handdator

Visa fullständig version : Hej! Ove är här.



Ove
2009-08-28, 17:54
:)Hej Ove heter jag och håller mest till i Skaraborg med omnejd. Tillhör väl gubbsen här med mina 65+:rolleyes:

Började om -05 när jag hade en hel del problem efter allvarlig sjukdom och använde, och gör väl i någon mån fortfarande, mina hojar som rollatorer.
Det är inte många aktiviteter som kan sätta fart på livsandarna som att köra hoj. Man ska bara tänka på att anpassa grejarna så att det inte blir onödigt tungt att hantera. Har nu 3 hojar som jag använder: Suz. GSX 400f , DR650rse och en Kawa W650. Alla är bekvämt höga att sitta på och spec. DR;en blev ett lyft när jag skaffade. Att det var så kul att köra en fulsnygg offroddare hade jag inte anat förut.;D

Åker inte många långturer men en massa mil blir det ändå för jag använder numera mest bilen att odla mossa på:p

Gurrag
2009-08-28, 17:57
Hej och välkommen hit!

Ser fram emot att ta del av din livserfarenhet!

Mc-Bosse
2009-08-28, 18:07
Åker inte många långturer men en massa mil blir det ändå för jag använder numera mest bilen att odla mossa på

Väkommen hit!

Jag med halvdåligt bilbatteri får ta fram billaddaren ibland för att kunna få igång den de få gånger jag kör sommartid. Putta igång bilen går inte för där är bara två pedaler... :)

Gibson
2009-08-28, 18:15
Välkommen.:)

Molgan
2009-08-28, 19:17
Hej å välkommen, lycka till med mossodlingen! :p

Mats Liifv
2009-08-28, 19:32
Välkommen hit Ove!

Ännu en "bland-missbrukare" av motorcyklar i skaran. Tre hojar, mindre klarar man sig inte utan eller hur? :D;D

Ove
2009-08-28, 19:44
Välkommen hit Ove!

Ännu en "bland-missbrukare" av motorcyklar i skaran. Tre hojar, mindre klarar man sig inte utan eller hur? :D;D

:rolleyes: Nja, egentligen en för lite! Lillan = 400;an för korta turer typ 5-8 mil, åka till affären och lite ärenden. Kawan om jag ska skjutsa och DR,en till det som blir kvar.

???Skulle behöva en "välpatinerad" dubbad gammal offroad för körning på vintern. Saltet gör snart slut på en hoj>:(

Jonas
2009-08-28, 19:47
Välkommen Ove!

Berätta gärna om de fina vägarna i Skaraborg. Har bara kört där med bil tyvärr, men lagt märke till att där finns en del riktigt fina hojvägar. :)

Nina
2009-08-28, 19:48
Välkommen Ove. Jasååå... Du är lite äldre än min BSA?

Guzzi-Leif
2009-08-28, 20:04
Varmt välkommen till ett vänligt Forum!

Ove
2009-08-28, 20:59
Välkommen Ove!

Berätta gärna om de fina vägarna i Skaraborg. Har bara kört där med bil tyvärr, men lagt märke till att där finns en del riktigt fina hojvägar. :)

:DDet var en svår uppgift! Jag kör ofta först och försöker hitta nya vägar var gång jag guidar runt. Mitt tips är: Undvik stora vägar, sen finns det ett tätt asfaltsnät i så gott som hela Skaraborg. Favoriter: Kinnekulle och Valle Värad väster om Billingen.

Säg till när du kommer så får jag ge tips som passar!:cool:

Ove
2009-08-28, 21:03
Välkommen Ove. Jasååå... Du är lite äldre än min BSA?

:-[ Då måste den vara född på hösten;)

Jonas
2009-08-28, 21:45
:Det var en svår uppgift! Jag kör ofta först och försöker hitta nya vägar var gång jag guidar runt. Mitt tips är: Undvik stora vägar, sen finns det ett tätt asfaltsnät i så gott som hela Skaraborg. Favoriter: Kinnekulle och Valle Värad väster om Billingen.

Säg till när du kommer så får jag ge tips som passar!:cool:

Stora vägar vill vi alla undvika. :) Och jag ska absolut ha dig i åtanke när jag planerar en tur i trakterna.

Olle Å
2009-09-03, 21:13
Hejsan. Fick tips av Ove om detta forum och det verkar ju OK. Bor i Borgvik Värmland . Har då tillgång till en massa mil grusvägar inpå knutarna här i södra Värmland och i norra Dalsland.
Brukar anordna ett par grusturer per år och en eller två turer till Norge.
Körde hoj som yngling, fick återfall för ca 8 år sedan. Körde då till och från jobbet hela året runt. Pensionär sedan ett par år och kör numera en Honda TransAlp.
Gillar alltså småvägsturer på både grus och asfalt

Molgan
2009-09-03, 21:17
Hallå och välkommmen Olle, kul med fler grusbusar. =)

leffa
2009-09-03, 21:19
Hejsan. Fick tips av Ove om detta forum och det verkar ju OK. Bor i Borgvik Värmland . Har då tillgång till en massa mil grusvägar inpå knutarna här i södra Värmland och i norra Dalsland.
Brukar anordna ett par grusturer per år och en eller två turer till Norge.
Körde hoj som yngling, fick återfall för ca 8 år sedan. Körde då till och från jobbet hela året runt. Pensionär sedan ett par år och kör numera en Honda TransAlp.
Gillar alltså småvägsturer på både grus och asfalt
välkommen hit ,en tur i norge vore kul nästa säsong:)

GeCe
2009-10-14, 18:18
Kanske dags att presentera sig. Fick också tips av Ove om detta forum då det förra vi var med i ballade ur.

Bor i sydnärke ned mot Östgötagränsen. Återfallare sedan -92 och sedan jag likt Ove blivit drabbad av en allvarlig sjukdom för något år sedan betyder hojandet väldigt mycket för välbefinnandet. De riktigt långa turerna har blivit mer sällsynta men desto fler kortare dagsturer med bästa kompisen som älskar att åka med. Har på senaste tiden tack vare Ove upptäckt V. Götaland också som har mycket trevliga mc-vägar. Skagern, Kinnekulle, Hornborgarsjön, finns massvis att se utmed kul vägar. Styr ofta kosan till Västmanland där jag är uppväxt och har en stuga däruppe. Är mycket naturintresserad och besöker gärna natureservat bl.a vilket är ett intresse som passar bra ihop med hojandet då man tar sig fram smidigt.
Har tre hojar, en offroad, en liten touringmaskin och en scooter. Transalpen började kännas lite osäker att skjutsa med pga av den höga tyngdpunkten och bristande kroppskrafter så en XJ 600 Diversion införskaffades nyligen som är betydligt lätthanterligare när man åker två.

Jonas
2009-10-14, 19:05
Välkommen GeCe! Jag är säker på att du kommer trivas i vårat forum! :)

GeCe
2009-10-14, 22:53
Välkommen GeCe! Jag är säker på att du kommer trivas i vårat forum! :)

Tack! Det verkar vara ett vänligt och trevligt klimat här så jag ska nog trivas.