Vi får folk från trakten som vägvisare. Uppehållsväder är beställt.

Det kanske passar att haka på i Kungälv vid 11.30-tiden, Oban och pea_72 (jag har inte gett upp hoppet om att få med dig :) )?

oban
2009-09-04, 09:03
Låter fint för mig, om ni nu inte tar den fina krokiga vägen via Sjövik - Alafors ifrån Gråbo till Kungälv ;-), i så fall kan jag vänta vid kiosken i Alafors (150m hemifrån).

Annars är det helt OK med Kungälv med, tappen vid Jordfallsbron t.ex.?

Gnistvändaren
2009-09-04, 15:44
Låter fint för mig, om ni nu inte tar den fina krokiga vägen via Sjövik - Alafors ifrån Gråbo till Kungälv ;-), i så fall kan jag vänta vid kiosken i Alafors (150m hemifrån).

Annars är det helt OK med Kungälv med, tappen vid Jordfallsbron t.ex.?

Det är helt klart ett trevligt vägval. Vi skall ha med lite folk från spridda håll, så vi får hålla det öppet lite till och spika schemat under morgondagen.

Jag finns på telefon nollsjutrenoll-tjugoåtta nollsex tjugoåtta om vi behöver synka mer "live".

Med regnet piskandes horisontellt mot fönsterrutan här brevid mig så känns den soliga söndagen vääääldigt avlägsen... Men det är bara att bita ihop, skruva upp ZZ Top så att de överröstar smattret, och vänta på det goda.

Gnistvändaren
2009-09-04, 19:12
Ibland är jag mer långsam än annars... Det går naturligtvis alldeles utmärkt ifall du (oban) vill köra den fina vägen från Alafors till Gråbo och möta oss där kl 11.00 (fortfarande en preliminär tid).

Det gäller förstås alla andra också. Ingen föranmälan behövs, men det kan vara praktiskt för den som är på väg men blir försenad, så att vi kan vänta.

oban
2009-09-04, 23:30
Är helt ok det med, kan utan problem ta mig till Gråbo... synd bara på de norr ifrån som inte får chansen på den svängen..... fast vi kan ju ta den vägen ändå ;D

Gnistvändaren
2009-09-05, 10:57
Är helt ok det med, kan utan problem ta mig till Gråbo...

Det låter bra; det kanske blir lite smidigare om vi inte har några mellanlandningar där vi kan tappa bort folk. :) Skall vi bestämma så? Shell, Gråbo, 11.00.

Jag är helt säker på att folket från Skövdetrakten är sugna på återbesök, och vi har många fina vägar att visa dem i trakterna du nämner. Ostsidan av Anten upp till Sollebrunn är alltid en höjdare. Blir det inte imorgon så blir det garanterat nästa gång.

oban
2009-09-05, 13:45
tycker jag låter som ett bra beslut, ses i morrn.