handdator

Visa fullständig version : Tillägnat Guzzi-Leif (och alla andra)



Gnistvändaren
2009-08-23, 19:54
Den här guzzin stötte vi på när vi fikapausade idag. Såg riktigt trevlig ut, och lät trevlig när den startades.

Extra glad blev jag när sidovagnspassageraren visade sig vara en flicka i tioårsåldern. Pappan körde guzzin och mamman körde den härligt välhållna gamla Suzukin som skymtar i bild.

(nej, sidovagnen hade inte en inbyggd fontän - det är bara jag som har en del kvar att lära om bildkomposition)

Nina
2009-08-23, 20:00
(nej, sidovagnen hade inte en inbyggd fontän - det är bara jag som har en del kvar att lära om bildkomposition)
Ha ha ha! Den var rolig!! Annars kan man anta hojen har utrustats med automatisk tvätt?

Guzzi-Leif
2009-08-23, 23:11
Tusen tack för den tråden!
Den Guzzin är för övrigt inte gjord igår...

Molgan
2009-08-23, 23:49
Såg en massa Guzzis nere i alperna. Här en 850 LeMans, den såg helt orginal ut men den for som skrämd get uppför bergspassen..

Guzzi-Leif
2009-08-24, 00:09
Såg en massa Guzzis nere i alperna. Här en 850 LeMans, den såg helt orginal ut men den for som skrämd get uppför bergspassen..

Get? Hrmpf!
När Superbike startade i Sverige, vanns det två år på raken av Kjell Watz på en Le Mans. Trots betydligt lägre motorstyrka än de flesta andra.

Det som är mest typiskt för Guzzi, är den bedrägligt lugna motorgången. Det gäller att hålla ett öga på hastighetsmätaren...

Så skoj att Guzzi får breda ut sig lite här. Öppet sinnelag för samhällets minoriteter, liksom.

Mats Liifv
2009-08-24, 11:04
Känns som en "brist i uppfostran" att aldrig testat en Guzzi. Tror att dom skulle passa mig gott med sin motorgång, efter vad jag fått mig berättat...:)

Gnistvändaren
2009-08-24, 19:45
Jag har aldrig intresserat mig för guzzi. Som ex-Citroënägare så är jag misstänksam mot all sydeuropeisk teknik som är mer avancerad än en vinkork. Men när han startade denna och den stod och tuffade medan de spände fast passageraren så kände jag att det ryckte lite i både hjärta och plånbok.

Guzzi-Leif
2009-08-24, 23:25
Känns som en "brist i uppfostran" att aldrig testat en Guzzi. Tror att dom skulle passa mig gott med sin motorgång, efter vad jag fått mig berättat...:)

När du nästa gång kommer till Karlstad och köper mc, får du lov att prova min (även om de äldre/snällare modellerna egentligen går ännu mer originellt läckert).

Guzzi-Leif
2009-08-24, 23:26
Jag har aldrig intresserat mig för guzzi. Som ex-Citroënägare så är jag misstänksam mot all sydeuropeisk teknik som är mer avancerad än en vinkork. Men när han startade denna och den stod och tuffade medan de spände fast passageraren så kände jag att det ryckte lite i både hjärta och plånbok.

Ge efter, bara ge efter!!
På lite äldre Guzzi finns ingen teknik som är mer avancerad än en vinkork! Och till det mesta elektriska användes Bosch...

Mats Liifv
2009-08-25, 07:53
När du nästa gång kommer till Karlstad och köper mc, får du lov att prova min (även om de äldre/snällare modellerna egentligen går ännu mer originellt läckert).

Ska verkligen ha det i åtanke! :D