handdator

Visa fullständig version : Fy f*n vad BRA!!



Nina
2009-08-25, 11:07
Läste just detta på Expressens hemsida (http://www.gt.se/nyheter/1.1682283/bilhandlare-sparade-stulna-bilar), fy bubblan så bra jobbat! http://www.hojen.nu/forum/images/icons/icon14.gif

leffa
2009-08-25, 12:16
kul att se att det finns sådana människor ,allheders åt bilhandlarn:)

Mats Liifv
2009-08-25, 12:39
Själv är bäste dräng!

Polisen skulle bara lägga ner ärendet i brist på spaningsuppslag som det heter...

Jonas
2009-08-25, 17:30
Underbart! De flesta hade nog bara satt sig ned och gett upp hoppet om att se bilarna igen. Men trägen vinner. :)

Guzzi-Leif
2009-08-28, 22:42
Det var ju värmlänningar...
Näää, inte bovarna!

intemartin
2009-08-29, 00:13
Vad är det för trams i slutet på artikeln att de måste ha gröntljus av polisen ?
de har ju inte lyft ett finger ändå hade högaktligen skitit i vad de tycker.

Blir det nåt straff för bedragaren ? troligvis inte.

Nina
2009-08-29, 06:52
Vad är det för trams i slutet på artikeln att de måste ha gröntljus av polisen ?
Vet inte vad det kallas om man tar tillbaka sin egendom hur som helst (självtäkt?) men bilarna kanske redan är reggade i annat land och tagna ur registren här på nåt vis, kan bli lite knepigt att bara köra in dom och sätta på rätt regskylt igen.

christianka
2009-08-29, 10:01
Råkade ut för det typ 5 år sedan. Kawan blev stulen.

Något halvår senare ringer kompisen och säger att han sett den på en viss adress. Ringer polisen. "Nej det finns ingen motorcykel där" (jag var på annan ort skall tilläggas).

Ytterligare ett tag går, kompisen ringer igen (efter att varit på jobb i närheten igen), ringer polisen "Nej finns ingen mc där"

Det var då själva f*n. Sätter mig i bilen och åker dit själv. Den står ju i cykelstället men förmodligen har dom inte orkat lyfta arselna ur bilen för att reka läget.

Ringer dom igen, "kan ni komma hit och avanmäla cykeln så jag kan ta den".
"Vi har ju redan varit där det finns ingen MC"

Men jag står ju här vid den (är ni helt tröga eller).................När dom kommer dit "har du registreringsbeviset med dig?" Nä men jag har körkort och nyckeln till tändningen.

"mmmmmm..."
"Ja om jag skulle sno den så hade jag ju inte ringt just till Polisen kanske"
"Ja nä det är sant, ja jag tar uppgifterna så ordnar vi det sedan"
"Tack så mycket"

Ibland blir man gott trött alltså....