handdator

Visa fullständig version : Fåfänga



Nina
2009-08-22, 20:46
Man får inte vara fåfäng när man kör hoj. Smink kan jag glömma i alla fall för det brukar rinna ur ögonen ibland. Sminket skulle sitta halvvägs ner över ansiktet i så fall. Det har hänt att jag sminkat mig och när jag är framme är hälften borta. Det sitter på nedre delen av ansiktshalvan. Eller så har bara ena ögat börja rinna, då har jag smink på ena sidan och den andra sidan är... Hm ja. Så lika bra man kör allt au naturelle.

Och sen har vi det här med frisyren. Ingen idé att lägga ner en massa jobb innan man ska ut och köra. Det brukar normalt ha lite mer volym och se bättre ut men hjälmen och huvan gör så man ser ut som om man kammat sig med en fläskkotlett efter en tur på hojen. Och ju längre tur desto plattare blir det. Grabbar tycks inte ha samma bekymmer, de är oftast snaggade och frisyren ser ut som om de precis klivit ur duschen och klätt sig, även om de bott på sin moppe under en hel dag.

soulcat
2009-08-22, 22:09
Hehe! Så är det verkligen. Får köra lite vattenfasta prylar om det ska va något. ;)

Jan-Olov
2009-08-22, 23:19
Ja när det gäller frisyren så är 3mm utmärkt.:D

Gurrag
2009-08-23, 00:33
Hjälmar är snygga utan smink!!
=)

leffa
2009-08-23, 08:09
Ja när det gäller frisyren så är 3mm utmärkt.:D

och senaste modet:)

Mats Liifv
2009-08-23, 14:13
Trimmern ska fram idag, håret har vuxit sig så tjockt att det ska bli en befrielse att bli av med det.

Tre millimeter får det bli!

Mc-Bosse
2009-08-23, 14:45
När håret inte ser ut på samma sätt när jag stiger ur sängen som när jag la mig i densamma så är det dags för klippning! :D

Jo 3 mm är lagom.

Mats Liifv
2009-08-23, 19:43
När håret inte ser ut på samma sätt när jag stiger ur sängen som när jag la mig i densamma så är det dags för klippning! :D

Jo 3 mm är lagom.

Brukar använda ungefär samma kriterie för när det är dags. Idag var det det, dags alltså. Blev en hel del hår som föll för trimmern. Hade räckt till en vinterjacka åt en chihuahua.

Har en jäkla hårväxt och tjockt blir det också. Undrar om det har med schampot att göra? Har för mig att det hette "Blomstra", hittade det under diskbänken....:D

Gurrag
2009-08-23, 19:53
Brukar använda ungefär samma kriterie för när det är dags. Idag var det det, dags alltså. Blev en hel del hår som föll för trimmern. Hade räckt till en vinterjacka åt en chihuahua.

Har en jäkla hårväxt och tjockt blir det också. Undrar om det har med schampot att göra? Har för mig att det hette "Blomstra", hittade det under diskbänken....:D

'HEHE.
Då blir det väll att skrota hårtrimmern och skaffa sekatör snart ^^