handdator

Visa fullständig version : FULLGAS 23/8



Nilsson
2009-08-21, 20:21
då var det dax och köra Fullgas på söndag rally från flygrakan i sjöbo med mål i ystad ,kom ner och kör med oss , jag och klippan startar med några fler , vid 11:15 :D

Gibson
2009-08-21, 20:27
Hade jag gärna gjort om jag hade möjlighet men det har jag inte, jobbet kallar.:(

Mc-Bosse
2009-08-21, 20:28
då var det dax och köra Fullgas på söndag rally från flygrakan i sjöbo med mål i ystad ,kom ner och kör med oss , jag och klippan startar med några fler , vid 11:15 :D

Och vad innebär detta full gas? Berätta för mig som aldrig kört i grupp med mer än 2 hojar. Bor ju i närheten så det kan ju kanske vara kul att vara med.

Nilsson
2009-08-21, 20:31
det e inte som de låter , vi kör lugnt och fint kom ner och häng med

Nilsson
2009-08-21, 20:33
de finns nog med i SMC kallender

Gert
2009-08-21, 20:38
Full Gas är namnet på ett sedvanligt rally som Highriders i Ystad anordnar.
Och om du aldrig har kört ett rally så innbär det att du måste iaf prova...

Rallyt går till så här:Vid start får du en roadbook / noter (ett papper som där står vart du ska köra och svänga och var det finns kontroller, kontrollerna brukar vara fem till antalet och vid dessa finns oftast 5 teoretiska frågor och en praktisk uppgift att lösa. Den praktiska uppgiften är oftast en rolig uppgift inte alltför långt ifrån barnkalasens lekar...

Skit kul... har själv kört dem flesta här nere omkring.

Nilsson
2009-08-21, 20:40
sen e det ju kortege mellan sjöbo och spjutstorp med den e på eftermiddagen men det hinner jag nog inte med då det e vissa av oss som gillar fika

Nilsson
2009-08-21, 20:41
OCH VILL TILLÄGGA SISTA PLATSEN E MIN;D

Mc-Bosse
2009-08-21, 20:45
Full Gas är namnet på ett sedvanligt rally som Highriders i Ystad anordnar.
Och om du aldrig har kört ett rally så innbär det att du måste iaf prova...

Rallyt går till så här:Vid start får du en roadbook / noter (ett papper som där står vart du ska köra och svänga och var det finns kontroller, kontrollerna brukar vara fem till antalet och vid dessa finns oftast 5 teoretiska frågor och en praktisk uppgift att lösa. Den praktiska uppgiften är oftast en rolig uppgift inte alltför långt ifrån barnkalasens lekar...

Skit kul... har själv kört dem flesta här nere omkring.

Då hänger jag på om det är vackert väder! Är alla mc välkomna? En polare har en 125cc scooter och han ska jag nog kunna få med.

Gert
2009-08-21, 20:45
Och vad innebär detta full gas? Berätta för mig som aldrig kört i grupp med mer än 2 hojar. Bor ju i närheten så det kan ju kanske vara kul att vara med.
Vill du köra med oss från klubben ner så har vi samling på Samhalls parkering på Slångatan i Hörby kl. 10.30

Gert
2009-08-21, 20:46
Då hänger jag på om det är vackert väder! Är alla mc välkomna? En polare har en 125cc scooter och han ska jag nog kunna få med.
Japp.

Nilsson
2009-08-21, 20:48
självklart alla som kommer dit får köra ( om de betalar startavgiften) tror den e 50 spänn

Gert
2009-08-21, 20:50
självklart alla som kommer dit får köra ( om de betalar startavgiften) tror den e 50 spänn

Japp, och då ingår kaffe och en macka när man kommer i mål.
http://www.highriders.net/

Nilsson
2009-08-21, 21:52
blir det kanon väder så e det inte omöjligt att det blir en tur till kåseberga för en sillamad (macka med stekt sill)

Mc-Bosse
2009-08-23, 13:50
Min hjärnas tidsbegrepp och val av väg. :D Jag har semester så jag är väl ursäktad? ;) Tänkte att det är klart jag hinner till cafeet på Sjöborakan, det är ju inte så många mil dit från Höör. Halv 12 är jag väl där tänkte jag och tittade inte så noga på klockan här hemma. Till Eslöv ?? gick färden för att tanka och hämta lite kontanter i bankomaten. Istället för att köra Hörby - Sjöbo. Klockan var 12:10 när jag var där och i princip tomt. Kanske ska skaffa en klocka som tillbehör till de andra instrumenten på hojen... ;)

Nåja jag fick nu några mil i sadeln dit och en runda där i krokarna och hem igen. 15 mil blev det. Vi får ses någon annan gång och då ska jag köra i tid. :D

Nilsson
2009-08-23, 21:37
vi funderade lite på var du blev av , vi var 68 st som körse rallyt sen var vi över 200 som körde kortegen mellan sjöbo och spjutstorp , och du missade en hel del kul saker