handdator

Visa fullständig version : Bakken stänger 31/8



Hasse i Kristianstad
2009-08-23, 22:04
Om 8 dage lukker Bakken

Så er årets Bakke-sæson ved at nærme sig afslutningen. Mandag den 31. August lukker Bakkens boder, spisesteder og forlystelser dørene for sidste gang i denne sæson. Det er med andre ord ved at være sidste chance, hvis du skal nå en sidste tur i verdens ældste forlystelsespark i år.
God fornøjelse på Bakken.

Jag tänker köra med i kortegen. Samling på Nörrebrogatan i Köpenhamn och avgår 19.00 till Bakken.
I fjol var vi mer än 10.000 mc, det är en maffig tillställning.

Hasse i Kristianstad
2009-08-29, 20:37
Tänker dra ifrån Biltema i Kristianstad 15.00
I Köpenhamn är det tid över för att besöka Cristiania och Nyhavn och inmundiga en stor stark dansk öl (det är tillåtet i Damnark) innan starten 19.00 från Nörrebrogatan.
Väl på Bakken så kan man ta en liten en, bara man är nykter när man kör över bron till Malmö.
Väderutsikten säger att det blir fint väder hela dagen men på kvällen är det risk för skurar.
Om det till äventyrs dyker upp någon som har långt hem så har vi ett Formula1 hotell i Malmö (350:- för 3 sängar)

Hasse i Kristianstad
2009-09-01, 10:36
Det blev inga bilder, men trots regn så var vi mellan 7-8.000 mc som körde.
Jag var ensam från Kristianstad men vid bron så träffade jag ett gäng från södra Skåne, vi drog till Nörrebro i gemensam trupp.
5 minuter före start så "värmer man upp" Ljudet som ekar mellan husen är enormt när tusentals mc startar upp, ljudet går inte att beskriva det måste höras på plats. Det negativa är alla avgaser som bildas och lägger en giftig dimma över deltagarna.

Hemfärden.
De trevliga poliskompissarna som följde med oss dit var nu konverterade till att skriva böteslappar för trasiga bakljus, blanka däck och annat som ger böter.
På vägen hem passerade jag två sådana utan att bli stoppad.:)