handdator

Visa fullständig version : Glädjeturen 12/9



Nilsson
2009-08-21, 23:26
den 12 /9 har Hörbysoftgliders ett välgörenhets rally som jag måste rekomendera så många som möjligt att vara med på Starten är mellan 10-11 och kostar 50 kr men de tar tacksamt emot mera om någon vill köra med så stannar jag till på shell Gårdstånga kl 09:30 , hoppas Klippan kan lägga in mer uppgifter , såGOTT FOLK STÖDJ DETTA

Gert
2009-08-22, 06:17
Är sedan en tid redan gjort på kalendern, men den har ju ingen framskjutande plats så jag tackar för lite extra reklam.
Gert K
http://www.hojen.nu/forum/calendar.php?do=getinfo&e=15&day=2009-9-12&c=1

Nilsson
2009-08-23, 21:44
vill flagga för att ni kan vara med och stödja detta event även om ni inte kör med oss ta kontakt med klippan så får ni reda på hur ni kan göra , mitt företag går in med en okänd summa pengar , och hoppas fler gör likadant, tyvär e jag inte så begåvad att jag kan lägga in någon länk här men hoppas någon annan kan det

Gert
2009-08-23, 22:32
Jag tycker det är rätt begåvat att skänka pengar till ett sådant ändamål som detta är, all heder åt dig.

Ni som inte kan köra vårt rally men vill stödja detta ändå har vi vårt bankgiro nummer öppet till den siste sept. för detta ändamål och märk talongen med "Glädje" så vet vår kassör vad som gäller.

http://www.horbysoftgliders.se/vara%20evenemang/aktiviteter%20gladjeturen.htm

Coucou
2009-09-03, 15:23
Är det bara fint väder denna helg - så är det inte otänktbart att jag är "på"

Gert
2009-09-06, 10:03
På lördag är det då dags, så nu hoppas vi bara på bra väder med många deltagare så att summan blir hög till ändamålet. Vi har redan nu fått in en skänkt summa på 5.000kr av en person som är verksam här (Nilsson) men där finns ju plats för mer på det kontot så välkomna och kör för den goda sakens skull.

http://www.horbysoftgliders.se/vara%20evenemang/aktiviteter%20gladjeturen.htm

Gert
2009-09-12, 19:22
Med 89st deltagare på dagens rally och donationer är vi skrivande stund uppe i 15.746kr som ska skänkas till Rugute men siffran kommer antagligen bli lite högre innan månaden är slut :)

Jonas
2009-09-12, 19:24
Med 89st deltagare på dagens rally och donationer är vi skrivande stund uppe i 15.746kr som ska skänkas till Rugute men siffran kommer antagligen bli lite högre innan månaden är slut :)

Bra jobbat!! :)

Nilsson
2009-09-12, 20:15
klart det e bra jobbat , men det finns plats för mer pengar . ni skulle bara varit med när vi körde de som hade funktionshinder det kostar så lite men ger en otrolig kick

Jonas
2009-09-12, 20:46
Ett suveränt initiativ som många borde kunna ta efter. Tål absolut att tänkas på om hur vi på hojen.nu i Stockholm, eller för all del i andra städer i Sverige, kan förvalta. Tyvärr tenderar liknande aktioner att försvinna i storstäder där det vimlar av engagemang. Femtio personer på hoj för en angelägen sak kommer knappast att märkas. Men tanken är född och har någon en idé så tror jag att ingen backar.

Nilsson
2009-09-12, 21:11
problemet är att ingen vill ta i detta för att alla tror att nja det e så lite folk så vi försvinner i allt annat

Jonas
2009-09-12, 21:39
problemet är att ingen vill ta i detta för att alla tror att nja det e så lite folk så vi försvinner i allt annat

Men det är verkligen så här. Vi drunknar i jippon och engagemang. Om vi ska göra något krävs ett sjuhelsikes jobb av stora etablerade klubbar/föreningar. Men jag säger inte att det är kört. :)

Nilsson
2009-09-12, 21:52
visst du har rätt med att det finns så många jippon mm , det e vi överens om , men sen håller jag inte med dej längre , men det e ju upp till var och en om man vill hjälpa , jag talar enbart för min egen del , och jag ställer upp på sånt jag tycker känns rätt , även om det bara e med pengar så gör några kronor stor skillnad för dem som behöver hjälpen

Jonas
2009-09-12, 22:16
visst du har rätt med att det finns så många jippon mm , det e vi överens om , men sen håller jag inte med dej längre , men det e ju upp till var och en om man vill hjälpa , jag talar enbart för min egen del , och jag ställer upp på sånt jag tycker känns rätt , även om det bara e med pengar så gör några kronor stor skillnad för dem som behöver hjälpen

Visst ska man ställa upp med hjärtat även om det känns motigt, men det är de facto en väldigt stor skillnad att få gehör för ett engagemang i en storstad mot i en mindre stad. Jag har bott i såväl Stockholm, Göteborg och i Kristianstad och Hudiksvall. I de sistnämnda städerna var det lätt att engagera sig. I Stockholm kokar det av engagemang som kräver uppmärksamhet. Men som sagt, tanken är född. :)