handdator

Visa fullständig version : Hej på er!



Tina
2009-08-27, 07:47
Hej,
har tjuvkikat på diskussionerna ett tag men nu är det nog dags att kliva fram o säga Hej! Är inte bara ny i forumet utan allt inom mc-världen är helt nytt för mig, har varit lockad att prova på i många år men har inte kommit till skott. Men så en dag stod han där, glänsande och fin, som en ädel japansk samuraj... det var kärlek vid första ögonkastet och jag insåg att skulle det bli nåt mer var det bara att lära sig köra! Jag har njutit av varenda mil med min Intruder (ville lägga in honom som avatar, men har inte lyckats än) och det enda vi egentligen varit oense om är om de små kurviga grusvägarna hemma på ön faktiskt är att betrakta som farbara vägar... Det gick bra, men magmusklerna fick ett rejält träningspass varje gång!

Har inte så många mc-burna vänner så jag har mest kört ensam, det är ok det också, men det är ju ännu roligare med sällskap så jag hoppas jag kan hänga med på era turer nån gång! Och tack för att jag fått tjuvläsa diskussionerna, det har varit kul och jag har lärt mig en hel del på köpet!
Vi ses - både virtuellt och på riktigt - hoppas jag!
/Tina

Gurrag
2009-08-27, 08:10
Hejsan och välkommen till forumet!
Har själv inte fått körkortet än men det är på g. Vad jag har förstått ur de forumposter jag läst både anordnar hojens folk egna turer och åker tillsammans på andra större evenemang.

Jag är övertygad om att du kommer trivas och vill du ha hjälp är det bara att skicka in en forumpost så försöker vi alla hjälpa efter bästa förmåga.

Mc-Bosse
2009-08-27, 08:21
Godmorgon och välkommen hit!

Jag har samma förutsättningar som du, ny och färsking sen i våras med A-kort, mc och medlemskap här på forumet. Jag suger i min alla tips och råd här på forumet. Det abssolut bästa med detta forumet är att du kan ställa vilken fråga du vill utan att på något vis bli hånad för att du skulle vara dum. Oftast inga ovidkommande svar heller. Har man inget vettigt att säga så håller man oftast tyst för det finns andra som vet bättre.

Hjälpsamhet tycker jag är ledordet här oavsett vad du har för hoj, hur gammal du är eller om du är man eller kvinna. Själv ska jag på min första gruppkörning på lördag här nere i Skåne och det ska bli kul. 200+ hojar ska det visst bli. Bara känslan och ljudet när 200 mc startar sina motorer samtidigt i Marieholm på lördag ska bli en höjdare!

Nu börjar solen titta fram så Kawasakin får ju rulla idag med! :D

christianka
2009-08-27, 08:50
Välkommen Tina! Instämmer med föregående talare : o)

Hilda
2009-08-27, 08:57
Välkommen Tina :)

Visst är det skönt att köra ensam ibland, i sitt eget tempo och sina favoritvägar.
Men som du skriver är det roligare att även ha sällskap någon gång, speciellt när man skall fika och det är viktigt när man kör motorcykel :D

Hoppas du får fortsatt många goa turer på din Intruder, med och utan sällskap

Jonas
2009-08-27, 09:06
Välkommen Tina! Jag är säker på att du kommer att trivas här och tillsammans med oss på turer i framtiden.

Gibson
2009-08-27, 09:33
Välkommen.:)

Nina
2009-08-27, 09:46
Välkommen! =)

Bajen-Sam
2009-08-27, 09:53
Välkommen Tina och du har gjort ett riktigt bra val av hoj ( Intruder ) :)

Passar på att tipsa dig om SCCS, Suzuki Chopper Club Sweden, vi är en rikstäckande klubb och har väldigt många medlemmar runt Stockholm.

Välkommen att titta in till oss.

http://www.suzuki-chopper.se

Ride On.

Molgan
2009-08-27, 10:12
Hej å välkommen, känn dig som hemma!

Panoka
2009-08-27, 11:18
Välkommen.

leffa
2009-08-27, 11:37
välkommen hit :) följ med till hjälmare kanal på lördag så får du träffa några av oss O0

Tina
2009-08-28, 07:27
Tack för alla vänliga svar!
Det skall bli kul att träffa er så småningom men tyvärr kan jag inte hänga på nu på lördag. Har dock kollat in kartan, man lär sig mycket här både om hojar och geografi!

"Passar på att tipsa dig om SCCS, Suzuki Chopper Club Sweden"
Tack för info Bajen-Sam, hade aldrig listat ut att jag skulle kunna passa in på Chopper Club men efter att ha läst på hemsidan förstår jag ju. Och Väsby är ju nära mig också, skall nog samla mod och hänga på där nån gång. Eller är det ett gäng racer-förare? Det känns som största orosmomentet nu faktisk, att utgöra en bromskloss om man åker med vana förare...

Hoppas alla får en riktigt skön helg med sina hojar!

Gurrag
2009-08-28, 07:33
Även fast jag inte åkt med detta gänget än så verkar det verkligen som att det finns en plats för alla här. Jag känner mig supervälkommen här och är inte det minsta orolig för den dagen man följer med på en tur.

Mats Liifv
2009-08-28, 07:39
Tack för alla vänliga svar!
Det skall bli kul att träffa er så småningom men tyvärr kan jag inte hänga på nu på lördag. Har dock kollat in kartan, man lär sig mycket här både om hojar och geografi!

"Passar på att tipsa dig om SCCS, Suzuki Chopper Club Sweden"
Tack för info Bajen-Sam, hade aldrig listat ut att jag skulle kunna passa in på Chopper Club men efter att ha läst på hemsidan förstår jag ju. Och Väsby är ju nära mig också, skall nog samla mod och hänga på där nån gång. Eller är det ett gäng racer-förare? Det känns som största orosmomentet nu faktisk, att utgöra en bromskloss om man åker med vana förare...

Hoppas alla får en riktigt skön helg med sina hojar!

Hej och välkommen hit!

Du behöver inte vara orolig för att behöva åka med ett gäng "racer-förare" om du åker med oss. Vi håller ett högst anständigt tempo, just för att alla ska kunna hänga med oavsett vana och typ av hoj. Du är mycket välkommen att hänga med närhelst du vill. Vi bor ju inte så långt ifrån varandra så vi skulle kunna ta en tur någon kväll, om du känner för det. Bara att skicka ett PM eller ringa.

Bajen-Sam
2009-08-28, 09:17
Tack för alla vänliga svar!
Det skall bli kul att träffa er så småningom men tyvärr kan jag inte hänga på nu på lördag. Har dock kollat in kartan, man lär sig mycket här både om hojar och geografi!

"Passar på att tipsa dig om SCCS, Suzuki Chopper Club Sweden"
Tack för info Bajen-Sam, hade aldrig listat ut att jag skulle kunna passa in på Chopper Club men efter att ha läst på hemsidan förstår jag ju. Och Väsby är ju nära mig också, skall nog samla mod och hänga på där nån gång. Eller är det ett gäng racer-förare? Det känns som största orosmomentet nu faktisk, att utgöra en bromskloss om man åker med vana förare...

Hoppas alla får en riktigt skön helg med sina hojar!

Hej Tina du behöver inte vara orolig för att du skall bli en bromskloss, från SCCS hemsida, ( medlemmar som ser tjusningen med att åka ”tillbakalutat”, i sansat tempo. )

Är det många som åker i grupp så är ett tips för nybörjare att lägga sig långt fram i gruppen, ju längre bak man kör desto högre tempo blir det. :)

Och visst vågar du träffa oss, SCCS medlemmar är lika trevliga och snälla som folket här på hojen.nu, tror 99% av alla mc förare är på detta sättet. :)